Nu när vi skaffar en söt Borzoitös är frågan?
Hennes ryska namn som är i stamtavlan = blåbär
Blåbär tycker jag hon ska heta.
Min F1 tokige man tycker hon ska heta Ferrari.
Vad tycker ni? de vi vill ha eller något annat?
Bild är här
c90368 skrev:Hur käckt är det att gå runt i kvarteret och ropa blåbär:confused:
Då kommer dom med en vit bil och har med sig jackor utan fickor och man får ta på sig jackan "bakåfram";)
Nej, den hunden ser ut som något nytt och fräscht, så den ska heta Linux:d
Guy Palm skrev:Behåll namnet "Blåbär" men använd den ryska översättningen. En rysk hund skall ha ett ryskt namn.
c90368 skrev:Hur käckt är det att gå runt i kvarteret och ropa blåbär:confused:
Då kommer dom med en vit bil och har med sig jackor utan fickor och man får ta på sig jackan "bakåfram";)
Nej, den hunden ser ut som något nytt och fräscht, så den ska heta Linux:d
Johanski skrev:Om jag hade fått välja hade jag nog hellre tagit blåbär ;) Är väldigt dålig på namn så kan inte komma med några förslag.
Vanliga namn funkar väl, om man vill det dvs. Jag skulle nog aldrig ha döpt en hund till något av det Jojjen skrev. Varför det skulle bli bättre i längden vet jag inte heller :)
miluhe skrev:Nu när vi skaffar en söt Borzoitös är frågan?
Hennes ryska namn som är i stamtavlan = blåbär
Blåbär tycker jag hon ska heta.
Min F1 tokige man tycker hon ska heta Ferrari.
Vad tycker ni? de vi vill ha eller något annat?
Bild är här
drd skrev:Hur kommer det att låta på promenaden ? Kom Blåbäret !!! Koooom hiiiiiiiiit....hehe nä det kommer inte att funka Miluhe ;) :)
Det är bättre ni döper den lille söte krabaten till Schumachers förnamn alltså Mike i förkortning :D så har den ändå F1 koppling och ferrari.
Eller modenas kanske ...:D
Eller hmm.....bara bäret...njaeee
drd skrev:Hur kommer det att låta på promenaden ? Kom Blåbäret !!! Koooom hiiiiiiiiit....hehe nä det kommer inte att funka Miluhe ;) :)
Det är bättre ni döper den lille söte krabaten till Schumachers förnamn alltså Mike i förkortning :D så har den ändå F1 koppling och ferrari.
Eller modenas kanske ...:D
Eller hmm.....bara bäret...njaeee