Först o främst tycker jag att du ska hämta den
nyaste versionen av massenger då allt blir lättare att använda då det blir bättre uppdaterat. Vet inte om du redan har detta men annars tycker jag du ska ladda ner det.
Sen är det att lägga till en kontakt.
När du öppnar msn så är väll rutan ganska liten o då håller även jag med om att msn är svårt att arbeta med. Maximera istället rutan så den täcker hela rutan o då kommer en massa olika katogorier fram.
Sedan håller du pekaren på kontakter och går ner till lägg till kontakt. Där skriver du in din kompis mail och sedan kommer denna att komma som en kontakt som du sedan kan dra till den grupp där du vill ha den.
Sedan dubbelklickar du helt enkelt på denna när den är online för att påbörja en komversation med personen.
För att sedan skicka en fil så maximerar du rutan med komversationen så de olika katogorierna kommer fram. Sedan väljer du åtgärder och drar ner och klickar på "skicka en fil..." Annars ngt som är lättare är att helt enkelt bara ta den fil du vill skicka och dra över och släppa den i rutan där du skriver.
Dock när du skickar en vanlig map så fungerar detta inte utan har du en vanlig map som du vill skicka så får du komprimera denna. Detta gör du genom att högerklicka på filen och däefter "skicka till" sen väljer du komprimerad map. Sen kan du skicka den!
Hoppas detta kan hjälpa ngt varjefall! :D
//MVH Tulle