Någon som vet namnet på stenen?

#1 - 24 januari 2008 13:52
Denna sten får duga istället för dragonstone, som inte var det lättaste att få tag på i sverige. tycker den är mkt snygg iaf, men är den någon som vet vad stenen heteregentligen, enl simonstorp så heter den minilandskap, men jag tvivlar på ett det är dess riktiga namn.

Här är den

Och är det någon som har denna och kan ge lite synpunkter på den.
Har varit i vår lokala affär som nu ska dra hem en låda (25kg) som jag kommer få första tjing på, så jag hoppas nu bara att den är lika snygg i verkligheten som på bild, och att det blir några schyssta bitar i leveransen.
#2 - 24 januari 2008 14:19
Denna sten får duga istället för dragonstone, som inte var det lättaste att få tag på i sverige. tycker den är mkt snygg iaf, men är den någon som vet vad stenen heteregentligen, enl simonstorp så heter den minilandskap, men jag tvivlar på ett det är dess riktiga namn.

Här är den

Och är det någon som har denna och kan ge lite synpunkter på den.

Har varit i vår lokala affär som nu ska dra hem en låda (25kg) som jag kommer få första tjing på, så jag hoppas nu bara att den är lika snygg i verkligheten som på bild, och att det blir några schyssta bitar i leveransen.

Tycker det påminner om nån form av blandning mellan skiffer och lava.. Men något namn kan jag inte alls hjälpa till med.
Finns "bergarten" i Sverige?
#3 - 24 januari 2008 14:27
Skitsnygga stenar, men ganska så dyra om jag inte missminner mig?
#4 - 24 januari 2008 18:46
Jag köper dom för 39/kg

Är tveksam till att den finns i sverige, skulle tippa på asien nånstans, påminner lite om en sten som kallas för manten stone.

Annons