jo jag har stamtavlan.. enligt henne kunde man ändra, annars hade hon nog inte sagt så. ne kan inte ta en kull då det står i stamtavlan det är avelsförbud. kan bli utesluten ur klubben eller vad det kallas. sen så får ju inte kattungarna stamtavla o då är dom ju "fula". man vill ju visa man sysslar med ren perseruppfödning..
vet ej på rak arm vad som står noterat i stamtavlan.. bara vad vi sagt till varann vet jag.
nåväl... får se vad jag bestämmer mig för inom en snar framtid.. då får jag prata med henne igen. men då är iallafall min katt inte för gammal ännu så då vet jag det.
tack för svaren här i tråden.
[quote=trollet85;1281361]
Har du stamtavlan hemma??? I sverige kan man inte ändra i stamtavlan i efterhand. och har du stamtavlan kan du ta en kull. Uppfödaren är skyldig att lämna stamtavlan. Parningsavgiften betalar du till hanens ägare. inte honans uppfödare. om det ligger en spärr i stamtavlan går den inte att ta bort, men om det inte står något så har du ingen skyldighet att betela uppfödaren hon får i princip skylla sig själv att hon inte tog betalt. Och har hon inte lämnat stamtavlan till dig kan hon bli prickad som uppfödare för det är strängt förbjudet =)