Någon med erfarenhet av Edge och Chi från Fluval?

#1 - 12 juli 2011 14:20
Hejsan!

Som rubriken säger så undrar jag om det finns någon här med personlig erfarenhet av dessa kar.
Är hemskt sugen att ta upp Akvariehobbyn igen, men då i en/flera mindre kar.

Och då dessa både tilltalar mig i design, storlek osv. så är jag grymt sugen men när man tittar närmare så står att tex. filtret i Chi:n bör bytas varje månad osv.

Så jag tänkte kolla om det finns någon med dels erfarenhet av karen och om någon vet om tex. Arken och DjurMagazinet har Hagen:s hela sortiment att ta in så att man lätt kan få tag i reservdelar.

Sen så är ju självfallet bilder på era kar varmt välkomna! :D
#2 - 13 juli 2011 06:16
jag har edge!
Får säga att det funkat över förväntan kör pmdd, co2
Det som finns att anmärka på är om du ska ha lite mer ljuskrävande växter så måste uppgradera belysningen.
#3 - 13 juli 2011 13:06
Robban81 skrev:
jag har edge!

Får säga att det funkat över förväntan kör pmdd, co2

Det som finns att anmärka på är om du ska ha lite mer ljuskrävande växter så måste uppgradera belysningen.

Jag har ingen aning om pmdd och gällande ljuset så är det inget problem.

Utan min fråga var mer gällande reservdelar, för att en djuraffär säljer själva karet behöver väl inte betyda att dom säljer alla Fluval-tillbehör som är specifikt för Edge eller Chi-karen.
#4 - 17 juli 2011 19:34
vad gällande reservdelar så antar jag du funderar på filter o lampor!
har de inte hemma så kan de beställa hem om de nu vill sälja något annars kan de sluta med butik!
Annars har du nätet o här finns allt o lite till så de e inga problem
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 17 juli 2011 19:37
Jag tycker nog att de borde ha (eller åtminstone kunna ta in) de tillbehör som finns till de akvarier de säljer

Annons