Mystiska besökare i min zinkbalja

#1 - 11 augusti 2007 21:38
Hej igen,

Har precis blivit medlem här på zoopet, råkade kliva in på fel avdelning, så nu ställer jag min fråga här. Igår upptäckte jag att det simmar något svart i min zinkbalja, 40cm hör og 60 cm i diameter. Har ett litet elektriskt springvatten och iår en införskaffad näckros, som är planterad i en plastnätkorg. Denna köptes i maj månad och nu är det alltså 2 små fiskar som simmar runt i min balja. Dom är 1 respektive 2 cm långa, svarta. Jag vet skillnaden på ett grodyngel och ett fiskyngel. Jag har införskaffat fiskfoder för fiskyngel. Hur kan detta vara möjligt, kan det har medkommit fiskrom på min näckrosplanta? Där jag köpte min planta, säljer dom även guldfiskar. Kan dom klara sig i baljan, ska jag byta vatten.......?? frågvis!!:confused:
#2 - 11 augusti 2007 22:02
bubbles skrev:
Hej igen,

Har precis blivit medlem här på zoopet, råkade kliva in på fel avdelning, så nu ställer jag min fråga här. Igår upptäckte jag att det simmar något svart i min zinkbalja, 40cm hör og 60 cm i diameter. Har ett litet elektriskt springvatten och iår en införskaffad näckros, som är planterad i en plastnätkorg. Denna köptes i maj månad och nu är det alltså 2 små fiskar som simmar runt i min balja. Dom är 1 respektive 2 cm långa, svarta. Jag vet skillnaden på ett grodyngel och ett fiskyngel. Jag har införskaffat fiskfoder för fiskyngel. Hur kan detta vara möjligt, kan det har medkommit fiskrom på min näckrosplanta? Där jag köpte min planta, säljer dom även guldfiskar. Kan dom klara sig i baljan, ska jag byta vatten.......?? frågvis!!:confused:

Bild?
#3 - 11 augusti 2007 22:04
Grattis, till dina okända yngel.
#4 - 11 augusti 2007 22:21
Fish man skrev:
Grattis, till dina okända yngel.

Tackar, undrar bara hur snabbt dom växer:)
#5 - 12 augusti 2007 08:08
beror på!!

Det beror ju på vad det är för något men troligen så är det guldfiskar de växer lite olika beroende på hur du matar dom men relativt snabbt
#6 - 12 augusti 2007 10:08
classekoi skrev:
Det beror ju på vad det är för något men troligen så är det guldfiskar de växer lite olika beroende på hur du matar dom men relativt snabbt

Var och köpte "TetraMinBaby Powder food for all baby fish". Idag tog jag mod till mej och rengjorde zinkbaljan. Det var brunvita, stora flagor av alger. Jag tog dock en stor hink med det dåvarande vattnet och sparade, tömde sedan ner till ungerfär 10 cm, tog bort med handen så mycket algflagor som jag kunde, hällde sedan tillbaka försiktigt det gamla vattnet, plus lite nytt vatten, satte tillbaka näckrosen och springvattnet. Trodde ett tag att jag hade tagit livet av dom, men nu efter 2 timmar har jag fått syn på den ena, då finns kanske den andra oxå. Dom är väldigt skygga, men jättesöta....... :D
Hur ofta ska jag mata dom.......? Räcker det med 2 ggr om dagen... ? Tacksam för svar,
#7 - 12 augusti 2007 10:09
classekoi skrev:

Var och köpte "TetraMinBaby Powder food for all baby fish". Idag tog jag mod till mej och rengjorde zinkbaljan. Det var brunvita, stora flagor av alger. Jag tog dock en stor hink med det dåvarande vattnet och sparade, tömde sedan ner till ungerfär 10 cm, tog bort med handen så mycket algflagor som jag kunde, hällde sedan tillbaka försiktigt det gamla vattnet, plus lite nytt vatten, satte tillbaka näckrosen och springvattnet. Trodde ett tag att jag hade tagit livet av dom, men nu efter 2 timmar har jag fått syn på den ena, då finns kanske den andra oxå. Dom är väldigt skygga, men jättesöta....... :D
Hur ofta ska jag mata dom.......? Räcker det med 2 ggr om dagen... ? Tacksam för svar,
#8 - 12 augusti 2007 10:32
classekoi skrev:

men var kom de ifrån i så fall?
#9 - 12 augusti 2007 11:20
fripassagerarna

Knyttet skrev:
men var kom de ifrån i så fall?

Säg det, jag tror att dom har funnits i näckrosplantan, trots att det inte var några guldfiskar i vattnet där näckrosorna står. Jag är mäkta stolt över dom.... folk jag pratar med tror inte på mej...... men jag har bildbevis......

[:o]
#10 - 12 augusti 2007 18:36
bildbevis

och var är det vi vill oxå se!!
#11 - 12 augusti 2007 19:40
bildbeviset

classekoi skrev:
och var är det vi vill oxå se!!

Det kommer det med, har införskaffat en ny digitalkamera, men inte kommit igång med att lägga in det på datorn, men ska så fort som möjligt ta mej tid att göra detta...... det får komma som ett brev på posten..;) men hur lägger man in det här det är en annan femma[B)]
#12 - 12 augusti 2007 19:43
bubbles skrev:
Det kommer det med, har införskaffat en ny digitalkamera, men inte kommit igång med att lägga in det på datorn, men ska så fort som möjligt ta mej tid att göra detta...... det får komma som ett brev på posten..;) men hur lägger man in det här det är en annan femma[B)]

Bara goldisar som kan lägga in bilder, men du kan lägga in bilden på någon sida och länka.
#13 - 13 augusti 2007 18:48
goldis - doldis

Vic skrev:
Bara goldisar som kan lägga in bilder, men du kan lägga in bilden på någon sida och länka.

Som en annan doldis får man tacka för informationen... det där med länka, det vete hundan om man klara det.... är inte så datateknisk som jag skulle vilja vara.......ni får helt enkelt tro mej......[:o]
#14 - 13 augusti 2007 21:27
bubbles...Ladda upp bilderna här http://www.ladda-upp.com/

Snälla Snälla om du kan lägga upp bilderna på dom :D BER DIG!!!!!! :D:D
#15 - 14 augusti 2007 11:17
fotona

:confused:Nu har jag fått in bilderna på min dator och nu så ska jag lägga upp dom hur ska jag gå till väga, försöker ladda upp dom till den länk du har skickat aircut64
#16 - 14 augusti 2007 11:22
bubbles skrev:
:confused:Nu har jag fått in bilderna på min dator och nu så ska jag lägga upp dom hur ska jag gå till väga, försöker ladda upp dom till den länk du har skickat aircut64

jag lyckades, så vackra guldbarber du har...... tack för hjälpen, nu kan ni gå in och titta på natur... och se mr x hihi:p
#17 - 14 augusti 2007 16:16
Gött att du fixa det! :P
#18 - 14 augusti 2007 16:18
Ser ut o va en fisk men vilken sort av fisk ser man inte än :S
Det är inte Koi eller slöstjärt iafl!
#19 - 14 augusti 2007 16:18
bubbles skrev:
jag lyckades, så vackra guldbarber du har...... tack för hjälpen, nu kan ni gå in och titta på natur... och se mr x hihi:p

Oh, så söt! Ska bli kul att se vad det blir (är)!
#20 - 14 augusti 2007 16:25
Japp spännande det här :) Fortsätt o skriv i den här tråden Bubbles! Kommer följa det hela :)
#21 - 14 augusti 2007 17:04
Aircut64 skrev:
Japp spännande det här :) Fortsätt o skriv i den här tråden Bubbles! Kommer följa det hela :)

Samma här! Alltid kul med mysteriska fiskar :)
#22 - 14 augusti 2007 19:40
ny bild

Aircut64 skrev:

Ny bild finns inne på din bildmapp, tackar ännu en gång för att jag fick chansen att få in min bild där. Visst är det spännande[:-9][:-65][:-128]

jag lovar att komma med löpande bilder på min lille.........
#23 - 14 augusti 2007 19:45
ny bild finns inlagd nu..... lillen är riktigt söt... äter bra.......
#24 - 14 augusti 2007 19:49
ny bild

Loelle skrev:

Ny fiskbild finns hos Aircut64, visst är är söt den lille.........
#25 - 14 augusti 2007 20:28
bubbles skrev:
Ny fiskbild finns hos Aircut64, visst är är söt den lille.........

På ladda-upp.com?
#26 - 14 augusti 2007 20:34
Aircut Har Bilderna

Se meddelande från aircut64, klicka in på hans www.ladda-upp.com, som du ser i hans mail här på sidan, klicka sedan natur och där ser du sedan några bilder varav de med näckrosbladen är mina. allt detta tack vare aircut64:D
#27 - 14 augusti 2007 20:38
klicka in på aircut64

Jäpp, bilderna kan du se på aircut64's, se meddelande från aircut64, klicka in på natur och de 2 med näckrosblad är mina.:D
#28 - 14 augusti 2007 22:02
Loelle skrev:

Absolut! :) Just därför de flesta älskar fiskar här. Det finns så många olika fina fiskar o välja mellan och ta hand om, människan har inte upptäckt alla fiskar där ute än men de hittar nya varje år :D , i Januari så hittade dom en mystisk fisk som var helt råsa och hade en kropp som ormhuvudsfiskar och en stor mun med vassa tänder runt om, munnen var rund osv.

Riktigt coolt det där :)
#29 - 14 augusti 2007 22:15
bubbles skrev:
Jäpp, bilderna kan du se på aircut64's, se meddelande från aircut64, klicka in på natur och de 2 med näckrosblad är mina.:D

hihi, riktigt söt liten sak :)
#30 - 14 augusti 2007 22:50
ehhe np bubbles
#31 - 14 augusti 2007 22:52
Det måste ju va en guldfisk! MYCKET lik en guldfisk!!!! Ögonen är exakt likadana som en guldfisk!!!
#32 - 15 augusti 2007 05:28
mat

mata ordentligt så att det går fort att se vad det är är nyfiken som bara den!!!!!!!
#33 - 15 augusti 2007 10:41
matdags

Jojo, den får morgon, middag och kväll, så det ska väl ta sig...... sa pyromanen när han tände på....;)

[:-140]
#34 - 15 augusti 2007 19:51
Idag, har mrs X visat sig. Det fanns ju från början 2 stycken, men efter jag hade gjort lite rent i baljan, så har bara Mr X visat sig. Idag har Mrs X visat sig, något större än Mr X, men bara nere vid de vita stenarna, vid näckrosen. Hon är nog lite skygg........
#35 - 15 augusti 2007 21:52
Jag gissar fortfarande på guldfisk :) men är ju intresserad som bara den!!! :D
#36 - 16 augusti 2007 09:13
Tycker det ser ut som en liten guldfisk :)

Lycka till med de små liven!
#37 - 16 augusti 2007 10:39
nya bilder

gickan_87 skrev:
Tycker det ser ut som en liten guldfisk :)

Lycka till med de små liven!

Hoppas att jag lyckades få in närbilden på Mr X [:-140]och hans balja, se aircut64's mapp.
#38 - 16 augusti 2007 16:34
bubbles skrev:
Hoppas att jag lyckades få in närbilden på Mr X [:-140]och hans balja, se aircut64's mapp.

Vart ifrån köpte du växten :) ? Och hade dom Guldfisk/Slöstjärt eller Koi därifrån du köpte växterna?
#39 - 16 augusti 2007 20:09
Inköpsstället

Aircut64 skrev:
Vart ifrån köpte du växten :) ? Och hade dom Guldfisk/Slöstjärt eller Koi därifrån du köpte växterna?

:D Jag köpte näckrosen på en handelsträdgård, och där dom i sitt vatten var där inga guldfiskar, men dom säljer guldfiskar där... men det kan ju har varit att dom har satt över näckrosorna till fiskarna, om dom t.ex. skulle rengöra något typ...... men tar det så lång tid ungefär 2 månader innan dom kläcks.... nja dom kan ju ha varit i min balja utan att jag har sett dom [:o] förresten jag får kanske gå in och kolla skillnaden på guldfisk och koi... eller någon frivillig:)
#40 - 16 augusti 2007 20:15
guldfisk/koi

Har varit inne och kollat skillnaden, kan koi vara enfärgad oxå eller är dom alltid flerfärgade......... idag när jag kollade in mr X så är han lite flammig inte helt svart...... vad tror du aircut64?:confused:
#41 - 17 augusti 2007 09:09
bubbles skrev:
Har varit inne och kollat skillnaden, kan koi vara enfärgad oxå eller är dom alltid flerfärgade......... idag när jag kollade in mr X så är han lite flammig inte helt svart...... vad tror du aircut64?:confused:

hm skulle inte gissa på att det är en koi eftersom koi har morrhår under käken och det verkar inte MR.X ha vad jag ser iafl :/ och dom där ögonen som dom hade är guldfisk ögon ^^
#42 - 17 augusti 2007 09:53
Koi yngel har någon färg tex gul, vit, svart/gul osv.
Guldfisk är gråsvarta.
#43 - 17 augusti 2007 10:07
checkat en sak

dom har både guldfisk och koi, även något som hette koikarp, är det samma sak, 1st koikarp 15-18cm kostar 159:-, ugh:confused:, nåväl, men dom simmar i en damm och näckrosorna står i dammen ovanför, med ett litet vattenfall ner till dammen med fiskarna, så det kan mycket väl vara att det har gått runt vattnet, rommen har satt sig på näckrosen och varsågod bubbles, här fick du 2 fiskar......hihi:p

har oxå införskaffat mig 2 st vattenhyacinter till baljan......kan väl inte skada eller?
#44 - 17 augusti 2007 10:25
bubbles skrev:
dom har både guldfisk och koi, även något som hette koikarp, är det samma sak, 1st koikarp 15-18cm kostar 159:-, ugh:confused:, nåväl, men dom simmar i en damm och näckrosorna står i dammen ovanför, med ett litet vattenfall ner till dammen med fiskarna, så det kan mycket väl vara att det har gått runt vattnet, rommen har satt sig på näckrosen och varsågod bubbles, här fick du 2 fiskar......hihi:p

har oxå införskaffat mig 2 st vattenhyacinter till baljan......kan väl inte skada eller?

Ja Koi och Koikarp är samma ^^
#45 - 18 augusti 2007 18:27
ösregn!!!

inatt har det regnat rejält!! vattennivån i zinkbaljan har ökat med 3-4 cm... otroligt, näckrosornas blad var under vattennivån i morse, men nu ikväll har dom sträckt på sig.... otroliga.... mr X har varit framme en liten stund, annars studerar han nog den nya växtligheten med ett stort leende... mer att gömma sig under.... hihi:)
#46 - 19 augusti 2007 14:52
bubbles skrev:
inatt har det regnat rejält!! vattennivån i zinkbaljan har ökat med 3-4 cm... otroligt, näckrosornas blad var under vattennivån i morse, men nu ikväll har dom sträckt på sig.... otroliga.... mr X har varit framme en liten stund, annars studerar han nog den nya växtligheten med ett stort leende... mer att gömma sig under.... hihi:)

Så sött :D
#47 - 19 augusti 2007 15:30
Regn

Har du mätt pH på regnet någon gång?? kan va riktigt illa för stora pH-svängar är inte bra
#48 - 19 augusti 2007 15:44
Vad är det för fiskar du har i där bubbles :) ? Förutom MR.X och Mr.XX ^^
#49 - 19 augusti 2007 19:32
näckrosen

Aircut64 skrev:
Vad är det för fiskar du har i där bubbles :) ? Förutom MR.X och Mr.XX ^^

Jag hade inga, innan mr and mrs X dök upp från intet. Jag har min zinkbalja med mitt lilla springvatten som ger ett rogivande vattenporlande, lite vassväxt och nu i maj min näckros som jag hade hoppats skulle få till riktigt många blad.... så dök mr and mrs X upp, så nu är man även fiskförälder......

Det som Classekoi antydde, att man ska mäta PH-värdet......det är ju inte bara regnvatten, det är vatten från kranen det mesta...... är inte dom första barndomsdagarna dom svåraste.........[:o]

Dom har ju klarat sig tills för 2 veckor sedan ungefär... innan jag började mata dom...... ge mig tips hur jag ska det blir höst....... ska jag ta in dom i garaget....... eller helt in i huset i akvarium??:rolleyes:
#50 - 19 augusti 2007 21:35
Ta in dom vore bra för så små kan nog inte övervintra + att vi inte vet vad det är för art än :P inte exakt iafl
#51 - 20 augusti 2007 10:19
hösten på väg....

Aircut64 skrev:
Ta in dom vore bra för så små kan nog inte övervintra + att vi inte vet vad det är för art än :P inte exakt iafl

När ska jag ta in dom, jag menar temperaturen är nere på 12-13 grader på natten nu här nere i Skåne.......ska kanske ta och införskaffa en glasbubbla att ha dom i,........dom gillar väl lite varmare..??
#52 - 20 augusti 2007 11:45
Guldfiskar

Ser ut som små guldfiskar ja!
http://www.ladda-upp.com/bilder/190/guldfisk-yngel
En bild på några av mina yngel.
Jag tar in mina i akvarium i källaren på vintern!
Ska testa med övervintring i damm, men då behövs de-icer och lite andra tillbehör.
Lycka till med de små!
#53 - 20 augusti 2007 16:06
grattis till gratis-fiskarna :D

tycker absolut du ska köpa ett akvarie till de små... :)
#54 - 20 augusti 2007 16:39
Jag säger bara GRATTIS GRATTIS mer tur än vad du har bubbles kan ingen anna få hehe :D men jag gissar fortfarande på Guldfisk men 12 grader är alldeles förlite ush :( Du får nog ta o fixa värmare eller nått! Sen så får du ta o ha dom i ett akvarium när löven faller i slutet av september
#55 - 20 augusti 2007 16:40
Kom ihåg att du bör byta vatten för det är ju en balja och det blir ju mycket bättre o lättare o byta vatten på sådana ^^ Köp till en syrepump också
#56 - 20 augusti 2007 20:30
lugn i stormen.....

Aircut64 skrev:
Kom ihåg att du bör byta vatten för det är ju en balja och det blir ju mycket bättre o lättare o byta vatten på sådana ^^ Köp till en syrepump också

Lugn lugn, i dag tog jag mej en tur till vår secondhandbutik i stan..... där står ett akvarium, [:-160] med belysning, doppvärmare och en liten håv..... jag frågar om priset, 200 kr, men jag får ner det till 150 kr. Om det nu inte är tätt då.... då säger damen i kassan att då får jag lämna tillbaka det. Hem med det, häller försiktigt i lite vatten.... jodå det är tätt, och nog ett 30-35 liters akvarium så nu är jag beredd, blir det inte vädret bättre, så håvar jag in dom..... hihi:p
Bilagor:
#57 - 21 augusti 2007 00:41
Är det guldfisk behöver du ingen doppvärmare. Kan du hålla 12-13grader som nu är perfekt övervintringstemp men rumstemp är ok annars
#58 - 21 augusti 2007 10:27
temperaturen....

eriahl skrev:
Är det guldfisk behöver du ingen doppvärmare. Kan du hålla 12-13grader som nu är perfekt övervintringstemp men rumstemp är ok annars

Mätte temperaturen i baljan, den var 18 grader..... så vi fortsätter väl utan doppvärmaren´.........om det nu är en guldfisk....... den är fortfarande lite skygg..... står för det mesta i sjönöten och gömmer sig hihihih...
:D:D:D

men till hösten ska vi ta in dom i akvariet...........
#59 - 21 augusti 2007 10:29
byte av vatten / flytt

Aircut64 skrev:

hur mycket vatten får man byta ut........ kan man byta allt eller ska den ha lite av det gamla vattnet kvar?? skulle behöva skölja ur baljan helt... fick med en liten fiskhåv så jag får väl försöka.......

:)
#60 - 21 augusti 2007 13:26
Big Headlines, Read All About It!!!

bubbles skrev:
Lugn lugn, i dag tog jag mej en tur till vår secondhandbutik i stan..... där står ett akvarium, [:-160] med belysning, doppvärmare och en liten håv..... jag frågar om priset, 200 kr, men jag får ner det till 150 kr. Om det nu inte är tätt då.... då säger damen i kassan att då får jag lämna tillbaka det. Hem med det, häller försiktigt i lite vatten.... jodå det är tätt, och nog ett 30-35 liters akvarium så nu är jag beredd, blir det inte vädret bättre, så håvar jag in dom..... hihi:p

:cool: READ ALL ABOUT IT!! Nya bilder hos aircut64. Jag tog mod till mej, tog ut lite vatten åt gången, tills jag kunde fånga Mr X.... trodde bara det var han i baljan, vem hittar jag längre ner i baljan, jo Mrs X, hon är 3 gånger större.... är det inte så i djurens värld... honan är lite större.... eller?? Hihihi... nåväl, dom fick simma i en glassburk tills jag hade gjort rent i baljan... och nu kan man se dom lite bättre, Mrs X är dock inte lika glad för rampljuset som Mr X, tur att jag fick inhandlat en ny digitalkamera med zuperzoom, tack ännu en gång aircut64 för att jag får fylla ditt album med mina små.....:D:)[^]
#61 - 21 augusti 2007 17:02
Vem är det som har satt ett fint betyg till mig, 4 stjärnor, lite impad tackar tackar.
#62 - 21 augusti 2007 17:16
För nytillkomna läsare, så är det alltså på 1:a sidan, i detta ämne, i aircut64,s album, gå till ladda-upp hos aircut64 och se de senaste närbilderna på mr and mrs X.
#63 - 21 augusti 2007 17:35
Oj vad dom har vuxit fort! Defenitivt guldfiskar iaf!
#64 - 21 augusti 2007 17:48
stort leende

Loelle skrev:
Oj vad dom har vuxit fort! Defenitivt guldfiskar iaf!

Stora och stora, det är i plastglassburk dom simmar runt i, men jo dom har vuxit sig fina..... jag är så lycklig att det guldfiskar...... jiiiiipppiiii:):D:)
#65 - 21 augusti 2007 18:21
bubbles skrev:
Stora och stora, det är i plastglassburk dom simmar runt i, men jo dom har vuxit sig fina..... jag är så lycklig att det guldfiskar...... jiiiiipppiiii:):D:)

Bubbles jag såg dina nya bilder och det är GULDFISKAR som jag sa :D Grattis! Dom har den färgen som yngel :) Hoppas dom växer till sig lite mer o får några fina o härliga färger :)
#66 - 21 augusti 2007 18:53
HAHAHA vad roligt att tjejen är så mycket större än den andra!! hon snor säkert ALL mat:)
#67 - 21 augusti 2007 21:48
bubbles skrev:

Alltså bubbles ta bort dom från plastburken :P inte så bra o ha dom där i :P !

Flytta dom till ett akvarium med filter,stenar,växter och flytväxter om du lyckas fixa det =)
#68 - 22 augusti 2007 07:07
lugn i stormen

Aircut64 skrev:
Alltså bubbles ta bort dom från plastburken :P inte så bra o ha dom där i :P !

Flytta dom till ett akvarium med filter,stenar,växter och flytväxter om du lyckas fixa det =)

Dom var bara där en kvart i plastburken och då passade jag på att fotografera dom, medan jag rengjorde zinkbaljan, dom har kommit ner i baljan igen, simmar runt och har det riktigt bra, men när september går mot sitt slut, så flyttar dom till akvariet jag har köpt... jag håller koll med temperaturen i vattnet... bara lugn aircut64, jag är så rädd om dom kan du tro:):) har redan sett ut var i vardagsrummet akvariet ska stå med mr and mrs X.;)
#69 - 22 augusti 2007 15:36
bubbles skrev:
Dom var bara där en kvart i plastburken och då passade jag på att fotografera dom, medan jag rengjorde zinkbaljan, dom har kommit ner i baljan igen, simmar runt och har det riktigt bra, men när september går mot sitt slut, så flyttar dom till akvariet jag har köpt... jag håller koll med temperaturen i vattnet... bara lugn aircut64, jag är så rädd om dom kan du tro:):) har redan sett ut var i vardagsrummet akvariet ska stå med mr and mrs X.;)

Härligt Bubbles :D

Men köp till några guldfiskar =) typ 4 till när dom blivigt lite större =) eller så kan du göra det nu har själv en guldfisk ''bäbis'' den e lika stor som din hane :)
#70 - 22 augusti 2007 20:19
hane/hona

Aircut64 skrev:
Härligt Bubbles :D

Men köp till några guldfiskar =) typ 4 till när dom blivigt lite större =) eller så kan du göra det nu har själv en guldfisk ''bäbis'' den e lika stor som din hane :)

Allvar, är honan större än hanen eller? Det är bara en vild gissning jag tog till.... Detta är ju sista sidan jag är inne på, så jag kommer att ta en paus..... återkommer när jag har tagit in dom i akvariet...........nu händer det inte så mycket mer än att dom växer.........:rolleyes: vill tacka alla för goda tips, er omtanke och vänskap...kommer självklart att kolla in zoopet i tid och otid.....
jag kommer tillbaka var så säker...........;)[8)][:-174][:-174]
#71 - 23 augusti 2007 09:58
bubbles skrev:
Allvar, är honan större än hanen eller? Det är bara en vild gissning jag tog till.... Detta är ju sista sidan jag är inne på, så jag kommer att ta en paus..... återkommer när jag har tagit in dom i akvariet...........nu händer det inte så mycket mer än att dom växer.........:rolleyes: vill tacka alla för goda tips, er omtanke och vänskap...kommer självklart att kolla in zoopet i tid och otid.....

jag kommer tillbaka var så säker...........;)[8)][:-174][:-174]

njah alltså fiskar är slumpmässiga som människor :P nu råkar det bara va så att din hona är lite större men det spelar ingen roll =)

Var kul o hjälpa dig bubbles och det vart en riktig rolig tråd det här :D

Varsegod och ha det riktigt bra nu! :) Lycka till med firrarna och ta gärna o lägg upp lite bilder när du lagt in dom i karet sen ;)
#72 - 2 september 2007 14:32
Höstflytten

Aircut64 skrev:
njah alltså fiskar är slumpmässiga som människor :P nu råkar det bara va så att din hona är lite större men det spelar ingen roll =)

Var kul o hjälpa dig bubbles och det vart en riktig rolig tråd det här :D

Varsegod och ha det riktigt bra nu! :) Lycka till med firrarna och ta gärna o lägg upp lite bilder när du lagt in dom i karet sen ;)

Nu har Mimmi och Musse flyttat in i 30-liters akvariet..... nya fin grus, fina snäckor och växt....... dom stormtrivs..........:):p

Gå in på första bladet på denna tråd, in och kolla aircut64´s laddaupp linje, där hittar ni den senaste bilden......som min dotter tog.... superduktig:D:D:D
#73 - 19 oktober 2007 11:50
Guldfiskar

Åh, vad gulliga dom är! Dom växer bra!

Annons