Halloj,
tänkte jag skulle dra igång en tråd om mitt nanokar. Hade tänkt lata mig och inte skriva så mycket om det men det får bli en iaf. :)
Kamera har jag inte hunnit med att köpa nånn så ni får vänta lite på bilder.
Burken:
29L Välvd front acrylburk med tillhörande 30L plastbaljesump
Ljus:
1x150W MH 20000K
Ska kompletteras med 1x36W PC för att få lite längre "dag" och lite mindre "zenit"
MHn är på 6h/dag, ska nog hålla mig där lite beroende på hur bonusljusbygget utfaller
Cirkulation:
1xKorallia Nano (900L/h om jag kommer ihåg rätt)
1xEheim 300L/h returpump(den trycker ungefär 200-250 vid den höjd jag har den på
Hemmabyggd PVC-rörs ytavrinning
Filter:
1x1500L pump i sumpen som drar igenom 0.5dm3 grov filtermatta och cirkus 1L biobollar(som jag fick inkörda och fina)
Aquascape:
cirkus 1kg LS, ska bli mer
6cm aragonitsand blandad mellan 3 olika storlekar från sugarfine <0.5mm och uppåt
Svart texturerad bakgrund, ful som stryk men förhoppningsvis försvinner den bakom kalkalger eller annat.
Innevånare:
5xsniglar(varav 2 är av den sorten som pökar och blir fler)
2xA.Occelaris
Väntar på sändning till saltbutiken och då ska nog en eremit och ett par räkor få flytta in
Ofrivilliga innevånare:
2x5cm+ bristleworms som flytta in med den senaste LS biten jag la i. Riktiga monster :)
Princip:
Lasses "HighBio", har inkört filtermaterial till att börja med. Ska bygga ett FBF såsmåningom.
Mål:
Det orkar jag inte med, haft alldeles för många mål i mina salt och söt äventyr som inte blivit nått med så jag kör på "en dag i taget"... Lever skiten och ser någorlunda vettigt ut är jag nöjd :)