Nånting annat än pumpen att sitta på?

#1 - 5 september 2004 09:22
Hejsan hejsan!

Jaha då har jag faktiskt fått en liten groda då..men jag vet inte vilken art.[V]
Men han/hon brukar sitta på pumpen hela tiden med huvudet över vattenytan så jag undra om jag skulle ha nåt annat åt han? verkar lite konstigt för å vara en såndär groda tycker jag..vad isåfall ska jag stoppa i?Jaa jag vet det är en dum fråga men jag har faktiskt aldrig haft en groda förut[:-100]
#2 - 5 september 2004 09:39
Om du har köpt den måste du ju veta vilket typ av groda det är, och hur den ska bo och skötas om? Eller har du fått den, i vilken miljö levde den i? Hur ser den ut, kan du lägga upp en bild?

h/Tanya
#3 - 5 september 2004 10:03
jag fick den av min kusin,som inte hade den blekaste aning om vad det var för någon groda.Den är liten och svartbrun,lite svårt att förklara men jag ska försöka att lägga upp en bid.Dessutom brukar han sitta mellan pumpen och glaset :S ca 1 cm
#4 - 5 september 2004 15:49
Men hur hade kusinen grodan, både land och vattendel i akvariet eller? Du måste ta reda på vad det är för groda, var hade kusinen fått tag i den?
#5 - 5 september 2004 17:13
Ja han hade då inge land men jag tycker ändå att det verkar konstigt det där med pumpen.dessutom var han långt ifrån intresserad av sina fiskar..mendet är en annan historia.Men jag kanske kan sätta dit nåting den kan sitta på utifall..nån som vet nån hemsida med bilder på olika grodor eller nåt? [:-65]heh...
#6 - 5 september 2004 17:24
sök på google
#7 - 5 september 2004 17:55
Ursprungligen skickat av Susanna

Jaa jag vet det är en dum fråga men jag har faktiskt aldrig haft en groda förut[:-100]

<b>Det</b> var det dummaste jag hört. Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar [;)]

Fråga på, det gör jag [:D]

Mvh. Martin
#8 - 5 september 2004 19:12
Som sagts tidigare, du måste ta reda på vad det är för groda! Är det klogroda eller dvärgklogroda är de vattenlevande, annars behöver du troligen en landdel också.. Om det är en klogroda vill jag varna för att de blir mycket stora (som en handflata..)

//Jenny
#9 - 5 september 2004 19:19
Men självklart så skadar det inte att testa, fixa en landdel om grodan kliver upp där fine om den inte gör det så kan det vara läge att testa något annat :)
#10 - 7 september 2004 12:58
Var i djuraffären här om dagen..så jag passade på att fråga om de hade några grodor..och då visa han en groda av samma sort och det var en klogroda..inte klogroda guld utan baara klogroda.Han sa att de bara blev 2-3 cm eller nåt sånt...och de hade ingen landdel heller...
#11 - 7 september 2004 13:35
"Bara klogroda" blir i storlek som en handflata, _dvärg_klogroda blir ett par cm.. Ingen av varianterna behöver en landdel dock..
#12 - 7 september 2004 15:01
bra! tack så mkt

Annons