När fler fiskar?

#1 - 18 april 2008 17:44
Hej!

Idag var det 1 vecka sedan jag släppte i mina 3 första fiskar. (3 st jättefina guppy) När kan jag släppa i några fler?

Sen har jag en till fråga: ibland "pussar" fiskarna på växerna, vad gör dem? Äter?
#2 - 18 april 2008 19:24
Hej!

Idag var det 1 vecka sedan jag släppte i mina 3 första fiskar. (3 st jättefina guppy) När kan jag släppa i några fler?

Här http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287 kan du läsa mer och få många tips :)

Sen har jag en till fråga: ibland "pussar" fiskarna på växerna, vad gör dem? Äter?

Jag tror att de äter alger, så gör mina svärdbärare och guramis
#3 - 18 april 2008 21:13
Hej!

När starta du akvariet? Du bör vänta för det e skitsvårt att starta ett akvarium men sen när det vl kommit igång så blir allt mycket lättare :)

Jag fick vänta skitlänge med men nu kastar jag i 5-8 fiskar :D Blir som galen när jag e i akvarieaffären och köper nästan hursomhelst :D:D:D
#4 - 19 april 2008 07:39
När starta du akvariet? Du bör vänta för det e skitsvårt att starta ett akvarium men sen när det vl kommit igång så blir allt mycket lättare :)

Jag fick vänta skitlänge med men nu kastar jag i 5-8 fiskar :D Blir som galen när jag e i akvarieaffären och köper nästan hursomhelst :D:D:D

Jag startade det ca 3 veckor innan jag släppte i dem första fiskarna.
(mina föräldrar tog verkligen lång tid på sig att komma till djuaffärn)
#5 - 19 april 2008 09:17
Du kan bygga på med ca 5 till efter en vecka
#6 - 19 april 2008 12:28
Jag tycker du ska vänta tills cyklingne är klar.
De fiskar du har nu har fått chansen att långsamt vänja sig vid en lite sämre vattenkvalité.

Släpper du i fiskar nu mitt under cyklingen så riskerar de att få en chock av att komma ner i vatten med högre halter av amonium och nitrit.

Köpt ett dropptest kit och kolla vattnet varannan dag efter nitrit.
Är det väldigt lågt eller inget nitrit alls efter 2 veckor så kan du öka fiskmängden LITE.
#7 - 19 april 2008 22:53
Håller med Grodlund.
Du ska helst vänta tills du fått din nitritspik (om du får någon).
Jag fick min 3:e eller 4:e veckan och jag hade lite brottom kan jag erkänna.

Skulle du få en nitritspik så kan du slänga i mer fisk när du inte längre kan mäta nitriten.

MVH /Tobias
#8 - 19 april 2008 22:58
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sedan beror det ju på hur stårt akvariet är oxå, det är ju lite skillnad på 3 guppy i ett 50-liters eller ett 500-liters.[/COLOR][/FONT]
#9 - 19 april 2008 22:59
Sant :D
#10 - 20 april 2008 18:05
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sedan beror det ju på hur stårt akvariet är oxå, det är ju lite skillnad på 3 guppy i ett 50-liters eller ett 500-liters.[/COLOR][/FONT]

Det är ca 60 liter, lite mer.
#11 - 20 april 2008 18:43
Det är ca 60 liter, lite mer.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då tycker jag att du ska vänta minst 2 veckor till innan du lägger i fler fiskar.[/COLOR][/FONT]

Annons