Men Daniel, har du stämt av med Jordbruksverket att det där är OK?
http://www.jordbruksverket.se/5.3cf4f99e13bb29d60118000919.html
Och... det där var alltså lite skämtsamt när jag ser den här tråden snart efter att Jordbruksverket skickat ut det i länken. Helt fel ute kan man ju ärligt talat inte säga att de är heller i Jönköping, de där spontanköpen av djur som julklapp kan bli elände. Det skall helst vara som i Daniels fall i stället, nåt som barnen önskat länge och med engagerad förälder som backup.
Men för att svara på frågan, jodå, en syster har fått ett nano i förskottsjulklapp och det går numera inte att tala med henne om nånting utan att det tenderar att glida över i hur många räkor hon sett idag och vad de gjort. Jag planerar att fortsätta att fördärva lite fler i släkten till jul och se om det går att få samma resultat där.
Och om nån undrar hur man har råd att slänga ut akvarier över släkten så, tja, när man köper en bunt när det är rea hos grossisten så funkar det. Fluval EBI handlar det om, klart positivt när jag upptäckte att det inte var bara ett akvarium utan också filter, bottenmaterial, foder och annat jox, till och med en pyttehåv till räkor. Enda anmärkningen på det jag satt upp var passformen på täckglaset, det krävdes en del filande för att få till det.