Moss pinnar

#1 - 8 juni 2009 16:41
Såg i en zoo butik att dem sålde Mossa på blomster pinnar för att få den dära amazonas looken :D Undrar nu om de är så bra och ha mossa i vatten och hur man nu sätter fast de på pinnarna.. Kan tyvärr inte fixa bild men hoppas ni förstår vad jag menar.
#2 - 8 juni 2009 22:47
det var antagligen någon mossa som trivs i vatten, tex javamossa. Jag skulle tro att man knyter fast mossan med fiskelina tills dess att den håller i sig själv.
:) visa gärna bilder om du har :)
#3 - 8 juni 2009 23:01
aa skall se om jag kan ta bilder på dem när jag är hos fiske butiken nästa gång..

Är javamossa dyrt ? kanske skall bygga egna sådana pinnar om de inte är för dyrt.. hoppas dock inte minna oscars drar ner dem :D
#4 - 9 juni 2009 09:57
Kolla på plantswap, det är ofta folk som säljer olika mossor där när dom rensar i akvariet.

Det finns även till salu på Tradera men det blir som regel dyrare och i mindre mängd.

Vill du ha lite att välja på på en gång så finns det här
http://aqmagic.com/store/index.php?cName=aquarium-plants-moss&osCsid=374e773e11e4b25b96fa678b1e1eed5b
#5 - 9 juni 2009 10:33
De känns som de är ganska dyrt med mossa vilket dock är trist.. skall föresten till zoo butiken imorgon så jag kan passa på att fota dessa pinnar
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 9 juni 2009 11:15
Eftersom du har oscar i akvariet så kommer det ändå inte att funka
#7 - 9 juni 2009 21:03
Eftersom du har oscar i akvariet så kommer det ändå inte att funka

Jag tycker det är värt att testa, jag hade vallisneria, javaormbunkar och mossa med mina påfågelcikliger utan problem.
Guest
#8 - 9 juni 2009 22:36
Japp kan funka. Har massor me växter i mitt kar funkar fint. (händer att blåcikliderna rycker upp dom ur sanden men inte påffarna :D )

Annons