mystiskt försvinnande...

#1 - 25 juni 2006 19:37
Jag har varit borta under midsommarhelgen och till min fasa när jag satt och umgicks lite med fiskarna så ser jag att en av mina två stora skalarer är borta. Tog hjälp av pojkvännen för att leta genom akvariet men inte ett spår!! Den var ca 15 cm med fenor och har bara en lika stor kompis, resten av polarna i akvariet är betydligt mindre.. Kan dom ha ätit upp honom? Jag tycker det verkar helt skumt! Han kan inte ha hoppat ut heller eftersom jag har både glas och en lysramp över akvariet.. Någon annan som varit ut för något liknande?!
#2 - 25 juni 2006 19:55
[quote=annsofi79]Jag har varit borta under midsommarhelgen och till min fasa när jag satt och umgicks lite med fiskarna så ser jag att en av mina två stora skalarer är borta. Tog hjälp av pojkvännen för att leta genom akvariet men inte ett spår!! Den var ca 15 cm med fenor och har bara en lika stor kompis, resten av polarna i akvariet är betydligt mindre.. Kan dom ha ätit upp honom? Jag tycker det verkar helt skumt! Han kan inte ha hoppat ut heller eftersom jag har både glas och en lysramp över akvariet.. Någon annan som varit ut för något liknande?![/quote]

Ja, nog har det försvunnit en och annan fisk ibland... det kan gå rätt fort när de andra sätter igång och kalasar... bli inte förvånad om du hittar delar av ett kadaver så småningom...

Annons