[LEFT]Hej!
Jag har 3 råtthonor tillsammans går jätte bra,två av dom är systrar. Dom är jätte trevliga o nyfikna,dock lite lättskrämda än,kommer jag in i rummet de är i för fort så klättrar de upp till taket på buren.
Mina får mat 2 ggr per dag,om morgonen får de te.x bröd,kokt pasta,ris,havregrynsgröt... Samt nytt vatten. Om kvällen får de påfyllning av torrfoder (jag köper speciellt för råttor,går lika bra med marsvins el kanin,dock har ej råttor behov av pellets) Ibland får de havregryn,hundkex,katt-torrfoder,hirskolvar,marie-kex,pannkakor.. mm.. Ja det mesta går att ge en råtta,men viktigaste är att alltid VARIERA kosten.
Mina råttor bor i speciell råttbur,den är hög. Den har galler över plastbottnen vilket förhindrar att de gnager sönder den eller rymmer när buren skall städas. Buren är inredd med diverse grejer,grenar,hängmatta,rep ...... På botten har jag lagt in en korg upp o ned,där gillar mina råttor att sova,helst uppe på varann i en stor hög!!
Jag har en vattenflaska de dricker ur,sen har jag en foderkopp (stor) som jag hängt på gallret,i denna har jag vatten som dom "badar" i... JA!,dom tvättar sej faktiskt dagligen i denna,doppar huvudet osv. Ser hel-festligt ut..
Så,nu har jag skrivit lite om mina erfarenheter ang råttor, alla gör olika när det gäller djur,men såhär gör jag..
Lycka till![/LEFT]