[quote=rratz34;1116927]Hej ! Jag ar ny pa zoopet !
Bor numera i Thailand och akvarieintresset ar enormt har, lycklig !
Normalt haller jag pa med Tanganyika, har ocksa ett stort prosjekt med 10 arapaima gigas som blir slutfort den 1 april, har 2 nu men dom sista 8 kommer da, las mer pa
www.monsterfishkeepers.com.
Kopte min forsta rockor, 7 motoros (2 hanar och 5 honor) for 2 veckor sedan, skitsnygga, massor av prickar och ater nat enormt !
Har redan bestamt mej att satsa mer pa rockor, kanske pearl men dom ligger ju pa 10 kaker styck och man maste ju ha iallafall 5 om det ska ge nat bra resultat (avel) sa vi far se vad som sker, maste tanka lite.
Varma halsningar, Rickard[/quote]
[quote=Tenkare;1116992]Välkommen.
Kanske skulle skaffa dig ett tangentbord med ÅÄÖ ;)
Har du dom i tank eller damm???
Bilder är ju ett måste och om du inte har nånstans att lägga bilderna så pma mig så löser vi det.
Pearl ligger på lite högre än så i sverige. Sist jag såg några så kostade dom 16.[/quote]
Tack !
Bor i Thailand, darfor tangentbordet, sorry !
Dom gar i ett 600 liters kar for tillfallet men ska bygga en inomhuspool har nu, 3 x 3 x 1 meter = 9000 liter sa att dom far lite livskvalitet.
Pratade lite med Frank Zijhlman, (eller vad han nu heter igen) i Holland och han vill 1250 euro (12000 Skr) styck men kan nog pruta lite om man tar en grupp. Pearl ar tyvarr ovanliga har i Thailand, (an sa lange).