Mystiska bubblor?

#1 - 6 oktober 2005 17:45
Har en 1 år gammal BioPlast akvarie på 300L .Nu när jag tömde det häromdagen såg jag att baksidan, på tättningsband ( eller rättare sagt inne i ) finns massa luftbubblor.
Undrar vad är detta, kommer dem att spräckas och tättningsband att läckas eller vad. Hur har dem kommit dit vet ej, men dem är många och ser ut som små ballonger in i gummi..............
#2 - 11 oktober 2005 15:19
Ingen vet......
#3 - 11 oktober 2005 15:30
om du kan, ta gärna en bild på det.
Jag tror inte det är någon större fara, men vad är ett bioplast akvarie?
#4 - 12 oktober 2005 07:11
Ser det ut som det är luft inne i silikonen, så hade jag samma sak. Fast det vara bara ett 45 liters kar. Men jag vågade inte använda det, utan jag åkte och krävde ett nytt akvarium. I affären sa de att man kan skada silikonen med vissa algskrapor om man inte är försiktig, Men jag hade bara använt lite gammal blå filtermatta att rengöra glaset med. Tror dessa blåsor beror på ngt fel i tillverkningen.
Hör med affären som sålde karet till dig, att de borde byta ut det kostnadsfritt till dig.
#5 - 12 oktober 2005 12:29
Ja, det är som luftbubblor inne i silikonen ( eller gummiband ser det mer ut som). Dem finns bara på baksidan av akvariet där jag aldrig har rensat glas eller skrapat algier.......
Ska åka till affären och fråga....... hoppas att garanti gäller ännu.
"BioPlast" är väl namnet som står på akvariet.
#6 - 12 oktober 2005 12:39
http://www.bioplast.de/htdocs/bioplast/hom/edoc/hom_eng.htm

så ser akvarium ut, "Berlin" till hörna...
#7 - 13 oktober 2005 16:51
Tecknade "Allrisk" försäkringen, hoppas det behövs inte använda - men jag är orolig för bubblor .....
#8 - 13 oktober 2005 17:14
Du kan stöta på patrull med BioPlast, de blev uppköpta av polska AquaEl om jag inte har helt fel. Jag har BioPlasts ramp till mitt AquaEl kar, för ett par månader sedan blev det fel på ljuset i rampen.

Garantin gällde fortfarande men jag kom i kläm eftersom BioPlast inte fanns längre. Som tur var skickade de iväg rampen ändå och de hade kvar på lagret själva armaturen tydligen. Fick tillbaka min ramp fast med ny armatur, lite tur där. Annars sa de att jag kunde få en bokfärgad istället till mitt svarta kar... lagom skoj så jag var glad det löste sig.

Hoppas du lyckas ordna upp ditt problem.
#9 - 13 oktober 2005 19:20
Dagge frågan är om dom får ersätta en svart vara med en bok färgad.

byts varan ska man ju få en likadan eller bättre men konsumentverket kan svara på de bättre.
#10 - 13 oktober 2005 19:57
Jo, men det var det enda alternativet om inte BioPlast kunde fixa min ramp. Tror inte de hade tvingat mig ta en bokfärgad, utan de hade nog gett mitt pengarna tillbaka eller fixat annan lösning... MH? :)

En bokfärgad hade jag bara inte tagit emot, men det var deras förslag.

Annons