hej hopp alla glada zoopet människor. har några frågor eller rättare sagt funderingar kring kemin ang vattnet i akvarier.
kollar mitt akvarium vatten regelbundet varje vecka. gör vatten byten varje vecka som man ska och rensar bort gamla blad och skit samt slam suger varje gång vid vatten byte. nu till mitt stora problem. mina fiskar dör. utan anledning tycker jag. syns inga fel på dom pigga och frächa ena dag sen någon dag efter så ligger dom e döa. mina vatten värden är gjorde ett nu för 1/2 timmes sen. för säkerhets skull. och det är seras vatten tester jag har och jbl samt test stickor. kh - värdet ligger på 7 och ph ligger på 7.2 nitrit värdet ligger på 0,1 - 0,3 mg/L mamonium ligger på 0 - 0,1 mg/L nitritet ligger på 0,1 mg/L som jag skrev inna gör vatten byte varje fredag. växterna ser fina ut och annars så ser fiskarna pigga ut. förutom att dom bara kolar av från dag till dag. detta ger mig huvudbry... varför ser dom friska och fina ut och jävligt pigga sen nästa dag e dom döda. måste till lägga att jag till sätter salt oxå i vattnet. 3 tesker på 125 L akvarium. alla tester e gjorda på vatten dropp tester, test stickorna fick jag på köpet när jag köpte detta akvarium. så jag vore jätte taksam för hjälp. för jag fattar noll av detta...!!!!!