Någon som handlat från Zooprofi eller någon annan tysk sida?

#1 - 29 oktober 2012 16:27
Hej!

Har letat runt en del då jag är på jakt efter ett par filter, lite tillbehör m.m. och konstaterat att mycket är betydligt billigare på tyska sidor, i många fall nästan halva priset jämfört med billiga svenska sidor.

Zooprofi.de är en sida jag hittat allt jag behöver på, och till bra priser dessutom.
Är det någon som har erfarenhet av att handla där? De ger 2% rabatt vid förskottsbetalning, vilket känns osäkert!?

Har ni förslag på andra bra och billiga tyska (eller andra) webbutiker för filter och andra tillbehör?

Mvh Daniel
#2 - 29 oktober 2012 17:40
Jag har beställt från Aquaristic.net och extraplant.de och även (om än offtopic) cykel från bike-discount.de. Har alltid betalat i förskott.

Sålänge det är en respekterad och seriös handlare (vilket man lätt kan ta reda på via google) så är jag aldrig orolig. Det är ändå mer eller mindre ett grannland inom EU, dessutom Tyskland som är ett "bra" land om man säger så.

Att de ger 2% rabatt vid förskottsbetalning innebär väl mest att de inte vill ligga ute med pengarna och vill få in dem direkt, det föredrar nog alla företag.

Annons