när kan jag sätta ner någon hona till han??

#1 - 25 mars 2007 15:52
hallå alla

jag har startat upp ett litet akvarie igår och jag satte i en av mina kamphanar...och så nu i natt så hade han byggt ett jädra stort skumbo....precis under ett växtblad...igår kväll så var bladet under ytan men i morse så hade han byggt så mkt så att bladet var övarför ytan....men min fråga är....när kan jag sätta ner någon hona til han??
#2 - 25 mars 2007 15:58
då du tror han är färdig
#3 - 25 mars 2007 16:28
men när vet jag de.......han har inte byggt något mer på boet vad jag har sett men ska man kanske vänta någon dag till innan jag släpper ner en hona?
#4 - 25 mars 2007 16:36
Släpp ner henne nu så ska du se att det händer grejer! :)
Om boet är så stort att det höjer sig ovanför ytan så är det dags.

Mvh
Mattias
#5 - 25 mars 2007 16:42
fy f*n...redan :p ....allt hände bara på en natt xD....hehe ok...då får jag testa släppa ner en hona till han sen i kväll och hoppas på det bästa :D
#6 - 26 mars 2007 13:47
hallå igen alla.....testade släppa ner en hona till han idag och han började uppvakta henne direkt...men sen efter nån timme när jag skulle kolla till dem igen så loåg honan i ett hörn och orkade knappt simma iväg......så jag fick flytta henne och så testade jag stoppa ner en anan hona där i....men den började han jaga direkt och sket i att uppvakta henne.......men hur ska jag får reda på om någon av mina honor ät redo...ska jag sätta en hona i en yngelbox i samma kar som hanen och se vad som händer??....eller kanske bara vänta

Annons