Ett nödvändigt ont!
Här i stan ser man folk som pratar i mobiltelefon hela tiden, på bussen, på gator och torg, i t-banan. Överallt detta pratande, och det är ju trevligt och praktiskt.
Men - hur mycket pengar kostar det? Det är nåt som jag ständigt funderar över. Ofta är det väldigt unga personer som håller igång.
Är det mamma och pappa som betalar, finns särskilda ungdomsrabatter eller vad?
Jag bara undrar...;)
Ni som är storkonsumenter, kan/törs ni berätta hur mycket ni lägger ned på mobilsamtal? Lika mycket som på akvarierna?:p
Själv använder också jag mobilen, men med måtta, eftersom jag själv måste betala räkningen. Den får inte bli för stor nämligen.:)
:) Har egentligen aldrig anammat mobilen. Ett helsicke att hålla reda på. I början då den ringde letade jag ihjäl mej, för att, då det var för sent, hitta den under kläder, någonstans. Tyckte också det var dyrt och fattade aldrig att så många unga hade råd (eller föräldrarna). Kulmen var nådd då jag hade tvättstugan och en jacka gick med i maskin - och en sprillans ny Ericsson i en ficka. :) 60 grader och centrifug och tumlare. Det gick att ringa UT efter, men inte in, och ingen försäkring fanns.....Nu har jag en ny Nokia som ligger i en hylla och laddas då och då. Ett par hundringar per år. En nödfallstelefon, som jag sneglar på då och då och ser att jag missat samtal!!!! Fy, tusan för för mycket prylar!;)