Hej, jag letar efter några stenar som är mörkt gråa eller svarta till mitt 450 liter kar, därför behöver dom vara ganska stora.
Någon som har något namn på sten som skulle passa denna beskrivning? :)
//Peter
Majkie88 skrev:Göra frigolit stenar? Så blir de inte så tungt i karet heller. Jag hade tänkt att i samband med bakgrunds bygge även försöka mig på att göra sten rösen o.l. av frigolit.
Annars så har jag väl inga direkta namn tips på sten, men fråga nån stenmästare. De kanske vet något lr till och med har något som kan vara intressant.
Du har inte varit ute i naturen och kollat? Stenkol tänkte jag på, men de är inte så kul...annars finns här en hel del att välja på:http://www.aquaristic.net/Aquarium-Gestein/Peter79 skrev:Hej, jag letar efter några stenar som är mörkt gråa eller svarta till mitt 450 liter kar, därför behöver dom vara ganska stora.
Någon som har något namn på sten som skulle passa denna beskrivning? :)
//Peter
simpson skrev:Finns ju fina beskrivningar hur man gör bakgrunder från frigolit och med puts på.
Borde ju gå att anamma som du säger och göra sten på det sättet, men jag tror du bör gjuta in nån eller några mindre stenar i frigoliten så den sjunker allternativt göra den ihålig och låta den vattenfyllas.