mörkt golden yngel !

#1 - 8 juni 2005 11:35
Jag hade precist läst klart om hur man gör när man tömmer honor på yngel och gick till akvariet för att se... till min stora förvånning kom det då ett mörkt 1 mm's yngel simmande längs botten! Jag har en golden som tuggat i tre veckor och 3 dagar och jag hade nästan gett upp hoppet då honan är så liten. Nu undrar jag om det verkligen är golden jag har för jag fick för mig att de borde få gula yngel??

Vad ska jag mata ynglet med ?
#2 - 8 juni 2005 12:43
Dom är i vanliga fall gula.Men vissa verkar vara missfärgade av någon anledning. Jag har en hanne, tror jag som är brun gul. Den var så när jag köpte den.

Brukar mata mina med flingfoder men kan tänka mig att artemia är bättre.
#3 - 8 juni 2005 13:38
ok, jag har fyra st mörka yngel, typ svart-gråa. Jag plockade tillbaks honan till det stora akvariet efter jag konstaterat att hon troligen inte har fler yngel i munnen. Fattar inte hur de fyra fick plats för hon är så himla liten typ 3,5 cm bara. Iaf så verkar honan nu lida av seperationsångest för hon står och fladrar mitt på fönstret i stora karet och verkar snegla mot det mindre som står en bit bort närmast henna dock :\. Känner mig lite halvtaskig att jag flytta över henne,, men det är väl lika bra för henne så hon inte blir allt för främmande för de andra fiskarna. Är det vanligt att honorna visar såna tecken?
#4 - 8 juni 2005 13:52
vissa yngel har mörkfärg när dom e små men sen brukar den färgen försvinna...)))

när dom e stora......
#5 - 13 juni 2005 10:55
mina är som sin mamma, gul färgad

Annons