Mörka akvarium

#1 - 20 december 2007 10:14
Hej!
Har tänkt fräscha upp i akvarierna lite. Tycker där är lite mörkt. I mitt Juvel 180liter sittar nu två Aqua Glo. Vet ej hur gamla. Tänkte byta till ett Power Glo och ett Sun Glo. Är det någon med lite erfarenhet som kan tycka till om detta? Blit det jätte kallt ljus av detta?

När jag läser lite på denna sida pratas det ibland om Aquarell?? Är det kanske något bättre för mig? Kan man köpa dessa på nätet?

Vad är bäst i ett 110liters med rel mycket växter, stor rot och palettciklider.

Dags att ljusa upp i mörkret!
#2 - 20 december 2007 10:36
Phillips Aquarelle......!!!!
Bilagor:
Guest
#3 - 20 december 2007 13:14
Kombinera:
Powerglo (bra val) med
Aquarelle, (mitt förstaval) grolux eller aquastar fram.
Då får du ett bra ljus både för fisk och växter.

Har du mycket växter du är rädd om så rekommenderar jag dig till att byta ett rör åt gången med några veckors intervall.
#4 - 20 december 2007 15:54
sun glo är det sämsta lysrör jag någonsin använt.
kass brinntid och verkligen pissegult ljus.
#5 - 20 december 2007 22:06
Tack för tips,
ingen vill ju ha "pissegula" akvarier! Skall ta detta i beaktan och försöka få lite fint.
God Jul på er alla!
Skall nog göra lite fräsch räkmix till mina små fiskar till julklapp, förutom ljuset då....
#6 - 21 december 2007 12:09
Jag har ett 54 litesakvarium (en aning överbefolkat) hartyp 24 fiskar så det blir inga nya på ett tag.
jaja.. Förut så hade jag vanlig naturfärade stenar i vilket var lite tråkit så vi drog till och köpte blå snad.
Lite matt.
Det belev jätte fin och sedan så satte vi i lite grottor och jätte fina gröna och röda växter.
Så jag tycker att du kanse ska öpa lite färgad sand eller sån där jätte finkorning vit sand.
#7 - 21 december 2007 20:29
Dottern hade finkornig vit sand i sitt 54liters. Tyvärr var inte sanden vit särskilt länge. Såg smutsigt ut på en gång, men tack ändå. Blå sand är inte riktigt min grej, men visst kan vara kul i vissa akvarier.

Annons