något nytt fel på elefanten

#1 - 18 oktober 2006 12:31
jo nu så har han läkt på nosen (se min andra tråd)

men jag har nu bytt vatten 50% eftersom att det var dåligt....det byttes klart igår...nu tycker jag att dom simmar mycket uppe ,ska ju vara nere och simma:confused: sen länkar jag en bild (dålig vet inte hur man tar kort på fiskar)[:o] men idag såg jag att ett fjäll stog ut på honom det är pricken bak som man ser....sen ser dom grön aktiga ut!!!!!!!
vad händer????? kan jag göra något dom var jätte hunriga och åt massor...
http://www.odla.nu/album/data/malin72/4538_p58452.jpg
#2 - 18 oktober 2006 18:51
nu jagar dom andra 2 honom och han har 2 fjäll som står ut:confused: :confused: vad händer????????..

han är så rolig jag är jätte rädd om honom. han har blivit som min "kompis" när jag tittar fram kommer han och följer med min nästan så att jag kan klappa honom[:o] [:o] jätte söt

är det inte så att dom jagar en annan som tex är sjuk eller så.....
nu när han kommer fram till mig så åker dom andra 2 på honom och PUTTAR bort honom
#3 - 19 oktober 2006 11:44
ingen som vet något???:confused:
#4 - 19 oktober 2006 12:44
Om den inte får vara ifred för andra fiskar så låt ljuset var släckt.
#5 - 19 oktober 2006 15:04
:confused: ok tack då provar jag med det för jag satt och tänkte att han skulle få flytta till det andra akvariumet men då blir han ensam och kanske lessen
#6 - 20 oktober 2006 11:38
[:-28] [:-28] [:-28] idag är jag lessen...hittade idag min stackars elefant död
jag undrar vad som hände..att det har med skadan tror jag men...
vad tror ni kan ha hänt????? han var smal men åt,mask?????
men sen det med fjällen det var ju bara han....
tror ni att det bara var han eller kan något ha utvecklats i akvariumet när han blev skadad??parasiter eller så????:confused: :confused: :confused:
#7 - 20 oktober 2006 12:05
Parasiter och sjukdomsframkallande bakterier finns alltid i/på fiskar men när de är friska klarar deras immunförsvar att motstå ett angrepp.
#8 - 20 oktober 2006 12:40
Kramfors skrev:
Parasiter och sjukdomsframkallande bakterier finns alltid i/på fiskar men när de är friska klarar deras immunförsvar att motstå ett angrepp.

så det kan ha varit det som hände honom när han fick skadan eller???
jag försöker förstå vad som hände:confused:
sen ska dom ju inte vara jämt antal så jag måste åka och köpa en ny så dom blir 3 igen, men han var så speciell(kallade honom för min lilla delfin) löjligt va[:o]
#9 - 20 oktober 2006 12:43
ush vad tråkigt:(
#10 - 20 oktober 2006 15:57
solbacka skrev:
ush vad tråkigt:(

ja det är det faktiskt...det är inte som om en neontetra eller så dör[:(]

Annons