n/a deleted...

#1 - 22 december 2004 19:24
Hittills har 63 pseudonymer som bidragit minst en gång till forumet förvandlats till "n/a" - deleted. Max inlägg från någon var 575 inlägg faktiskt. Senaste fallet han med 95 inlägg om någon nu undrar.

Min fråga är om alla dessa fallit offer för Kjells yxa eller om en del frivilligt avlägsnat sej från forumet och i så fall vilken andel har gjort detta frivilligt?
#2 - 22 december 2004 19:30

Det man frågar sig är om man kan n/a'as ifrån zoopetplus om man betalat ??

Man har ju faktiskt betalat för en tjänst !

Får man pengarna tebaks om man n/a'ats ??

#3 - 22 december 2004 19:31
Ursprungligen skickat av oveb

Det man frågar sig är om man kan n/a'as ifrån zoopetplus om man betalat ??

Man har ju faktiskt betalat för en tjänst !

Får man pengarna tebaks om man n/a'ats ??

Borde ju inte ge pengarna tillbaka? Även om du har betalt för en tjänst har du ju samtidigt åtagigt dig att följa de regler som sats upp för att nyttja sagda tjänst.
#4 - 22 december 2004 19:39
63 Pseudonymer av drygt 5000 det blir ungefär 0,13 procent. De flesta av dem har själva begärt att bli N/A:de. Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg.
De som Kjell Fohrman väljer att plocka bort har på ett eller annat sätt brutit mot forumets regler.

Hälsningar

Guy
#5 - 22 december 2004 19:45
Guy - hur vet du att de flesta har själva begärt det?
EDIT: Jag försöker bilda mej en uppfattning om detta fenomen
#6 - 22 december 2004 19:48

Guy :

Har du aldrig svurit lite granna på zoopet ???

Du skulle i sådanafall kunna ha n/a'ats mha reglerna !!

#7 - 22 december 2004 19:48
Jag har i stort sett varit med i forumet från början och då lär man sig att se vilka som friviligt lämnar Zoopet. N/A med 575 inlägg lämnade samtidigt både Zoopet och SKS, tror att han är tillbaka i SKS igen.

Guy
#8 - 22 december 2004 19:50
Han är även med i zoopet igen.
EDIT - detta må va intressant men det är nog mer de övriga 62 fallen som intresserar mej
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 22 december 2004 19:53
Har faktiskt ingen aning exakt hur många som har deletats på egen begäran eller blivit utslängda och bryr mig inte så mycket om det.
De flesta (om inte alla) av de som skrivit många inlägg som är dock sådana som slutat på egen begäran - oftast pga av nya intressen.
De flesta av de som slängts ut har bara skrivit några enstaka inlägg och bara varit ute efter att provocera, t.ex. genom att registerra sig under pseudonymer som "kuken i fittan" osv.
Skulle tro att det högt räknat rör sig om 15 personer som under årens lopp har uteslutits - dock har en del av dessa uteslutits under flera pseudonymer.
#10 - 22 december 2004 19:56
Hejsan Erik!

Om du har frågor till Kjell, varför inte mejla honom??

Varför är frågan intressant överhuvudtaget? Vilket intresse har alla vi andra forumdeltagare av att veta hur många som deletas och hur många inlägg dessa har gjort? Jag är helt ointresserad av det. Det är ju ingen hemlighet Erik att många av dem har misskött sig på ett eller annat sätt och ofta fallit på eget grepp! Jag har svårt att tänka mig att Kjell skulle låta bilan falla utan att andra medlemmar reagerar och blir upprörda. Dumma och oseriösa inlägg resulterar ofta i att det skickas kränkande/stötande inlägg till moderatorerna som sedan åtgärdas.

Antalet inlägg är inte alltid det samma som erfarenhet och kunskap om akvaristik. Många, mig själv inkluderad, kan ju ibland skicka iväg lite lustiga kommentarer till vänner man träffat och känner här på zoopet. Jag blir så fascinerad av att du har tid och intresse att sammanställa statistik över dessa "fenomen". Känns det viktigt för dej så forsätt du. Jag vet att du i somras satt och kollade upp hur länge olika personer hade varit medlemmar på zoopet och blev lika fascinerad den gången av att du "orkade". Ibland så låter du så kritisk och det känns lite tråkigt men det kanske bara är jag som missuppfattar dig? Det är väl inte så att du när en dröm om att själv få bli moderator på zoopet [;)]?

Ha det gott Erik,
Mvh // Maria
#11 - 22 december 2004 19:56
citat Oveb

Har du aldrig svurit lite granna på zoopet ???

Du skulle i sådanafall kunna ha n/a'ats mha reglerna !!

Jag svär ytterst sällan, och inte i skrift.

Guy
#12 - 22 december 2004 20:05
Lenmar -att döma av responsen på min lilla fråga verkar den vara ganska intressant - även om jag känner mej lite oroad av att många skriver och tycker att den är ointressant - känns lite sovjetiskt på något sätt...
#13 - 22 december 2004 20:09
känns lite sovjetiskt på något sätt..

? Vad menas med detta ?

Guy
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 22 december 2004 20:11
Jag kan i alla fall avslöja att den person som jag fått in flest stötande/kränkande mail om och som folk vill ha bort från forumet fortfarande är kvar - så här har vi har högt i tak.
#15 - 22 december 2004 20:18
Ursprungligen skickat av Lenmar

Jag blir så fascinerad av att du har tid och intresse att sammanställa statistik över dessa "fenomen". Känns det viktigt för dej så forsätt du. Jag vet att du i somras satt och kollade upp hur länge olika personer hade varit medlemmar på zoopet och blev lika fascinerad den gången av att du "orkade".

Jag har alltid varit intresserad av statistisk bearbetning av olika frågor för att komma närmare sanningen om många fenomen. Detta långt innan jag seglade iväg på min akademiska karrär. Så det är inte fråga om någon "yrkessjukdom" i alla fall. Bara en allmän läggning.
Sedan har jag en gedigen liberal inställning i censur-frågor och då kommer även en fundering kring n/a-fenoment rätt spontant faktiskt.

Vad gäller frågan om att vara moderator på zoopet -
NO PLEASE YOU MUST BE JOKING...
Men jag vill inte gå in i detaljer varför jag svarar så.
Det kanske skulle bli föremål för en annan debatt.
#16 - 22 december 2004 20:26
Nu spårar det kanske ur men med sovjetiskt anspelar jag på den statsbildning som en gång i tiden hotade Sverige och den fria världen i övrigt.
Vad jag menar just här att jag är förvånad över alla inlägg som bara ville släta över frågan på något sätt...
Vad gäller Kjells inlägg om personen med flest mail om kränkande inlägg så måste jag väl fråga om han ägnar sej åt gliringar eller om det månne vara självkritik?
#17 - 22 december 2004 20:38
Vad gäller Kjells inlägg om personen med flest mail om kränkande inlägg så måste jag väl fråga om han ägnar sej åt gliringar eller om det månne vara självkritik?

Vi är nog ganska många som kan gissa oss till svaret på den frågan!
#18 - 22 december 2004 20:44
En gliring till?
Någon som skickar många sådana mail?
Eller vad menas - allmänn mobbing på gång???
#19 - 22 december 2004 20:50
Min fråga är om alla dessa fallit offer för Kjells yxa eller om en del frivilligt avlägsnat sej från forumet och i så fall vilken andel har gjort detta frivilligt?

Ett betydande antal har bett att få avlägsnas. Inte sällan synnerligen offentligt.
#20 - 22 december 2004 20:51
Någon som skickar många sådana mail?

Det är ju nästintill omöjligt att gissa sig till vilka som skickar många kränkande/stötandemail till Kjell, däremot kan man genom att vara aktiv på forumet, gissa sig till vilka det är som orsakar många sådana mail...
Men vem vet, det kanske är någon som tänkt testa hur långt man kan gå för att bli n/a... kanske nåt för statistiken???
#21 - 22 december 2004 20:53
Eller vad menas - allmänn mobbing på gång???

Jag tror att jag kan gissa vem personen är, och det är varken du eller Kjell.
#22 - 22 december 2004 20:56
Azur - om du menar vår vän från södertälje som blev han utvisad på nytt idag
#23 - 22 december 2004 21:12

Men snälla erikthur, bara ungefär var tionde inlägg ifrån dig innehåller något som har med akvaristik att göra ...

#24 - 22 december 2004 21:15
Oveb - redovisa din statistik i så fall
#25 - 22 december 2004 21:17

Be någon slumpa 10 st och läs:

http://www.zoopet.com/akvarium/forum/search.asp?mode=DoIt&MEMBER_ID=5610

#26 - 22 december 2004 21:32
Tänkte använda samma sökning som motargument.
Men det var ditt påstående och du skulle i så fall gärna ha gjort slumpningen ifråga.
Ok summa 70 sidor blev det vad gäller ämnena och 10% (7 sidor) hamnar endast på ämne 02 akvarievatten...
Först på sidan 59 kommer vi in på övriga frågor...
Om inläggen var jämt fördelade på ämnena så skulle detta innebära att 85% av mina inlägg rörde de akvaristiska frågorna inte mindre än 10% som du påstår. Detta är en snabb statistisk eye-ball bedömning. Eftersom somliga debatter om zoopet.com etc kanske drar till sej mer inlägg så är mina inlägg om akvaristiska sakfrågor förmodligen mindre än 85% - men långt från 10% lär de rimligen vara.
Dåligt påhopp oveb - lätt att kunna besvara.
Myzco
#27 - 22 december 2004 21:37
Att n/a-personen har postat 500 inlägg behöver inte betyda att man är mer seriös (än den som bara skrivit 5 inlägg) eller så för det. Det kan helt enkelt betyda att han lekt mer, kanske svarat på alla trådar även om denne inte har något vettigt att säga.

Endel som har blivit deletade har ju själv valt det dessutom (man behöver inte ha varit ett "troll" för det).

Förresten varför förkortas not available (ursäkta stavning) n/a? borde det inte vara n.a. eller nått?
#28 - 22 december 2004 21:45
Myszco - Du kan ha rätt i princip men n/a personen med 500+ inlägg är faktiskt en mycket duktig akvarist så långt jag kunnat bedöma. En av de vars inlägg jag kollar upp även om ämnet i sej kanske inte hade väckt mitt intresse. Detta gäller hans nya nick. Jag har testat en del gamla inlägg och en del inlägg kanske har varit lekfulla (men vilka har inte skrivit liknande inlägg).

Vad gäller Oveb så hamnade samma statistiska bedömning som jag utsatte mej själv på 89% om nu någon undrar.
#29 - 22 december 2004 21:47

Hejsan Erik!

Ibland så låter du så kritisk och det känns lite tråkigt men det kanske bara är jag som missuppfattar dig?

Ha det gott Erik,

Mvh // Maria

Återigen så kan du inte låta bli att vara så vass i tonen, precis som i så många andra trådar. Intresset för tråden väcktes av rubriken för då jag antog att detta måste erikthur vara författare till.

Många med mig tycker akvaristik är jättekul och ett trevligt sätt att knyta vänskapsband på. Tydligen är du inte en av dem!! Om du är så negativt inställd till zoopet och anser att det bedrivs sovjetregim här, då förstår jag inte varför du inte skapar ett eget forum där du kan lufta dina åsikter och samla andra av din sort. Upprepade gånger har du nu utryckt dig rejält negativt till zoopet och dess medlemmar. Jag förstår inte vad du får ut av det.

Det du anser är censur anser jag är städning! Jag tycker zoopet är bra för här är det ordning och reda, de allra flesta behandlas med respekt och ödmjukhet. Alla är välkomna, gröna, röda, blåa. Dock så finns det regler som ligger helt i linje med vanlig god uppfostran, sunt förnuft och folkhyfs. Det är inte censur att markera att överträdelser inte hör hemma här. Om du uppfattar det som censur så är det bara att beklaga... verkligen beklaga!

Återigen, Ha det gott Erik, allt väl önskar jag dig!
Mvh // Maria
#30 - 22 december 2004 21:52

Det du anser är censur anser jag är städning!

Kanske inte en liberal inställning...
No more comments.
#31 - 22 december 2004 22:12
Ja Erik, "städning" kan ge en konstiga associationer om man tänker på det viset. [:-30]

I övrigt vill jag tacka för en tråd som roar mig mycket...
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 22 december 2004 22:15
känns lite sovjetiskt på något sätt...

Jepp, bäst du passar dig så jag inte plockar fram hammaren och skäran[;)]

Du kan ha rätt i princip men n/a personen med 500+ inlägg är faktiskt en mycket duktig akvarist så långt jag kunnat bedöma.

Som jag skrev tidigare så har de n/a personer som har skrivit många inlägg lämnat Zoopet av egen fri vilja. Jag håller t.ex. med om att den personen var/är en duktig akvarist, men om han nu ville bli n/a så är det upp till honom och inget att älta här speciellt inte 14 månader efteråt.
#33 - 22 december 2004 22:21
En liten avvikelse från ämnet kanske men det handlar om vår nyss n/a-ade medlem:

Ett effektivare sätt att porta de som bara förstör borde vara att göra att deras inlägg blir osynliga för alla andra än de själv. Jag tror de då hinner skriva ganska många provocerande svar innan de inser att de är osynliga och måste registrera nytt nick och börja provocera igen. Jag förmodar att de skulle tröttna.
#34 - 22 december 2004 22:23
Kjell - Den personen var inte huvudfrågan egentligen.
Och du gav ett ganska utförligt svar i ditt första inlägg som jag uppsakattade - tänkte inte på att en del folk provocerar direkt med oanständiga nick.
Sedan blev jag provocerad av den möjliga gliringen - som du inte besvarat.
Och jag tror dej när du påstår att du har hammaren och skäran gömd i garderoben[:-38]. Men hur går det ihop med egen företagsamhet egentligen. Förlåt - jag glömde vad Kina står för idag...[:-2]
#35 - 22 december 2004 22:35
Detta var ett svar på ett inlägg som plötsligt bara försvann...

Jag har ju redan gjort full pudel ett antal gånger för mina akademiska meriter. Jag har bott i Uppsala 30 år och inte på västkusten (sorry för den lokalpatriotismen). Jag började med akvaristik på 60-talet men mer intensivt på 70-talet (visste inte att det var störande att jag drog upp uppfattningar och paralleller från den tiden). Ironisk knorr kanske kan vara en baksmälla från endera min politiska period eller uppsala-perioden.
De som brukar påstå saker som "brukar säga om statistik? Statistik, lögn, och förbannad lögn/statistik" brukar faktiskt sällan veta ett dyft om ämnet (ironisk knorr igen).
Och jag tror inte att dina påståenden skulle kunna bevisas en med förbannad lögn...
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 22 december 2004 22:35
Och jag tror dej när du påstår att du har hammaren och skäran gömd i garderoben

Här göms inget i garderoben[:-67]

Sedan blev jag provocerad av den möjliga gliringen - som du inte besvarat.

Men du vet nog ändå svaret du som är så smart[:-68]
#37 - 22 december 2004 22:45
Ursprungligen skickat av erikthur

Detta var ett svar på ett inlägg som plötsligt bara försvann...

Jag har ju redan gjort full pudel ett antal gånger för mina akademiska meriter. Jag har bott i Uppsala 30 år och inte på västkusten (sorry för den lokalpatriotismen). Jag började med akvaristik på 60-talet men mer intensivt på 70-talet (visste inte att det var störande att jag drog upp uppfattningar och paralleller från den tiden). Ironisk knorr kanske kan vara en baksmälla från endera min politiska period eller uppsala-perioden.

De som brukar påstå saker som "brukar säga om statistik? Statistik, lögn, och förbannad lögn/statistik" brukar faktiskt sällan veta ett dyft om ämnet (ironisk knorr igen).

Och jag tror inte att dina påståenden skulle kunna bevisas en med förbannad lögn...

Jag valde att själv ta bort inlägget för jag ville inte vara elak, eller jag menar sjunka tll din nivå men ooups... du hann läsa. Va' bra för det var bara till dig egentligen.

Nu struntar jag i denna tråden. Vad skall du med dina akademiska meriter tll när du inte ens har folkvett?!
#38 - 22 december 2004 23:09
Erikthur, vad är ditt problem egentligen? För något privat problem måste det väl finnas bakom att du gnäller och hackar så mycket och i synnerhet hackar och gnäller på Kjell och att du ältar saker som ligger år tillbaks i tiden? Eller är det avundsjuka eller social inkompetens? Frågorna är retoriska, jag är inte intresserad av svaret, men för din och alla andras skull, ta tag i dina eventulla problem, hyfsa till ditt bemötande av andra människor och sluta gnäll. Du tolkar säkert detta som personliga påhopp, men försök att se det för vad det är, tillrättavisande av ohyfsat uppförande utan några elaka intentioner från min sida.

Andreas
#39 - 23 december 2004 00:36
Nu när tråden vänt till att bli en annan så måste jag inflika lite.

Erikthur, du besitter en väldigt stor kunskap inom vissa områden men ibland uttrycker du dig som en kratta. Jag känner att du ibland är ute och trakaserrar folk och då du och jag har en gammal dispyt som jag inte glömt då du var f*n så taskig mot en här på zoopet så ska jag påminna dig om att jag tog bort ett inlägg där jag upplyste vissa saker som du bad mig att ta bort. Och det gjorde jag mot att du INTE trakassera folk igen.

Då nu en person blivit utkastad så ska du veta att jag innan har varit på väg flera gånger att lägga in ett av dina mail till mig för att du ska lära dig att veta hut någon gång. Men jag har snällt avvaktat då jag faktist känner att just jag kan dra nytta av din goda kunskap.

Ett gott råd till dig är att ändra attityd mot folk och börjar med att vara vänlig, det är ju ändå jul. Sluta upp med de där meningslösa inläggen du slänger in, utan svara på det du är bra på för det är det vi har nytta utav, både jag och andra medlemmar.

Alltså använd din kunskap till något posetivt.

God jul på dig och din familj!

Marie
#40 - 23 december 2004 06:49
Jajamensan, Kjell högt i tak tycks forumet ha om man bedömer det utifrån de här senaste inläggen och framförallt det från Marie J. Hur man skriva så giftigt och avrunda det med god jul kan jag inte förstå alls? Vad gäller dej har jag i alla fall fått ändra uppfattning totalt.
Sådana här kränkande inlägg hör till skälen varför jag tidigare ändrade uppfattning vad gäller mitt eventuella medlemskap i zoopet plus. Man kan nog påstå att det har förstärkts på senaste tiden.
Varför tråden kom att driva iväg från ämnet har nog lenmar största ansvaret för. Jag har inte tid längre för den här alltmer destruktiva diskussionen. Jag måste iväg för att fira jul nämligen.
God jul på er alla.
#41 - 23 december 2004 07:44
Nu känns det nästan taskigt av mig att posta det här och det är verkligen inte min avsikt att detta inlägg ska läsas som ännu ett angrepp på Erikthur.

Men jag måste bara konstatera att det är "imponerande" av Kjell att lyckas gå från fascist till stalinist inom loppet av en dag... :/

Jag tror inte vi är nog tacksamma för att han står ut med alla epitet folk slänger på honom till höger och vänster bara för att han råkar vara den som modererar detta forum. En otacksam uppgift som det verkar.

Och ja! Det är högt i tak här, på andra forum jag frekventerar stängs en betydligt högre andel trådar och folk bannas hela tiden; pga spam, inlägg på fel ställe, personangrepp mm. Även om dessa forum har en annan inriktning och därför drar åt sig en annan typ av publik.

Vad man annars ska komma ihåg att detta är ett privat forum, det är ingen gudagiven rätt att skriva här och någon yttrandefriehet existerar inte i ordets rätta bemärkelse. Jag är tacksam för att få vara här, god jul!
#42 - 23 december 2004 08:00
Jag brukar normalt helt ignorera trådar som denna eftersom det klart bästa är att låta dem självdö. Problemet är att så länge någon fortsätter att skriva i dem så poppar de upp på första sidan och då är det alltid någon som får syn på den och tycker att de måste hänga på och säga sin åsikt och därmed också ofta förvärra situationen.

När man registrerar sig till forumet har ALLA godkänt denna regel:
<b>"Du går också med på att inte posta något som är vulgärt, trakasserande, hatiskt, hotande, inkräktande på annans personliga integritet, sexuellt relaterat eller strider mot lag i övrigt."</b>

Som jag ser det så finns det en rad inlägg från olika personer i denna tråd som bryter mot en eller annan del i denna regel.

Så ni som känner er träffade föreslår jag tänker er för innan ni svarar på trådar som denna, det enda ni åstakommer är att förvärra situationen. Det bästa är helt enkelt att ignorera tråden och fortsätta diskutera akvaristik i någon annan tråd och därmed även leda till att forumet blir ett trevligare ställe att vara på istället för tvärtom.

Jag föreslår att vi nu låter denna tråd självdö genom att inte lägga in några mer svar i den, Kjell har tydligt svarat på grundfrågan tidigare i tråden så en fortsatt diskussion kommer bara att leda till att situationen förvärras ytterligare.

(Jag kan nästan slå vad om att det är någon som fortfarande kommer att lägga in ytterligare svar i tråden, men jag har fortfarande lite hopp om att det inte sker)
#43 - 23 december 2004 08:44
Sorry Erland men...

GRUPPKRAM!! *fångar in en semi-motvillig Erik och ställer honom mellan Lenmar och Marie*

Dags att fälla ut håret (ja, vi som kan), sprida blommor, plocka fram guran och sjunga "We shall overcome" i sann hippieanda.

God jul på er gubbar, käringar, grabbar, tjejer, pojkar, flickor, fiskar och andra kreatur!

/J *som i egenskap av "överstehippie" inte tillåter avvikelse i sin fantasi om att vi alla faktiskt KAN komma överens :) *
#44 - 23 december 2004 09:57
Joacim; du är för härlig du!

Vilket härligt inlägg!
#45 - 23 december 2004 10:40
Det är inlägg som det här..

Ursprungligen skickat av Joacim

Sorry Erland men...

GRUPPKRAM!! *fångar in en semi-motvillig Erik och ställer honom mellan Lenmar och Marie*

Dags att fälla ut håret (ja, vi som kan), sprida blommor, plocka fram guran och sjunga "We shall overcome" i sann hippieanda.

God jul på er gubbar, käringar, grabbar, tjejer, pojkar, flickor, fiskar och andra kreatur!

/J *som i egenskap av "överstehippie" inte tillåter avvikelse i sin fantasi om att vi alla faktiskt KAN komma överens :) *

Och svar som det här

Ursprungligen skickat av Marie J

Joacim; du är för härlig du!

Vilket härligt inlägg!

som får mig att vända till flaskan o tvivla på mänsklighetens överlevnad..
#46 - 23 december 2004 10:47
Jag ursäktar mig för att jag skriver ännu ett inlägg i denna tråden. Jag brukar ignorera denna typ av trådar, men gör nu ett undantag från mina egna principer och kommer inte göra det igen i denna tråden. Vill någon kommentera mina rader så skicka gärna ett mail.

Det finns flera här på Zoopet som av någon anledning vid något eller flera tillfällen anser sig ha hamnat i dispyt med erikthur, jag är också en av dessa som den minnesgode kommer ihåg. Varför blir det så kan man retoriskt undra över. Det är ju väldigt destruktivt att kasta skit och glåpord på varandra, när det istället går att föra ett vuxet resonemang i de allra flesta fall.

Erikthur, du besitter en obestridbar och djup kunskap inom dina specialgebit och ska ha all respekt för detta. Du har väldigt mycket att tillföra akvariehobbyn med din kunskap. Men, du har valt att ofta, väldigt ofta (utan att jag med statistik kan/vill/orkar bevisa mina påståenden) ha taggarna utåt och tolka meningsskiljaktigheter som personliga påhopp, du väljer ofta att övertolka eller misstolka påståenden och reagerar då starkt och inte sällan aggressivt. Du väljer inte sällan att hävda dig och dina åsikter på ett sätt som av de allra flesta upplevs som en överlägsen och nedvärderande attityd.

Många med mig har noterat detta och tycker det är väldigt tråkigt och synd att det blivit på det viset. Jag efterlyser en portion ödmjukhet inför andras åsikter, en gnutta respekt för andras erfarenheter, kanske lite självbehärskning och en stor del värme och glimten i ögat! Får vi det så kan vi alla stämma in i Joacims trubadursång och kasta blommor omkring oss och till varandra! [:)][:-2]

Ha en riktigt god, skön och mysig Jul allesammans! Skänk en varm tanke åt såväl vän som fiende så blir livet roligare och enklare att leva!

mvh
/Hasse

P.S. För att återknyta till urpsrungsfrågan så var jag en av de som på frivillig grund blev n/a:ad för snart två år sedan. Mina inlägg från min tidigare Zoopet-period finns kvar i forumet, men numera med "Ulf P" som författare... varför det är så är en heeeelt annan historia som inte har med detta ämnet att göra. D.S.
#47 - 23 december 2004 10:49
Spijer&gt; oj...

god jul till dig med...

/J
#48 - 23 december 2004 11:50
Ursprungligen skickat av Joacim

Spijer&gt; oj...

god jul till dig med...

/J

Japp, det får min största farhåga att jorden kommer att övertas av en kull 12v gamla kattungar att framstå som så mycket verkligare.

*ryser*
#49 - 23 december 2004 11:54
Finns det nån särskild anledning till att ni vill hålla den här tråden vid liv?
#50 - 23 december 2004 13:11
Azur:
Nej det finns det inte
#51 - 23 december 2004 16:04
Medan kattungarna tar över föreslår jag att vi alla lallar med Ramones:
Merry Christmas (I Don´t Want To Fight Tonight)

God jul på er alla /Cecilia
#52 - 24 december 2004 00:52
Nog finns de de som som vill fortsätta med den här tråden trots att de skriver att de inte vill de. Tänker på de inlägg ovan.

Önskar alla här en riktigt god jul både ung och gammal här på zoopet.

Tackar även Erik här då jag fått en kanonfångst på mina artemia tack vare hans hjälp på min tråd.

<font size="4"><font color="red">God jul!</font id="red"></font id="size4">
Kjell Fohrman
Administrator
#53 - 24 december 2004 10:04
På fleras begäran låser jag tråden eftersom ursprunsgfrågan för länge sedan har besvarats.

Annons