Mordiska palettciklider

#1 - 2 mars 2008 17:25
Jag har ett 60l akvarium med ett lekande palettciklide par och några yngel. Akvariet såg så otroligt tråkigt ut så jag köpte 10 (blev 11) neontetror. 10 min efter jag hällt ut neonerna blev dom attakerade av paletthonan och hon knipsade av stjärten på två och halvt på en..
Vad ska jag göra!? Mina neoner kommer att klara sig nån vecka innan dom är uppkäkade om inte äns det.

Ska jag flytta över honan till mitt andra akvarium?
Snälla hjälp mig [SIZE=3]fort[/SIZE]!
#2 - 2 mars 2008 17:43
Flytta över neonerna istället, och låt paletterna gå med ynglen.
Honorna blir jämrans bitska när det är lekdags, min hona käkade sönder några neoner, och sin hane, så hon går ensam i karet nu, med 7 yngel och en ancistrus som hon inte rår på.
#3 - 2 mars 2008 17:58
Trollsvans skrev:
Flytta över neonerna istället, och låt paletterna gå med ynglen.

Honorna blir jämrans bitska när det är lekdags, min hona käkade sönder några neoner, och sin hane, så hon går ensam i karet nu, med 7 yngel och en ancistrus som hon inte rår på.

Ja, okej. Men jag orkar inte med fler yngel. Jag har ca 12 paletter nu och jag vet inte vad jag ska göra av dom [:-99]..
#4 - 2 mars 2008 18:25
Yejjeh skrev:
Ja, okej. Men jag orkar inte med fler yngel. Jag har ca 12 paletter nu och jag vet inte vad jag ska göra av dom [:-99]..

Ta dem till en affär.
#5 - 2 mars 2008 18:30
Men jag tror tyvärr att ingen vill ha dom..
Men tror ni att jag kan flytta honan?
#6 - 3 mars 2008 12:16
Yejjeh skrev:
Men jag tror tyvärr att ingen vill ha dom..

Men tror ni att jag kan flytta honan?

Om man ger bort dem brukar de flesta ta fisken, annars får du väl gallra ur beståndet själv och slänga dem som inte kan vara kvar...
#7 - 3 mars 2008 17:26
Hagi skrev:
Om man ger bort dem brukar de flesta ta fisken, annars får du väl gallra ur beståndet själv och slänga dem som inte kan vara kvar...

SLÄNGA?!
Man kan väl inte slänga fiskar bara sådaär :mad: Dom lever ju också!

Annons