Det är inte barnen som är problemet utan föräldrarna! När jag gick ut med en manchesterterrier som absolut inte ville bli klappad jo vad hände då? En massa ungar kom och ville klappa den söta hundvalpen (en manchesterterrier är en liten hund) och föräldrarna brydde sig inte ett skit! Dom bara stod där och trodde allt var ok medans ungarna bara sprang fram mot hunden som uppfattade det som ett hot. Som tur var skrek jag till innan dom han bli bitna. Då händer följande: 1 Barnen blir rädda och springer till mamma. 2 En rasande morsa går mot mej och tjafsar om att man inte skriker åt barn även om dom tänker klappa min hundjävel (till mitt försvar ska jag tilläga att jag bara sa åt dom att dom inte får springa mot hunden). 3 Hunden gör ett utfall mot mamman och kopplet tar slut, ca 20cm framför en väldigt aggresiv står en vättskrämd förälder! Vad kan man lära av historien? Jo att man alltid ska lära barn att fråga ägaren ifall dom får klappa hunden, håll hundar och barn under uppsikt och att alla mäniskor är inte lika smarta som du.