Hej, det är naturligtvis väldigt svårt för er att veta vad det är för fel på min fisk utan att se den. Men det är såhär att en msobohona dog för några månader sen. I samma veva blev en annan msobohona dålig, bland annat simmade hon bara med ena framfenan. Hon blev dock bra...

Nu är det en annan msobohona som är dålig. Hon har legat mycket uppe vid ytan o simmat med huvudet både uppåt ytan och neråt botten. Legat mycket bakom pumpen och gömt dig. Men nu ser hennes öga inte alls bra ut. Funderade på om någon annan fisk kanske bitit henne i ögat. Eller kan det vara någon sjukdom som visar sig såhär? Jag vet ju ingenting känner jag...

Delfinerna flockas runt henne, men det finns även en msobohane som konstigt nog verkar "vakta" henne mot delfinerna! Har jag aldrig sett tidigare, dessutom inte av denna Hane Nr 3, som han är i akvariet.

Snälla, kolla mitt foto och försök hjälpa mig. Vad kan jag göra? Är det bästa att avliva fisken fortast möjligt för att skona den mot de andra fiskarnas eventuella attacker, eller ska jag försöka se om den blir frisk igen?

Tacksam för svar snarast!

http://vovve.info/kattis/fisk.htm