När blir det yngel?

#1 - 2 september 2005 16:07
Mina blåciklider håller på och skapar bo och parar sig... tror jag :o Men hur lång tid ska de göra det??

Ingen av dem ser tjock ut heller ... :confused:
Alaskery
Banned
#2 - 3 september 2005 11:12
När de börjar leka så brukar det ta några dar innan de parar sig
#3 - 3 september 2005 11:36
[QUOTE=Anomaly]Mina blåciklider håller på och skapar bo och parar sig... tror jag :o Men hur lång tid ska de göra det??

Ingen av dem ser tjock ut heller ... :confused:[/QUOTE]

Blåciklider är substratlekare; med detta menas att de behöver tex. en flat sten
att placera romen på. Eftersom blåciklider brukar kunna lägga 100-tals med romkorn, så bör den flata ytan vara minst 10cm i omkrets. Ps, du kan inte missa när de väl "kommit till skott" ;-)
#4 - 4 september 2005 18:43
oki, jag har en flat sten, men de är bara i en grotta .... aja.. får väl se vad som händer :)
#5 - 10 september 2005 14:05
Nu har dom lagt ägg, men uppochner i en grotta och inte på en sten.... är det normalt ?
#6 - 10 september 2005 14:48
Det är nog helt normalt! Ancistrus lägger gärna sina ägg i taket på en grotta också. Lycka till med de små!
MVH Jeanette
#7 - 11 september 2005 19:43
Oki! :) nu har dom trillat ner... dom är som små prickar som kryper omkring.. ?? Föräldrarna är jätte överbeskyddande och jag vill gärna flytta på ynglen men jag vet inte hur och när jag ska fånga dom?
#8 - 11 september 2005 21:00
nu verkar dom vara borta...:( ser ut som om föräldrarna ätit upp dom..:( Men dom slutar inte försvara boet??

Annons