Någon som handlat från zooplus.se ?

#1 - 25 oktober 2013 12:03
Undrar om det är någon som handlat av zooplus.se ?

Har riktigt bra priser, men får man sakerna? Och får man dem inom rimlig tid?
Någon som har någon erfarenhet av dem?

Tack på förhand!
#2 - 4 februari 2015 06:09
Beställde ett 60liters som efter lite strul med postens leverans kom igår. Ett akvarium som ligger i en kartong läggs i ytterligare en större kartong samt 4-5 uppblåsta påsar som skydd, ingen märkning på kartongen. Hur såg akvariet ut .... ?? Krossat så klart [:(!] Haft mailkontakt med dem ..... avvaktar svar .... sköter dom sig inte såkommer dom få vara med i ett och annat innlägg i det här forumet !!!!!
#3 - 4 februari 2015 07:12
Jag har handlat där 3 gångar och det har gått bra och snabbt. jag handlade foder, reflektorer, Easy-Life (2 x 5 L) och i samband med det även 1 st 5 L Nitrivec. Så just det paketet var lite tungt, men inga problem och bra paketerat.

Gjorde en beställning men insåg att det var fel längd på reflektorer och ringde dem ca 1 tim efter beställningen och kundservice tog bort ordern utan problem och jag la in en ny. De kunde inte ändra ordern, vilket inte spelade mig någon roll då jag bara la en ny order.

Lite tråkigt när det blir problem och man ska hålla på med att försöka löst problemen. Hoppas det löser sig Aiolos.
#4 - 4 februari 2015 07:36
Jag har handlat där en gång och det fungerade riktigt bra, dock inget akvarium utan bara ett ytterfilter.
#5 - 5 februari 2015 11:04
Jag fick svar per mail idag ( mailkonversation på svenska !! är bra, mindre risk för fel) Dom skickar ett nytt kar utan att jag behöver krångla med retur. Mycket bra av dem att snabbt och smidigt lösa kundens problem :-) Nu hoppas jag bara att det nya karet överlever fraktbolagens ibland oaktsamma hantering :-/
#6 - 5 februari 2015 12:32
Vi får hoppas det. Inspektera paketet extra noggrant innan du signera för det och alla vet problem ska fraktmannen skriva på fraktsedeln så du kan bevisa att där var problem när du fick det. Inte alltid att allt är ok även om paketet är snyggt och fin utanpå för där kan finnas t.ex. spricka i glaset när man väl packa upp men bra med noteringar på alla vet problem man kan se och höra innan man signera.
#7 - 5 februari 2015 13:00
Japp !! Jag kommer inspektera mycket noggrant !! Kanske inte var den smartaste iden att beställa ett akvarium på nätet ... men man lär sig livets små misstag :) Nu ser jag fram emot att inreda och befolka mitt lilla akvarium :D
#8 - 5 februari 2015 13:43
aiolos skrev:
Japp !! Jag kommer inspektera mycket noggrant !! Kanske inte var den smartaste iden att beställa ett akvarium på nätet ... men man lär sig livets små misstag :) Nu ser jag fram emot att inreda och befolka mitt lilla akvarium :D

Jag tror inte det gör så stor skillnad att beställa via en djuraffär, dom ska ju ändå transporteras dit och kan ju ändå bli skadade, i och för sig är det ju enklare om man behöver reklamera :)
#9 - 5 februari 2015 16:58
KJE skrev:
Jag tror inte det gör så stor skillnad att beställa via en djuraffär, dom ska ju ändå transporteras dit och kan ju ändå bli skadade, i och för sig är det ju enklare om man behöver reklamera :)


Det är kanske klart större chans att djuraffären köper FLERA akvarium, då ökar möjligheten att de paketeras på lastpall. En lastpall slängs inte ner i en postback från 5 meters håll utan körs med palllyftare.

När styckegods går sönder under frakt är det enskilt förpackat.
Juwel350
#10 - 5 februari 2015 20:15
Just det här med att hantera styckegods har dom flesta transportbolag en väldigt tuff behandling av godset.

Det skall gå fort och det är inte mycket hänsyn som tas,det ligger inbyggt i systemet.
#11 - 5 februari 2015 20:22
Jag har för mig att det var något/några transport/fraktbolag som använde etiketter med g-kraftmätare, antagligen blev det för "negativt" utfalla av detta. Dock borde det ligga i transport/fraktbolagens intresse att visa hur prydligt och milt de hanterar sina kollin?

EK
#12 - 6 februari 2015 06:07
Jag trodde alla akvarier levererades på pall, där jag har gjort prisförfrågningar har jag alltid fått veta att det tillkommer si och så mycket i pallavgift, men om det levereras löst så förstår jag att det finns en överhängande risk att det går sönder :(
#13 - 10 februari 2015 20:58
Det nya akvariet har anlänt, inretts och bebos nu av tio neontetror och två hårt arbetande pansarmalar :-) Det var helt tack vare bättre paketering och kanske mildare behandling :-)

Fem guldfiskar av fem i betyg till Zooplus för jäkligt bra service !!!!
Juwel350
#14 - 11 februari 2015 08:13
Roligt att det gick bra tillslut,alltid tråkigt när det strular sig och man blir orolig.
#15 - 11 februari 2015 09:28
☺☺











Annons