Nano - Bästa märket?

#1 - 11 augusti 2010 14:54
Ja, nu håller jag på att grotta ner mig mer i denna djungeln och nu börjar jag kika runt på olika typer av kar. Min tanke är 30 eller 40 liter och jag vill ha så bra kvalitét som möjligt. Vad ska jag välja? Jag kikade först på ett 30-literskar från Aquael men har fått höra att de inte ska vara bra? Vad har folk för erfarenheter av de olika modellerna och märkena?

/V
#2 - 11 augusti 2010 15:08
Kör själv endast Dennerlekuber på mina nano än så länge, men det finns massor av olika märken på kar så det är ungefär som att fråga hur långt ett rep är:p.
Dennerle finns än så länge tyvärr inte på den svenska marknaden, men tex www.aquaristic.net har bra priser på dessa paket just nu:).
#3 - 11 augusti 2010 15:34
Aquatic nature evolution och Fluval edge är två fina kar! Jag tycker inte heller det är nåt fel på aquaels kar...
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 11 augusti 2010 16:28
Mycket med Nano handlar ju om design och där hänger det ju på var och ens smak och vad man är beredd att betala för ett snyggare akvarium.

Jag har själv 9 olika Nnao-modeller och av dom är det väl Aquatic Nature Evolution är väl det som har störst filter och är därför ur den synpunkten bäst. Men den största skillnaden mellan modellerna ligger i designen.
#5 - 13 augusti 2010 13:20

Jag har själv 9 olika Nnao-modeller och av dom är det väl Aquatic Nature Evolution är väl det som har störst filter och är därför ur den synpunkten bäst. Men den största skillnaden mellan modellerna ligger i designen.

Aquatic Nature Evolution ligger väldigt nära det jag hade tänkt mig. Har sett liknande modeller från andra märken som jag fått höra att de inte är så bra. Tror att det blir en sådan.

Tack så mycket för hjälpen, allihopa ^^
Bilagor:
#6 - 16 augusti 2010 11:04
Mitt tips både med hänsyn till design och funktion är Aquatic Nature Cocoon! Evolution ser så plastig ut upp till enligt mitt tycke och smak medand Cocoon ser ut som ett NanO "skall" GÖRA HAHA.

Berätta gärna i tråden hur det går. Jag har efterlyst en mer samlad tråd kringa Nano men det finns kanske redan annars tycker jag vi skapar en.

/R

Annons