nålventil

#1 - 23 november 2005 20:13
som rubriken,hur får man tag i en bra nålventil.Der måste finnas kemister ell likn. som kan tippsa om en bra nålventil till co2.För tillfället kör jag med en vanlig vvs ventil ,men der måste finnas nogon som är mera exsakt
mvh janne
#2 - 23 november 2005 20:23
Här är en riktigt seriös sak...

http://www.aquamas.net/shop/product_info.php?products_id=201&osCsid=1a62c6507c7af0fde2a85299e509afc3

Fast du har väl kontroller, då är det ju inte sådär otroligt viktigt !
#3 - 23 november 2005 20:30
Vet inte vad du menar med "vanlig" VVS Ventil, är det kulventil eller kilslidsventil eller vridspjällsventil eller skjutventil eller membranventil du menar, finns fler oxå.

Det finns även nålventiler inom VVS som är väldigt exakta, jag kör med en som jag köpte på *.......* som har en micrometerskala på som är hur bra som helst.

Det behövs minst ett halvt varv innan det märks på bubbeltakten, den är helt i rostfritt och med invändig 3/8" gänga och kostade 350:- inkl moms
#4 - 23 november 2005 20:46
jo jag kör controller men får jag för mycket flås fyllar den ytterfilteret med gas till ingen nytta.Den variant som man har att strypa olja med:o

mvh janne
#5 - 24 november 2005 20:23
[QUOTE=Hawkmoon]Vet inte vad du menar med "vanlig" VVS Ventil, är det kulventil eller kilslidsventil eller vridspjällsventil eller skjutventil eller membranventil du menar, finns fler oxå.

Det finns även nålventiler inom VVS som är väldigt exakta, jag kör med en som jag köpte på *.......* som har en micrometerskala på som är hur bra som helst.

Det behövs minst ett halvt varv innan det märks på bubbeltakten, den är helt i rostfritt och med invändig 3/8" gänga och kostade 350:- inkl moms[/QUOTE]
kan du inte skriva utt vad dett är
mvh janne
#6 - 25 november 2005 17:08
Jag köpte den på Ahlsell.
Dom är grossister så det blir väl problem för privatpersoner att handla där.
Jag tror att ventilen kommer från IsoComponenter i Bunkeflo så har du någon VVS firma i närheten så kan dom säkert beställa hem en sådan åt dig.
#7 - 25 november 2005 17:46
vad heter ventilen.finns der ett artikel nr,ell dyl

mvh janne
#8 - 25 november 2005 17:52
Den heter Sagana, det finns ett nr men jag hittar inte följesedeln tyvärr.
#9 - 25 november 2005 18:19
ok skall kolla med en kompis

mvh janne
#10 - 25 november 2005 21:49
[QUOTE=janne dansk]som rubriken,hur får man tag i en bra nålventil.Der måste finnas kemister ell likn. som kan tippsa om en bra nålventil till co2.För tillfället kör jag med en vanlig vvs ventil ,men der måste finnas nogon som är mera exsakt
mvh janne[/QUOTE]
Hej. Jag använder en som är tänkt för pneumatik från början.Funkar hur bra som helst. Jag har en till varje burk(2) Märket är Metal work. Mailar gärna en bild om du vill och ger mig din Epostadress/Dante
#11 - 29 december 2008 16:58
Nu drar vi upp en gammal tråd här:d

Jag letar runt efter nålventiler till mitt Co2 bygge, hittade den här tråden och följande användare som använder en nålventil ifrån Metal Work:
danturion skrev:
Hej. Jag använder en som är tänkt för pneumatik från början.Funkar hur bra som helst. Jag har en till varje burk(2) Märket är Metal work. Mailar gärna en bild om du vill och ger mig din Epostadress/Dante

Tyvärr är användaren inte aktiv här länge, eller åtminstonde inte sedan i januari så det lär inte gå att kontakta honom.

Jag har hittat en återförsäljare av Metal Work här i stan, Hydroscand heter dem.
Här är en länk till deras sida med utbudet av Metal Works komponenter:
http://www.metalwork.se/prodotti.html

Jag behöver hjälp med att hitta en lämplig nålventil(vad jag förstått det som är strypventil samma sak). Spåna gärna på lite så kan vi säkert komma fram till något:)
#12 - 29 december 2008 17:34
Mer specifikt är väl länken till den gruppen av tillbehör här:
http://www.metalwork.se/prod_kopplingar_accessori.html
:)
#13 - 31 december 2008 11:28
Någon?:)
#14 - 31 december 2008 11:55
500:- + moms är rena rövarpriserna, letar du efter en nålventil så hittar du denna om du slaktar en sprutpistol.
#15 - 31 december 2008 20:50
Okey, vilken typ har det? De flesta har väl pistolgrepp och avtryckare?

Var kan man hitta nålventiler utöver det?
#16 - 31 december 2008 21:58
Nålventilen sitter i pistolens bakkant, borde inte vara nått problem att hitta ett hus med rätt gängning..

Annons