MSN snabbkurs, tack

#1 - 16 januari 2007 15:10
Kan ni enkelt och lätt förklara hur MSN fungerar? Jag vet tror jag hur man lägger till någon på listan och skriver meddelande. Men hur skickar man bilder och filer? Har ni andra tips och trix? Tänkte börja använda detta men är en riktig gröning:D
#2 - 16 januari 2007 15:23
ge mig din msn så kan jag lägga till dig och förklara där om du vill;)
#3 - 16 januari 2007 15:34
Först o främst tycker jag att du ska hämta den nyaste versionen av massenger då allt blir lättare att använda då det blir bättre uppdaterat. Vet inte om du redan har detta men annars tycker jag du ska ladda ner det.

Sen är det att lägga till en kontakt.
När du öppnar msn så är väll rutan ganska liten o då håller även jag med om att msn är svårt att arbeta med. Maximera istället rutan så den täcker hela rutan o då kommer en massa olika katogorier fram.

Sedan håller du pekaren på kontakter och går ner till lägg till kontakt. Där skriver du in din kompis mail och sedan kommer denna att komma som en kontakt som du sedan kan dra till den grupp där du vill ha den.

Sedan dubbelklickar du helt enkelt på denna när den är online för att påbörja en komversation med personen.

För att sedan skicka en fil så maximerar du rutan med komversationen så de olika katogorierna kommer fram. Sedan väljer du åtgärder och drar ner och klickar på "skicka en fil..." Annars ngt som är lättare är att helt enkelt bara ta den fil du vill skicka och dra över och släppa den i rutan där du skriver.

Dock när du skickar en vanlig map så fungerar detta inte utan har du en vanlig map som du vill skicka så får du komprimera denna. Detta gör du genom att högerklicka på filen och däefter "skicka till" sen väljer du komprimerad map. Sen kan du skicka den!

Hoppas detta kan hjälpa ngt varjefall! :D

//MVH Tulle
#4 - 16 januari 2007 15:43
Ska kolla upp detta ikväll vid 20 tiden för nu ska jag laga mat/äta/köra barnen till karate. Jag tror att jag har en ny version skaffade den i slutet av november. Min bror hjälpte mig men han är i Ghana nu... så är någon online då kan jag lägga till er på listan :)
#5 - 16 januari 2007 15:49
[email]glenn_k08@hotmail.com[/email] om du vill adda mig :)
#6 - 16 januari 2007 15:53
Precis som dina barn ska jag också iväg o träna(dock inte karate utan sparkboll) så ja kommer hem vid 22-tiden så jag kommer gå online då (om du fortfarande är vaken då... ;);) syftar på min egen mor som alltid somnar vid typ 9 :p )

Men min msn är annars: [EMAIL="tulle_bif89@hotmail.com"]tulle_bif89@hotmail.com[/EMAIL]

//MVH Tulle
#7 - 16 januari 2007 19:10
Glenn skrev:
[email]glenn_k08@hotmail.com[/email] om du vill adda mig :)

Nu är du på min lista fast du är offline...
#8 - 16 januari 2007 19:14
tulle89 skrev:
Precis som dina barn ska jag också iväg o träna(dock inte karate utan sparkboll) så ja kommer hem vid 22-tiden så jag kommer gå online då (om du fortfarande är vaken då... ;);) syftar på min egen mor som alltid somnar vid typ 9 :p )

Men min msn är annars: [EMAIL="tulle_bif89@hotmail.com"]tulle_bif89@hotmail.com[/EMAIL]

//MVH Tulle

Jag är nog lite yngre än din mamma om du är 17...
#9 - 16 januari 2007 19:59
Mig får du gärna adda:D [email]hmj@websidorna.com[/email]
#10 - 16 januari 2007 21:03
Tack för kursen Glenn..nu tror jag att jag förstår :)
qenzo är på min lista...
#11 - 16 januari 2007 21:16
solbacka skrev:
Jag är nog lite yngre än din mamma om du är 17...

Sa ju såklart detta som ett skämt o helt utan tanke på din ålder.
O bara för att reda ut det hela så är min mor mycket riktigt äldre än dig, 9 år närmre bestämt :p

//MVH Tulle
#12 - 17 januari 2007 07:51
tulle89 skrev:
Sa ju såklart detta som ett skämt o helt utan tanke på din ålder.

O bara för att reda ut det hela så är min mor mycket riktigt äldre än dig, 9 år närmre bestämt :p

//MVH Tulle

Jag tänkte väll att din mamma måste vara äldre :D Men tanke på att jag fick bara tidigt och min äldsta är 12 år.... Jag tog det som ett skämt också :) Fast lite sanning är det kanske för jag brukar gå och lägga mig 22.30 om jag inte fastnar någonstans datorn/tv eller jobbar för då är jag vaken hela natten....
#13 - 17 januari 2007 17:20
solbacka skrev:
Tack för kursen Glenn..nu tror jag att jag förstår :)

qenzo är på min lista...

Hehe kurs kurs vet jag inte om det var men du kanske fick någon ny kunskap och tom du lärde ju mig en sak;) Om ngn annan vill adda mig så är det lugnt;)
#14 - 17 januari 2007 19:30
Kan man prata med fler än en åt gången? Alltså typ 3-4 st och alla ser varandras meddelande?
#15 - 17 januari 2007 20:38
Japp kan du. Först öppnar du en vanlig komversation med den ena du vill snacka med. Sedan förstorart du upp rutan (maximerar den) så alla kategorier kommer upp (alltså arkiv, redigera, åtgärder, verktyg och Hjälp)
Sedan klickar du på "åtgärder" och klickar på "bjud in kontakt till den här komversationen..." sedan bockar du helt enkelt för vilka du vill bjuda in o klickar på OK. :D

// MVH Tulle
#16 - 17 januari 2007 20:47
Helt kanon;)

Annons