Nån som har en sån här bakgrund?

#1 - 7 april 2004 09:58
http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=315

Skulle vilja veta vad ni tycker om den. Har ni målat den? Lackat den?
Synpunkter i övrigt?
#2 - 7 april 2004 10:14
Någon har en sån väl? Eller är de så dåliga så ingen vill ha med dem att göra?
#3 - 7 april 2004 11:17
Kom igen va?
#4 - 7 april 2004 11:17
Tycker den påminner om Juwels bakgrunder, alltså nån typ av lackad skumplast.. Funkar bra...
#5 - 7 april 2004 13:20
Detta är nog inte skumplast... Det är nog hårdplast.
#6 - 7 april 2004 14:08
Min kille har en sådan bakgrund i sitt akvarie.
Han är nöjd med den.
Han har varken målat eller lackat den.
...Den är i ca 4mm tjock hårdplast....
#7 - 7 april 2004 14:18
Dom är förvånans värt snygga :-)

Och så är dom ju billiga
#8 - 7 april 2004 15:34
Ja... de kan ju faktiskt göras ännu snyggare om man målar dem och/eller lackar fast lite torv. Fast det behöver man ju inte.

Är det nån som vet hur pass blank den blir väl under vatten? Kanske skulle man ruggat upp ytan lite med sandpapper?
#9 - 7 april 2004 15:51
Hepp !

Jag har sådana bakgrunder i 4 av mina kar(1st 110 l och 3st 54 l). Måste bara säga att de blir bara snyggare och snyggare ju längre man har dem. Tyckte de var väldans fula när jag just satt ned dem, och ångrade nästan mitt inköp, men nu ett par månader senare är de riktigt snygga, alger har växt fast på dem och nästan skimrar i olika gröna färger.

Biligt och väldigt snyggt faktiskt.
Funderar skarpt på att köpa en till mitt 540 kar oxå.

Mvh Jesper
#10 - 7 april 2004 15:57
Hur har du satt fast din Quartex?

Kan man bara sticka ner den och stötta den med ett par stenar och en rot eller måste den silikonas?... Vill inte att doppvärmaren och insug och sånt ska synas ju...
#11 - 7 april 2004 16:29
En sak till Quartex: Borde inte algerna fästa bättre om man ruggar upp ytan?
#12 - 7 april 2004 16:41
Hej Theo!

Ytan på bakgrunden är redan "nåpprig" eller vad man nu skall säga:) Så rugga upp den ytterligare är nog bara onödigt. Och jag har inte satt fast mina på något sätt alls. De är alla lite längre än vad karen är så de buktar innåt ungefär en cm på mitten och på så sätt sitter de fast. Men jag har märkt en nackdel att inte använda sillicon. Nämligen att när min dotters plattys fick yngel så blev de lilla ytan bakom Bakgrunden ett tillhåll för ynglena vilket gjorde att det svårt att mata dem då jag har heltäckande ramp på 54 liters karen. Skall göra om dem en dag sen och lima längs kanterna så inte fisk kan ta sig in bakom.

Mvh Jesper
#13 - 7 april 2004 16:47
Glömde en sak. Jag har bara stoppat värmare och filter bakom bakgrunden i 110 liters karet för jag tyckte att det stal för mycket volym på de mindre karen. Men även där har jag bara "spjärnat" fast den. Så i högerkant stjäler den ca tio cm och i vänster kant ca 5 cm. Detta gör att bakgrunden i ser direkt rak ut utan mer oformlig typ. iaf väldigt snyggt:))

Mvh Jesper
#14 - 7 april 2004 16:51
OK... ser och känns väldigt blank iaf. Har hittat dem i en akvarieaffär i Malmö. Är det samma sort? Har dina olika ytor på bak- resp. framsida?
#15 - 7 april 2004 16:55
Jag har köpt mina vi PWSS så det måste ju vara samma. De är blanka och släta på baksidan och "ruggade" på framsidan.

Mvh Jesper
#16 - 7 april 2004 17:24
Skumt... Hur många hårdplastsbakgrunder finns det igentligen. Den jag har tittat på är nämligen slät (blank) på framsidan och har grov struktur på baksidan (onaturlig - för eventuell silikonering)
#17 - 7 april 2004 17:30
Jag vet vad du har hittat, men en sak kan jag då säga och det är att de man kan beställa från PWSS, den som du länkade till är mycket bra till det låga priset. Det finns säker hur många som helst, har du sett den i malmö kan han ju i sin tur beställt fråm tyskland eller polen eller var f*n som helst ifrån? Bara för att det var lägre inköpspris där ifrån.

Men mitt tips om du är nyfiken är att beställ en och kolla den. Tror inte du blir besviken iaf. Skulle du inte uppskata den kan du ju alltid sälja den vidare. Men jag tror du kommer att tycka om den.

Mvh Jesper
#18 - 7 april 2004 18:52
Jag har en sån bakgrund i min 375:a
Har en del bilder på min Zoon och hemsida...
#19 - 7 april 2004 21:47
Den svarta bakgrunden av märke Aqua el som PWSS säljer
är blank på framsidan och ruggad på baksidan.
Det är en smaksak om man vill silikona fast den eller montera
den fastklämd, jag har kört med båda varianterna.
#20 - 9 april 2004 19:00
Har köpt en nu! Kapade en på 150 cm till 110cm. Den kostade 350kr. De hade inte rätt storlek så jag fick köpa en större. Men jag fick en gratis fisk. Av skojs skull kollade jag upp vad den kostade på en polsk internetgrossist som jag fick adressen från i en annan tråd. Som sagt kostade den jag köpte 350kr. Men i polen får man samma för bara 67 Zloty! Det motsvarar cirka 126 SEK!!

I Polen hade jag aldrig viljat bo... Men deras akvariepriser vill väl alla ha?!!?
#21 - 9 april 2004 20:46
Skulle du vilja ha deras valuta då?

Om du räknar om vad de tjänar på en månad så blir nog den där bakgrunden snordyr!!!
#22 - 9 april 2004 20:57
<font color="red">Det är fruktansvärt låga priser i Polen men som Tricella säger så tjänar de lite.
Det är därför många köper från Polen, bla akvarieprylar.</font id="red">
#23 - 15 april 2004 11:41
Fick hem en Aqua Rock bakgrund från PWSS idag,
Kanon fin!!!
#24 - 15 april 2004 19:05
Jag har en sån bakgrund.

Finns bilder på min "zoon", ta er en titt!
#25 - 19 april 2004 13:38
ursäkta jag skriver i en gammal tråd men jag ahr en fråga som rör ämnet.

hade tänkt köpa en bakgrund till mitt 60 liters kar från Juwel Aquarium. det är bara det att i högra inersta hörnet sitter det en låda lr vad man ska säja där filter, doppvärmare och pumpen ska va i. och frågan är då:

kan jag ha en bakgrund endå?
(om svaret blir ett nej)vad kan jag göra åt det?

#26 - 19 april 2004 13:41
Edit: akvariumet är från Juwel inte bakgrunden jag tänkt köpa!=P

Annons