Multispinosa och Sajica m. dvärgciklider?

#1 - 10 oktober 2006 09:58
Kan man ha Multispinosa och Sajica med dvärgciklider eller riskerar särskilt dvärghonorna (kakadua och borellii) att bli mat då?
Har läst att de ska vara relativt fredliga men det känns som att de kan bli så pass mycket större, och de flesta ciklider tackar ju inte nej till vad som får plats i munnen?
Någon som testat?

Samma fråga för Blå ciklid (Aeqidens pulcher) för övrigt? Skulle det bli problem?
#2 - 10 oktober 2006 14:08
Jag tror egentligen inte att dvärgcikliderna blir uppätna, men jag tror inte att de överhuvudtaget kommer till sin rätt. De är för klena jämfört med de andra cikliderna.
#3 - 10 oktober 2006 15:07
Hmm... Vad finns det för vettiga alternativ om jag skulle vilja ha en relativt fredlig lite större ciklid tillsammans med mina apistogramma och nyckelhålsciklider? (Med undantag för skalar då..)

Ovanstående tre (Multispinosa, Sajica och Blåciklid) är de som jag tycker verkar vara lämpligast och mest tilltalande efter lite läsning, ingen är väl helt biotopriktig men pH-mässigt verkar det åtminstone ok för alla... Tanken är väl att ha ett gäng amerikanska ciklider och L-malar helt enkelt... Karet är 375L.. :)

Annons