musiktråd?

#1 - 21 november 2006 13:35
ja tycker der ska finnas en musiktråd här där man kan prata om allt som har med musik att gör
Artister
Sånger
Album
Konserter/signering.........

Ja ska på en konsert den 1 december freak kitchen är det som spelar (det är ett rockband)
sen ska ja på shakira konserten den 12 mars 2007
konserter/signeringar ja vart på är
Agnes carlsson 21/12 - 05
Agnes carlsson 26/2 - 06
Agnes carlsson 29/4 - 06
Agnes carlsson 24/5 - 06
Agnes carlsson glömt datum - 06
Nrj-festivalen - 03
chrasdiet - okejdagen 05
shebang-okejdagen 05

Och sen massa andra massa andra nrj-galor och sånt...!

Ps.Älskar musik,katter & akvarium spelar vanlig och el-gitarr har gjort det i 3 år (privatlektioner) har bådde el-gittar och vanlig ja ska börja spela synth också (vi har en keyboard i förådret)

en asa bra låt nu Linda sundblad - pretty rebels , agnes carlsson - champion ,christina aguilera - hurt , marilyn manson - sweet dreams & marilyn manson - rock is dead mfl...
#2 - 21 november 2006 15:21
Ingen som gillar musik???
#3 - 21 november 2006 16:04
jo då, spelar gitarr själv så nog gillar jag musik.

tips! Skaffa en audioscrobbler (www.last.fm). De är ett program som håller reda på vilka låtar du lyssnar på och sen kan du se exakt hur många låtar du spelat osv. Kan vara intressant.

Tänkte åka över till England och se New Found Glory i London eller Manchester nu i början av december. Men min ekonomi var för dåligt för det så det får bli en annan gång.

Ett bra svenskt band är De Lyckliga Kompisarna. 90-tals punk :)
#4 - 21 november 2006 16:22
ebba grön är asa bra (börja gilla dem efter tjenare kungen filmenxD)
min låtsas syrra har vart ihop med sångaren i mötley crue och ja avgudar mötley crue (inte dem bästa förebilderna när det gäller privatliv men med musik är dem de)på 90-talet föddesja då 93 så när ja var fyra år blev ja förälskad i spice girls hahahah nästan som alla ndra små-barn ja har skivor med dem och den första skivan ja fick var faktist spice girls i present det är inte ett dugg repig hahah den har överlevt 90-talet
#5 - 21 november 2006 17:48
Marcus.N skrev:
min låtsas syrra har vart ihop med sångaren i mötley crue och ja avgudar mötley crue (inte dem bästa förebilderna när det gäller privatliv men med musik är dem de)

Vad roligt att du gillar Mötley Crue! Jag är "liiite" äldre än dig, 32 år gammal faktiskt, och älskar Mötley crue bland annat! :D
Guest
#6 - 21 november 2006 18:54
Erk skrev:

Ett bra svenskt band är De Lyckliga Kompisarna. 90-tals punk :)

den sortens musik kallas också för trall punk eller som en del säger glad punk.

kan även tipsa pm flera svenska band i den genre....skumdum, radioaktiva räker, coca carola och tuk tuk rally.

en låt som jag rekommenderar är tuk tuk rally - komedi, man kan inte tröttna på den hur go som helst.

fast jag får erkänna att förutom de här banden gillar jag även takida, in flames, nostradameus jaja listan kan göras oändlig
#7 - 21 november 2006 19:27
Marcus.N skrev:
på 90-talet föddesja då 93 så när ja var fyra år blev ja förälskad i spice girls hahahah nästan som alla ndra små-barn ja har skivor med dem och den första skivan ja fick var faktist spice girls i present det är inte ett dugg repig hahah den har överlevt 90-talet

Vadå grupptryck :rolleyes:
gillar du inte hellacopters då (tänkte på signaturen)

Lyssnar själv för det mesta på bandit på radion...
blir då en salig blandning av en masssa skit och några toppenbra låtar som inte spelas på ngn anna radiokanal :p

Lutt: håller med om att takida är bra :D In flames också förresten...
#8 - 22 november 2006 14:09
fellan: haha ja visste knappt var grupptryck var ja var ju bara 4 eller 5 jo dem är bra har du hört den låten (i´m in the band) fast synth version?

Nitra98: dom är grymma ja har tröjor och allt med dem ja var den ända imin förra klass som viste vilka dem var så när ja hade på mig en Mötley crue-tröja så undra alla varför det står 1987 på baksidan

på tala om svenska band så är kent mina favoriter fick deras låt dom som försvann (min favvo) på gitarr-lektionen idag så ska lära mig den till nästa onsdag!
#9 - 22 november 2006 14:47
hallå där, ni har glömt System of A Down!!!
sann hårdrock
#10 - 22 november 2006 14:49
Marcus.N skrev:

Ja ska på en konsert den 1 december freak kitchen är det som spelar (det är ett rockband)

Lyllo dig som får se IA Eklund snart! Han är grym! (För er som är lite äldre så innebär det att han är duktig på sitt instrument...) ;)

/Per-Anders
40 år
#11 - 22 november 2006 15:06
Nyupptäckta band är: Dropkick Murphys (såg dem live i Dublin den 7 november - favvoskivan: Blackout), Within Temptation, Eagles of Death Metal (ej death metal trots namnet) och Unida.

All time-favoriter är U2, David Bowie, The Beatles, Silverbullit, The Mission, Levellers, Spiritualized, Pink Floyd, Björk, Siouxsie & the Banshees, Morrissey, Echo & the Bunnymen, The Cult, The Soundtrack of Our Lives, The Smiths, Primal Scream, Death Cab for Cutie, Garbage, The Pogues, Depeche Mode, The Cardigans, Teddybears Sthlm, The Verve, No Doubt, Flogging Molly, Pretenders, R.E.M., The Cure, Sisters of Mercy, The Velvet Underground, (tidiga) Genesis, Iron Maiden, (tidiga) Queen, Led Zeppelin, Massive Attack, Mike Oldfield, Bob Marley, Kate Bush, Tori Amos, Mew, Muse, Johnny Cash, Marilyn Manson, Alanis Morissette, Neil Young, Bob Dylan, Cat Stevens, Glenn Miller, Radiohead, Iggy Pop, Billy Idol, Simple Minds, Japan, Faith No More, Peter Gabriel, The Dandy Warhols, Alice Cooper, The B-52’s, Ramones, The Hives, Anastacia, James Blunt, Coldplay, Kelly Clarkson, Nightwish

för att nämna några :D
#12 - 22 november 2006 15:14
det var ett par..
#13 - 22 november 2006 15:28
btski: whitin temptaion är asa bra! massa anrda artsiter/gruper du rabbla upp där är också bra!
saknar lambretta linda sundblad är så plastig nu lambretta var mycke bättre älskar deras låt kill me
#14 - 22 november 2006 19:31
Marcus.N skrev:
btski: whitin temptaion är asa bra! massa anrda artsiter/gruper du rabbla upp där är också bra!

saknar lambretta linda sundblad är så plastig nu lambretta var mycke bättre älskar deras låt kill me

Within Temptation såg jag i somras på Hultsfred. Grym konsert! Vacker scen, vacker musik, vacker sångerska :)

Lambretta gjorde en del bra ja, men jag har faktiskt inte lyssnat på deras sista platta.
#15 - 22 november 2006 19:37
hallå där, ni har glömt System of A Down!!!

sann hårdrock

och Korn!!
#16 - 23 november 2006 05:25
Säger bara Harry Belafonte! Coconut Woman är en av hans låtar som borde spelas oftare på radio.

/J
#17 - 23 november 2006 13:49
har nån hört alice in videoland?
det är ett asa bra svenskt band!
#18 - 23 november 2006 16:14
jag lyssnar mest på techno och trance, typ infected muscroms, hypertraxx, DJ tiësto, delirium, benny benassi och royskopp. lyssna på dom, as bra!!
#19 - 23 november 2006 16:57
åhh techno är min mardröm fast mina kompisar är galn ai detxD ja gillar mer synth,punk,pop, & rock
#20 - 23 november 2006 17:24
det är olika, vad lyssnar dom på för band?
#21 - 23 november 2006 17:28
det vet aj ej vet bara att dom älskar bass och dom sätter alltid på asa hög musik när ja kommer för att retasxD
#22 - 23 november 2006 17:44
Jag lyssnar aldrig på techno hemma, men på fester kan det vara ok ibland.
#23 - 23 november 2006 17:46
hahah ja lyssnar på min första skiva det kommer fram massa minnen då ljuva 90-taletxD
#24 - 23 november 2006 18:01
http://images-eu.amazon.com/images/P/B000000WFF.02.LZZZZZZZ.jpg

första skivanxD tänk ja var ju 4 då så ja visste inte va bra musik varxD
#25 - 23 november 2006 18:01
Och vilken är din första skiva då? :)
#26 - 23 november 2006 18:02
http://images-eu.amazon.com/images/P/B000000WFF.02.LZZZZZZZ.jpg
dennaXD ja visste inte var bra musik var ja var 4/5 år hahaha!
haha ja var galna idem hade godis,kläder,leksaker & cd-skivor med dem asså ja var besatt i dem ja var ju galen asså=S hahahhaa
Guest
#27 - 23 november 2006 18:22
Stratovarius!!! sonata artica!! freedom call!! Dream evil!! det är bra band...

har svårt för korn och SOAD, tycker bara det är en massa otackt skulle jämföra deras musik med att släppa in ett gäng 7 åringar i ett musikrum å fullt med instrument men smaken är ju delad som sagt
#28 - 23 november 2006 18:49
den värsta musikstilen är hip hop ja tål den inte dhip hop låtar alltid om samma sak
#29 - 23 november 2006 18:51
Jag måste nog skriva lite också så det blir lite annan inriktning på musiken. Till sånt som jag känner igen..:p

Raymond och Maria, Veronica Maggio, Peter Jöback och Orups senaste är dom senaste skivorna jag har köpt. :D
#30 - 23 november 2006 18:59
uppdatering spice girls saker ja hade när ja var fyra/fem
böcker,leksaker,godis,kläder & cd-skivor och så ville ja gifta mig med emma ´´baby-spice´´xD dom var mina första idoler hahaha
Guest
#31 - 23 november 2006 20:46
Marcus.N skrev:
den värsta musikstilen är hip hop ja tål den inte dhip hop låtar alltid om samma sak

Dom som duger enligt mig är några akon låtar och fronda fy f*n va grym han är hehe....jag hörde att han skulle vara med i melodifestivalen fast passar han in där tro
#32 - 23 november 2006 21:16
Bra musik från A-Z:

Accept, AC/DC, Aerosmith, Alice Cooper, Ambeon, Apocalyptica
Beseech, Blind Guardian, Bon Jovi
Clawfinger, Curve
Def Leppard, Dio, Doro, Drain
Edenbridge, Edguy, Evanescence, Europe
Faith No More, Firewind
Gemini Five, Guns n' Roses
Hammerfall, Helloween
Iron Maiden
Joe Satriani, Judas Priest
Kamelot, Kiss
Luca Turilli
Megadeth, Metallica, Mötley Crüe
Nickelback, Nightwish
Ozzy Osbourne
Paradise Lost, Poison
Queen, Queensrÿche
Rainbow
Savatage, Scorpions, Skid Row, Sonata Arctica, Spiderbait, Stratovarius
Type 0 Negative
Ugly Kid Joe
Van Halen
Within Temptation
eXtreme
Yngwie Malmsteen
ZZ Top
Guest
#33 - 23 november 2006 21:48
rätt bra smak micke
#34 - 24 november 2006 15:06
miiaoo skrev:
Jag måste nog skriva lite också så det blir lite annan inriktning på musiken. Till sånt som jag känner igen..:p

Raymond och Maria, Veronica Maggio, Peter Jöback och Orups senaste är dom senaste skivorna jag har köpt. :D

raymond och maria är ju asa bra!
#35 - 24 november 2006 15:14
Marcus.N skrev:
det vet aj ej vet bara att dom älskar bass och dom sätter alltid på asa hög musik när ja kommer för att retasxD

techno är som balsam för själen;)
men för en utomstående kanske det låter som "dunka dunka"!:D
är det ingen som lyssnar på trance då??
och på tal om musik, vad tycker ni om BassHunter(boten anna)??
#36 - 24 november 2006 16:18
åhh boten anna ja asså avskyr den min a kompisra reta mig med den isommar också! asså ja tycker inte det är en menigfull text det är ju om datorer hahah ja var så efter ja trodde han sjungde om en båt så ja sa omen orka skriva en låt om en båt då kan man lika gärna skriva om bilen pellexD
gillar någon P!nk? älskar hennes album i´m not dead dear mr president är ju asa bra!
#37 - 24 november 2006 17:03
Jag tycker P!nk är både cool och den duktig sångerska. Jag har "Try This". Blir så glad av hennes låt "Try Too Hard" :D
#38 - 24 november 2006 17:19
ja älskar last to know på try this albumet! asa bra hon är så cool i stupid grils videon ja tänker bara på paris och nicole i simple life när ja ser den videonxD
#39 - 24 november 2006 17:21
Bortsett från Micke A's inlägg fattar jag ingen ting i denna tråden [:-100]
Vad hände med:
Houndog Taylor
Alman Brothers Band
Canned Heat
Robert Johnson
Blind Lemon Jefferson
Muddy Waters
Howlin' Wolf
BB King
Eric Clapton
John Lee Hooker
Fleetwood Mac
Status Quo
;)
#40 - 24 november 2006 17:31
bluesboy ja vet inte vilka nån av dom artisterna/grupperna är e det typ blues? på tanke på ditt namnxD
#41 - 24 november 2006 17:58
Muddy Waters och BB King är två av de största bluesartisterna ever. BB King har gjort en duett med U2 :D

Och Fleetwood Mac är en cool pop-rock grupp från 70-talet.
#42 - 24 november 2006 18:04
batski: okej! har nån hört my chemical romance nya låt? den är asa bra!
#43 - 24 november 2006 18:40
Yep, den är bra :)
#44 - 24 november 2006 18:45
funderar på köpa två dvärgklogroder imon till mitt andra akvarium förresten hehhexD inte för det har med musik att gö! men har nån hört nelly furtados nya låt all good things (come to a and)
#45 - 24 november 2006 19:17
finns väl även
roxymusik
sparks
zz topp
mvh janne
#46 - 24 november 2006 19:40
jahaja... då var det igång...
"riktig musik"

SKA - Monster, Gordon, The Specials, Skatalites, NoFX
ROCK - Platitude, Manticora, Union Carbide Productions
REGGAE - Navid Modiri o Gudarna, Svenska akademien, Kultiration
SYNTH - Depeche, Kraftwerk, Laibach
FOLK - Martyn Bennet, Urga, Hedningarna

Sen kommer den elektroniska delen

BITPOP - Slagsmålsklubben, 50 Hertz, Ninjaspark, GOTO80
TECHNO - (Riktig) Thomas Krome, Adam Beyer, Carl Cox, Valentino Kanzyani
GOA/PSYTRANCE - Shakta, Astral Projection, Hallucinogen
ACID - Hardfloor, Altern8, Plastikman, SL2, Members of mayday
BIG BEAT - Fatboy Slim, Chemical Brothers, Propellerheads, Apollo 440

Men Främst av alla är två grupper
The Prodigy och KLF
utan dem hade jag aldrig blivit den jag är idag...
#47 - 24 november 2006 19:46
musik ja lyssnar på
Punk

ebba grön
joakim thåström

pop
p!nk
christina aguilera
agnes carlsson
shakira
linda sundblad

synth
the sounds
alice in videoland
irma-nicole

rock
freak kitchen
marilyn manson
harcore superstar
mötley crue
user of a common name
evanescence
crashdiet

Mfl.. blandad musik ja vet!
#48 - 24 november 2006 20:16
The Sounds är bra! De gjorde en kanonspelning på Hultan i somras :) Fast de är knappast synth va? Snarare pop-rock.

janne dansk: Sparks är en väldigt speciell grupp! De är min kompis favvoband iaf :)
#49 - 24 november 2006 20:19
dom sa att dom var synth och vissa låtar på nya albumet är synth så ja visste inte vart ja skulle skriva dem! dom är asa bra hon maja är lik tjejen i blondie
#50 - 24 november 2006 20:44
Det som går mest hos mig:

Isis
Tool
Rush
Sepultura
Life of Agony
Faith no More
Korn
Ramones (alltid ialla väder o humör)
In Flames
Smashing Pumpkins (tidlösa)
Janne Schaffer
Björn J:Son Lindh
New model army
The damned

å massa annat , genre är inget kriterium, men attityd och mening med musiken :).

Mvh Jari
#51 - 25 november 2006 00:13
Marcus.N skrev:
dom sa att dom var synth och vissa låtar på nya albumet är synth så ja visste inte vart ja skulle skriva dem! dom är asa bra hon maja är lik tjejen i blondie

Va? Har de sagt det? Vill de ha en label liksom? Jag tyckte det var ganska rockigt live iaf :) Ja, Maja liknar Debbie Harry. Jag tror hon vill det också :D

jarinen: Faith No More är grymt bra! Deras "Angel Dust" är ett masterpiece! Och Tools "Die Eier Von Satan" är en gammal favorit :D Texten är faktiskt ett recept på vegansk hashkaka ;) "Und keine eier" liksom ;)

Någon som diggar Spiritualized förresten? Jag tycker deras "Ladies and Gentlemen We Are Floating In Space" är ett masterpiece det med :)
#52 - 25 november 2006 09:40
batski: aa och sånna som sätter kritik säger också att dem är lite synth ja har deras nya skiva och det är inte så mycke synth men vissa låtar!
#53 - 25 november 2006 09:45
Marcus.N skrev:
batski: okej! har nån hört my chemical romance nya låt? den är asa bra!

Vilken menar du med den nya??

Någon som var och såg dom när de spelade på fryshuset?? Eller någon som gick på "the unholy alliance"??
#54 - 25 november 2006 09:47
fellan: the black parade den är asa bra
#55 - 25 november 2006 12:07
en sammanställning av de band jag lyssnar på:
infeckted muchrooms
dragonforce
Delirium
raymond och maria
dj tiësto
Miranda
Atlanits
cosmic gate
DJ merlyn
Fire&ice
laughing buddha
magik 04
manmademan
va
yahel
jag tror det var allt!
#56 - 25 november 2006 12:10
Marcus.N skrev:
fellan: the black parade den är asa bra

Aha, var osäker på om du klassade den som ny, men superbra är den iaf :D
#57 - 25 november 2006 15:51
fellan: aa det är den super bra! har dom gjort en nyare låt? är inte derekt ett fan av dom men älskar den låten^^
#58 - 26 november 2006 15:56
här var det dött^^ ingen som spelar nåt instrument?
#59 - 26 november 2006 17:44
Gitarr, men sjunger mest.
#60 - 26 november 2006 17:48
batski: okej ja spelar el och vanlig gitarr (som ja skrev tidigare itråden) ja ska börja att spela synth asså måste bara ta upp keybordet ifrån källaren och sätta in nya bateri! ja har värsta chansen att glänsa nu på fredag vi ska spela upp en låt ien rum med våran musiklärare och alla får låtar av henne men ja fråga om ja får ta med mig en annan låt (har en bunt med låtar + ackord) och hon sa javisst ja är den ända som spelar gitarr seriöst ja har gjort det i 3år och så mina kompisar knäppar typ bara på strängarna!
#61 - 26 november 2006 18:01
Kul :D Lycka till på fredag!

Jag har också spelat elgitarr i band.
#62 - 26 november 2006 18:04
batski: mm hoppas bara ja blir frisk till fredag annars får ja spela veckan där på!ja har fått band erbjudande ifrån två band fast ja vet inte för dom vill typ spela iron maiden musik och ja gillar inte iron maiden^^
#63 - 26 november 2006 18:13
Oj hoppas du hinner bli frisk till dess då!

Jag tycker iron Maiden är bra, men skulle inte vilja spela den typen av musik. Känns lite passé faktiskt och så är det deras grej. Jag spelade lite med som U2 fast inte riktigt ändå.
#64 - 26 november 2006 18:25
batski: okej ja skulle vilja spela blanding av punk,synth,rock & lite pop fast ja vet inte hur det skulle låtit men hehehe det är sån musik ja gillar och skulle vilja spela
mm får hoppas att ja blir frisk
#65 - 26 november 2006 22:07
Marcus.N skrev:
ja skulle vilja spela blanding av punk,synth,rock & lite pop fast ja vet inte hur det skulle låtit men hehehe det är sån musik ja gillar och skulle vilja spela

Du får väll göra egna låtar och skapa en ny musikstil ;)

Låter intressant...
#66 - 27 november 2006 08:41
Fellan skrev:
Du får väll göra egna låtar och skapa en ny musikstil ;)

Låter intressant...

hehe aa det får ja gö hehe!
#67 - 27 november 2006 11:39
Marcus.N skrev:
batski: okej ja skulle vilja spela blanding av punk,synth,rock & lite pop fast ja vet inte hur det skulle låtit men hehehe det är sån musik ja gillar och skulle vilja spela

Det är ju det som är så spännande. Att hitta ett eget sound :)
#68 - 27 november 2006 12:02
batski skrev:
Det är ju det som är så spännande. Att hitta ett eget sound :)

mm ska nog ta upp synthen idag kan ja öva när ja är sjuk och så kan ja spela lite el-gitarr och vanlig! och öva på min gitarr-läxa tills på onsdag (ja går i privat-klass) alltså det är bara ja och min lärare som spelar och så sjunger också , min läxa är min favvo låt med kent dom som försvann!
#69 - 27 november 2006 17:59
Veckans låt: Avenged Sevenfold - Unholy Confession
Hardcore, typ.

Annars kan jag tipsa om världens bästa cd, enligt mitt tykcte då :P.
Boxcar racer - Boxcar racer
Travis Barker, trummor, och Tom DeLonge, gitarr, i Blink 182 skapade ett litet sideproject med två andra och det blev verkligen bra. 12 brännheta låtar :). Tom sa själv att det va typ post-hardcore med liknande toner från Refused. Dock så håller jag nog inte med. Påminner verkligen inte om Refused.

+44 har kommit ut med sin första platta "When your heart stop beating". Återigen är det två från Blink 182. Fast den här gången är det Travis och Mark Hoppus (bas). Hyfsad platta, spöar skiten ut Angels and Airwaves (Toms nya band) i alla fall.
#70 - 8 december 2006 22:21
batski skrev:

jarinen: Faith No More är grymt bra! Deras "Angel Dust" är ett masterpiece! Och Tools "Die Eier Von Satan" är en gammal favorit :D Texten är faktiskt ett recept på vegansk hashkaka ;) "Und keine eier" liksom ;)

Nja, snarare "King for a day fool for a lifetime" när det gäller Faith no More, briljant!

Tool, ja det är bara välja, tar dom i ett instrument så är det bra.

Måste bara puffa för "ISIS", Finns det bättre? näe inte just nu.

hmmm... ok, vegansk haschkaka, du lyckas få in vegan som en issue i vad som helst;).

Mvh Jari
#71 - 9 december 2006 10:40
Många här med bra smak måste jag säga!

Själv lyssnar jag mest på punk och rock.

Älskar Amber Pacific, Takida (Såg dem live i Göteborg den 29/9, Rikigt bra!), Green day, The all American rejects bland annat...

Tycker även att Dixie chicks låt "Not ready to make nice" är hur underbar som helst!
#72 - 9 december 2006 13:21
jarinen skrev:
hmmm... ok, vegansk haschkaka, du lyckas få in vegan som en issue i vad som helst;).

Haha, men just i det här fallet är det väl Tool som har gjort det ;)
#73 - 9 december 2006 13:42
åhh har asa mycket läxor och göra prov och sånt iveckan men ja har inte pluggat nåt har bara spelat/lyssnat på musik och vart med mina underbara djurXD haha får nog tänka på skolan ocksåxD

vilka tycker ni är årets album då?
#74 - 9 december 2006 17:18
Marcus.N skrev:
vilka tycker ni är årets album då?

Jag gillar red hot chilipeppers...

Finns massvis, men det är den ända jag kommer på nu, efter det här inlägget kommer jag säkert att komma på typ 5 st, men kommer inte orka att redigera det XD
#75 - 10 december 2006 15:55
Årets bästa album är "The great cold distance" med katatonia.

Ni kan provlyssna på några låtar från plattan på deras myspace:
http://www.myspace.com/katatonia

"Deliberation" och "My twin" är från "the great cold distance".
#76 - 10 december 2006 17:58
Någon som har lite tips på jullåtar?
Har redan följande: Jingle Bells, Last Christmas, Silent Night, Oh Come All Ye Faitful, We Wish You A Merry Christmas och I´m Dreaming Of A White Christmas
Känns som att man saknar en del dock :p
#77 - 23 december 2006 07:27
Glenn skrev:

Har redan följande: Jingle Bells, Last Christmas, Silent Night, Oh Come All Ye Faitful, We Wish You A Merry Christmas och I´m Dreaming Of A White Christmas

hehe köp christina aguilera - my kind of christmas skivan^^
#78 - 23 december 2006 09:30
Glenn skrev:

[COLOR=red]Sufjan Stevens[/COLOR] nya julbox (5 cd!) "Songs for Christmas" är fantastisk - som allt annat från karln.
Annars är Sonics "Don't believe in Christmas" fin.
#79 - 23 december 2006 11:53
Tack så mycket marcus.n och daniel60 nu ska vi "köpa" lite musik här:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
#80 - 23 december 2006 12:24
varsego^^ ja ska lyssna på christina skivan imon på morgonen så otrolig bra skva och vilke röst hon har^^
Guest
#81 - 23 december 2006 20:20
introt till filmen Berserk är underbart
#82 - 23 december 2006 22:53
Glenn skrev:

Länken i min signatur för dig till fantastiskt julstämmningsfrämjande låtar ;)

/J
#83 - 24 december 2006 00:23
Joacim skrev:
Länken i min signatur för dig till fantastiskt julstämmningsfrämjande låtar ;)

/J

Hehe jo men tjena! Spela det där imorrn när farsans kompis firar med oss haha då kan jag lika gärna sätta på onkel kånkels skiva- gammeldags jul :D
#84 - 24 december 2006 00:26
Funkar i min familj iallafall hehe

/J
#85 - 24 december 2006 00:34
Okej hehe. Tror inte familjen direkt skulle bry sig för dom är vana vid mig men farsans kompis skulle undra vad det är för dårhus som han har kommit till :p
#86 - 24 december 2006 00:35
Bara att säga välkommen och hälla upp ett glas Dalwhinnie ;)

/J
#87 - 24 december 2006 00:36
haha ja man får säga till han att ta med sig fickpluntan och sitta och smutta på tåget. Då kanske det skulle fungera:p
#88 - 24 december 2006 14:59
Glenn skrev:

Några ut av mina favvoriter: Fairytale Of New York (The Pogues), 2000 Miles (Pretenders), Happy Xmas (John Lennon), Merry Xmas Everybody (Slade). Dessa är inga traditionella jullåtar, utan mer som George Michael's Last Christmas.

God jul / Glad Channukka / Happy Kwanza!
#89 - 25 december 2006 12:36
jullåtar? jag sitter mest å lyssnar på 047s julalbum "Wheel du fira Hjul med mig?" chipmodversioner av jullåtar... dagens stora låt är dock inte särskilt politiskt korrekt, LA Styles James Brown is Dead...

Annons