Det tycker jag låter helt vansinnigt! Åter igen har jag ingen koll på detta, men det kanske kan vara så att de inte tål bedövning när de är så pass små? Gissar bara. Fast om sås kulle vara fallet så kan man väl vänta ett tag o kastrera dom sen. En nyfödd börjar inte skaffa barn på en gång direkt. Det kan ju vara en gammal lag från förr när man inte såg på djur som vi gör idag, och lagen har bara hängt med för att ingen har reagerat på att ändra den. Finns många knasiga lagar även i detta land, och inte bara i USA.
den där om grisarna läste jag på "älskas... ätas", en utställning i parken zoo. där stod det att dte var ok att kastrerar hangrisar före de var 3 dagar gamla utan bedövning, I DAGENS LÄGE! själv vart jag ganska paff. men tänk dig själv, bedöva vartenda djur för att sedan kastrera den. det kommer att bli en himla prisökning på fläskkött. då kommer dom säkert att bli tvugna att skriva att "detta har varit ett han djur, och är därför dyrare, köp hellre hon kött, som är billigare" det kommer att sluta med att ALLA hankultingar kommer att bli avlivade på en gång, eller att dom blir genmanipulerade så att det enbart föds honor, eller att man börjar klona alla dessa hondjur för att enbart bara få honor.
hur många kultingar kan en hona "producera" runt 10-15 stycken? och det är hälften av alla som är hanar, av dessa, kanske det blir någon som kommer att bli ett avels djur, men resten kastreras. är det inte okcså så att grisarna liknar oss människor till typ 90% och om vi kastrerar ebn unge på typ 7 år, så kommer den ungen att växa tills han blir runt 30 år (dom sa det på discovery igår kväll på "mänskliga mutanter") och om det nu är så, så är det mer ekonomiskt att kastrera alla handjur så att dom kan producera mer av sitt fläsk.
garpen: DET ÄR PRECIS DET JAG MENAR! om katten får fånga möss i naturen, så borde man få ge den en mus lite då och då, om det nu är en innekatt! inte för att jag vill torka upp en massa blod efter den katten, men ändå.
Tänkte bara skriva att man inte får servera ormar levande föda på ofentlig plats t ex på djurparker när besökare ser på.
så alltså, så kan djurparkerna likväl mata sin geparder med en kanin, om det inte är några besökare, men eftersom det är "olagligt" så hyschar man om det, vad vet jag?
den här katten heter ettan, och är en utekatt. sen v´fiins det en till katt tvåan, och den tredje katten trean. ettan har levt sitt liv som innekatt, och anpassat sig väl där. den får sin mat upplagd på ett silver fat, den får dricka ur en sån där fontän skål och den har leksaker i en stor uppsjö.
tvåan däremot är en kat som lever ett "simpelt" liv, den strosar runt i naturen, kommer hem om den vill, äter kanske lite av enkelhetensskull. vatten får den i sig i naturen, och den har inte en enda leksak, utan tar mössen i skogen och leker med.
trean är en katt som hade en förvildad mamma, och som själv är hel vild, den här katten har ingen att luta sig mot, utan måste klara sig själv.
vilken katt har det bäst tror ni?
tvåan, tror jag i varje fall. den för göra sina utlopp för sina naturliga instinkter, men har ändå ett ombonat hem. ettan lever att "lyxliv", och får den inte ännu mer, så tröttnar den och den har troligtvis inte ett lyckligtliv, även fasst den har en fontänskål, och äter från ett silverfat. VILKEN KATT BRYR SIG OM SILVERFATET OCH DEN DÄR FONTÄNEN? visst, fontänen gör att det blir mer "aptitligare" att dricka, men vad gör den annars? koster pengar och låter som en mindre bäck i huset. treasn får kämpa livet ur sig för att ens få en liten munsbit.
majoriteten av dessa katter får jaga möss, med lagen på sin sida. men en får inte det, för att den är en innekatt, var det katten själv som valde att bli en innekatt, eller är det människan? jag tror det senaste, och vi människor ska skapa en så naturlig biotop för dessa katter, och innekatten lever definitivt inte ett sådant liv. och jag tycker att man BORDE få kunna ge den katten en mus/råtta någon gång då och då, om man så vill, vill man inte, så vill man inte.