[QUOTE=MaxB;1440296]Halloj Quattro! Jag antar att det var till mig frågan var ställd... eller hur?
Jag har ju haft en hel del fina vildfångade discusar, som jag och Ansjo köpte av KajP. - finns en tråd om det här någonstans - och en massa andra odlade. Jag tycker om både de vilda "riktiga" varianterna och de färgglada - som vi brukar kalla discodiscus.
När jag och Ansjo drar ner till tyskland kommer det att se ut ungefär som på länken nedan - det gäller bara att försöka välja - det skall hem något redigt saftigt, spelar ingen roll vad ett par kostar!
Kolla här;
http://www.mondodiscus.com/discus/articoli-mondo-discus/duisburg-2008-gli-stendker.html[/QUOTE]
Jepp, och där finns några sådana par att välja mellan:D!
[QUOTE=karrokaja;1440302]Fy helvete!!!!
Jag gråter... gissa varför därför att jag hatar fisken
Men den är ju SÅÅÅÅÅÅÅ SNYGG - har kommit på mej själv, jag sitter och läser om diskus?? vafan då för?
Tror jag börjar få nåt virus som gör att man inte tänker normalt:p[/QUOTE]Jaha, det är så diskussjukan börjar....;)
[QUOTE=Lilla Damen;1440305]Jösses, vilka bamsar... hur gamla är de diskusarna?
Och du, karrokaja! En diskus är ingen FISK, det är ett husdjur :d![/QUOTE]
Helt rätt my little lady:). Sedan kan man för ärlighetens skull skriva lite om dessa diskus. De är mäktiga på bild, men i verkligheten är de verkligen mäktiga på både ett och annat sätt. Det finns faktiskt några par som är rent sjukt stora, sedan är det en smaksak om man gillar dem eller inte, personligen har jag lite svårt för de som ser ut som broilers och är, jag lovar, inst 5 cm över pannan.
Tyvärr är det ofta dessa par som säljs de som är lite äldre och har börjat gå ner med antal lekar och yngelproduktion, för att de ska vara riktigt lönsamma att ingå i avelsarbetet. Men för oss dödliga spelar det ofta ingen större roll, och verkligen inte i Mats fall eftersom lek och avel inte är det primära i hans fall.
Det ska bli riktigt kul att få vara med och kolla in vilket par mannen väljer:D!