''Mördarräkan''

#1 - 30 september 2008 09:32
Jag var nere vid min lokala fiskbutik här om dagen med ''Malcus'' här på Zoopet :)

När vi väl gick ner dit så vart jag smått ''kär'' i en ganska stor räka...Dock visste inte butiksägarna var det var för räka..
Men när jag frågade vad den kosta så sa dom att jag kunnde få den ;) Men det var dock på ett vilkor!
Lyckades jag plocka upp den med händerna så skulle jag få den ^^.
Den hade tydligen gjort så att personalen där börjat blöda rejält, så de vill bli av med den ^^ .

Så nu skulle jag behöva hjälp med att få upp den på...något sätt xD
Är detta möjligt på något sätt?
#2 - 30 september 2008 09:58
håv? :D
#3 - 30 september 2008 10:17
handskar? om du nu måste ta den med händerna
#4 - 30 september 2008 17:44
hm mjä bara med händerna och ingen hjälp :/
Vilket blir väldigt svårt
#5 - 30 september 2008 17:45
Låt affären behålla f*nskapet om de nu inte vill bli av med den snabbt och smidigt;).
#6 - 30 september 2008 18:12
håll tag om huvudet och bakre änden på klorna, då kan den inte nypas, låter som nån större macrobrachium-variant... vill du verkligen ha den så kan det väl vara värt ett litet sår eller två?
#7 - 30 september 2008 18:16
Bara att bita ihop och låta den nypa tag och lyfta ur den. Lite blodvite får man räkna med ibland. Annars kanske det går att få tag i den på kroppen så nära som möjligt där kloarmarna sas börjar. Vifta eller rör en hand framför den som den försöker få tag i och fånga den i bästa bakhållsstil med andra.
#8 - 30 september 2008 18:32
Kom och tänka på när jag var på ett litet affärsrace med Hallandsakvaristerna då vi var Bla i Halmstad så fick jag Håva in en fisk för dem vägrade:D:Dden hade varit lite ilsken tydligen på en av dem:D
#9 - 30 september 2008 22:10
Bit i hop och vifta med vänsterhanden i vattnet så att räkan angriper den sedan är det bra till att fånga den med höger handen vid huvudet ,då tror jag inte att den kommer åt o nypas kräftor och humrar gör det i vart fall inte =) Vill man ha något väldigt mycket brukar de vara värt några skråmor =)
#10 - 30 september 2008 23:52
Smärtan en liten räkling kan åstadkomma får nog ses som blott en illusion, se bara till att tvätta av såren ordentligt efteråt annars kanske du precis som Vandal lyckas med konststycket att blir en av de lyckliga få i sverige med fisktuberkulos..
#11 - 1 oktober 2008 04:52
Om du får upp den och häm den måste du ta bilder så vi får se hur den ser ut.
#12 - 1 oktober 2008 06:51
Gaffel skrev:
Smärtan en liten räkling kan åstadkomma får nog ses som blott en illusion, se bara till att tvätta av såren ordentligt efteråt annars kanske du precis som Vandal lyckas med konststycket att blir en av de lyckliga få i sverige med fisktuberkulos..

Du, jag har också sett den eftersom Aircut 64 har samma lokala butik som jag, och RÄKLING är inte ordet här. Om det vore en kräfta istället för räka så skulle den vara halva kräftfesten själv!!
Den är ett monster, och jag säger bara det; Lycka till!!
säg gärna till
Aircut 64 för jag vill se när du fångar den, och framför allt hur långa och många fingrar du har efteråt!!
#13 - 1 oktober 2008 14:17
BILDER!!!
Det blir ju en omväg för mig att åka hem via Huddinge och leta rätt på den så man får se på skapelsen! Gå bums ned med kameran och ta några bra kort åt oss ;)

Så du måste fånga den med bara händerna säger de... Men om du viftar med något annat än din hand framför, och sedan TAR i den med handen, det gills väl? Har den då klorna upptagna med typ en gummikyckling (?) så borde det väl gå vägen. Eller kan de rotera huvudet 180 grader med och bitas?

Vill se!
#14 - 1 oktober 2008 14:28
Man är ju sjukt nyfiken på hur monsterräkan ser ut! Snälla fixa bilder!
admin
Christian Alfredsson
#15 - 1 oktober 2008 14:58
Tänk på att man kan bli sjuk av sår i akvarievatten. Tror vi har en artikel om fisktuberkolos här på Zoopet. Jag hade inte riskerat det.
#16 - 1 oktober 2008 19:21
En liten filmsnutt på brottningsmatchen med monstret vore kul att se så glöm inte att filma
#18 - 1 oktober 2008 22:36
Hoppas det är en fullvuxen hungrig utrustad med extremt ruggigt dåligt humör sådan så blir det lite action i filmen. Premiären på den filmen vill man gärna se snart. Ska vi se. Pizza, dricka och snacks måste inhandlas när det är premiärdax
#19 - 3 oktober 2008 14:56
Har kommit på en oslagbar metod. Sug ur lite vatten från akvariet till hink eller vad du nu tar hem den i. Sen fortsätter tömningen av akvariet tills det inte går att suga ur mer. "monstret" är på land sas. Bara att greppa tag i och lyfta ur. Ingen risk för plötsligt bakåtsimmande som i vatten. Infångandet är med bara händerna. Är det fisk i så får det bli så stort vattenbyte som du får göra.
#20 - 3 oktober 2008 15:32
Det kan ju vara en Macrobrachium rosenbergii och dom är ju inte direkt små. Kolla: http://rmbr.nus.edu.sg/biodiversitii/bio/images/c16.jpg

Yikes!

//C
#21 - 3 oktober 2008 16:07
Blev inspirerad av nypkraft. Men inte blev det ordentligt nyp då såklart. Ny bjudning imorgon och normal nypvilja hoppas jag. Fick truga fram ett nyp. Vore kul att se bild på "monstret"
#22 - 3 oktober 2008 21:00
Vattenbyte lär inte vara så populärt eftersom den går i affärens växtkar. Var nere i går för att försöka ta en bild men karet var påfyllt med växter så det var svårt att ens se den. Stack ner ett håvskaft och det var inga problem att trigga fram en attack, den nöp direkt!!!
Höll så hårt att den gick att lyfta. Uppskattar längden utan klor till drygt tio centimeter och med klor drygt femton.

Nu vill vi se lite aktion Aircut!!!!
#23 - 3 oktober 2008 21:16
Men jösses tjejer, en hummer är inga problem att plocka upp så varför skulle en räka med stora klor vara ett problem?
#24 - 4 oktober 2008 01:10
Aircut vs Grumpy Killer Shrimp from HELL

Titta, KAM erbjuder sig att åka upp från Norrköping bara för att peppa Aircut, kan vi kanske ordna en bussresa från Gbg, tas det måntro inträde?

Go Aircut, go Aircut! :D
#25 - 4 oktober 2008 08:44
Monsterräka i växtkar?! Är dom tokiga, vet dom inte att större räkor slaktar växter som kor äter gräs!

Jag fixar plåster!

//C
#26 - 4 oktober 2008 08:45
Jag kommer!!! När var och hur! Vilka tar med sig filmkamera?? Jag kan fixa popcorn.
Heja heja!
Bilagor:
#27 - 4 oktober 2008 08:50
KAM skrev:
Men jösses tjejer, en hummer är inga problem att plocka upp så varför skulle en räka med stora klor vara ett problem?

För att en hummer oftast vill komma undan, medan den här gosingen går rakt på i en attack!!
Det finns ju en annan anledning än den rent estetiska att humrar säljs med kraftiga gummiband runt klorna;);).
#28 - 4 oktober 2008 09:28
låter som en riktigt elak jävel
#29 - 4 oktober 2008 09:33
Aircut har lyst med sin frånvaro sedan senaste inlägget i denna tråden, har han flytt landet eller är han månde uppäten?
Bilagor:
#30 - 4 oktober 2008 10:38
Eller har han inga fingrar kvar att skriva med...:D
#31 - 4 oktober 2008 10:40
Äh. Han ligger hemma och kallsvettas bara. Det är ju bara att göra en kniptångsmanöver med lockande till lågt anfall framåt och smyga upp bakifrån med andra och greppa tag vänligt men bestämt. Efteråt räknar man antal fingrar för ev förluster. Gratis. Vad är gratis idag i en zooaffär tex? Bara att bita ihop och tänka på så vackert det blir hemma när den kryper upp i sängen på natten stryper och klipper honom i småbitar.
#32 - 4 oktober 2008 11:03
Har faktiskt sett en M. rosenbergii hane anfalla och dra blod av en labassistent. Assistenten skulle plocka upp hanen, som låg i en plastback, och skulle gripa över ryggen när den skickade upp klon och nöp till mot underarmen.
De har ingen större kraft i klorna, och det var inget större blodvite, men de är snabba, aggressiva, har lång räckvidd, och har vass spets på klorna.
#33 - 4 oktober 2008 17:17
Lite bättre nypvilja idag. Är iofs 10gr vatten så inte superalerta. När frugan fick se bilderna och att det var frivilligt så skrattade hon som aldrig förr tror jag. Hon undrade mellan skrattattackerna varför jag frivilligt gjorde så och skrattade så hon kiknade igen. Allt pga den förbenade "mördarräkan". Nu krävs det nästan bild och bild hållandes i den oxå
#34 - 4 oktober 2008 20:28
MantaC0re skrev:

:D:D:D

eriahl skrev:
Lite bättre nypvilja idag. Är iofs 10gr vatten så inte superalerta. När frugan fick se bilderna och att det var frivilligt så skrattade hon som aldrig förr tror jag. Hon undrade mellan skrattattackerna varför jag frivilligt gjorde så och skrattade så hon kiknade igen. Allt pga den förbenade "mördarräkan". Nu krävs det nästan bild och bild hållandes i den oxå

:D Det verkar inte som du håller i den utan tvärt om... Som sagt, frivilligt... :D
#35 - 14 oktober 2008 20:12
Jag tror att någon fått kalla fötter..
#36 - 14 oktober 2008 21:56
Det kan ju vara en Macrobrachium rosenbergii och dom är ju inte direkt små. Kolla: http://rmbr.nus.edu.sg/biodiversitii/bio/images/c16.jpg

Yikes!

//C

HMMM undra om dom är goda som vitlöksa gratinerade... Det är i vart fall asiatiska sötvattens räkor i halva den stroleken :confused:
#37 - 15 oktober 2008 06:50
M. rosenbergii odlas som mat i vissa länder har jag för mig. Så dom smakar nog ganska mycket räka skulle jag tro :P

Klart som fan att han har fått kalla fötter, chicken ;P

//C
#38 - 15 oktober 2008 20:40
Heh kalla fingrar snarare...
Jag hade sett fram emot en film snutt på utube =)
#39 - 28 oktober 2008 15:17
Alternativ 1 - Du låter butiken behålla den
Alternativ 2 - Du använder handskar
#40 - 28 oktober 2008 16:22
MantaC0re skrev:

Tungan min vän! tungan! :D
Bilagor:
#41 - 28 oktober 2008 16:23
3 guppy skrev:
Alternativ 1 - Du låter butiken behålla den

Alternativ 2 - Du använder handskar

Han fick ju inte använda handskar.
#42 - 28 oktober 2008 17:08
JojjeN skrev:
Han fick ju inte använda handskar.

Nähä, då stryker vi det alternativet;)
#43 - 1 november 2008 11:06
Någon som hört något? Blev det en mördarräka eller?
#44 - 12 november 2008 17:37
Verkar som aircut tappade suget efter räkan ???
Inte ett spår av en sedan något av de första inläggen.
#45 - 12 november 2008 18:37
Tänk om räkan ätit upp honom:D:D
#46 - 12 november 2008 23:37
Det är möjligt för sist jag var nere i butiken så var räkan såld!!
Aircut, svara oss, lever du??
#47 - 13 november 2008 07:15
Jag tror han blev rädd av Christians inlägg: "Tänk på att man kan bli sjuk av sår i akvarievatten. Tror vi har en artikel om fisktuberkulos här på Zoopet. Jag hade inte riskerat det."

Haha nämen visst kan det vara lite ofräscht med akvarievatten i såren men vad är det för räka är det som skrämmer livet ur alla där nere? Känns inte som att en räka kan typ slita tag i armen, dra ner en under vattnet och göra en dödsrullning för att sedan kalasa på 70-80 kilo människokött...tror inte att en räka kan nypa hårdare än en kräfta...

Men jag antar att man måste se det för att tro på det ;)
#48 - 13 november 2008 10:06
DAHLBERG skrev:
Jag tror han blev rädd av Christians inlägg: "Tänk på att man kan bli sjuk av sår i akvarievatten. Tror vi har en artikel om fisktuberkulos här på Zoopet. Jag hade inte riskerat det."

Haha nämen visst kan det vara lite ofräscht med akvarievatten i såren men vad är det för räka är det som skrämmer livet ur alla där nere? Känns inte som att en räka kan typ slita tag i armen, dra ner en under vattnet och göra en dödsrullning för att sedan kalasa på 70-80 kilo människokött...tror inte att en räka kan nypa hårdare än en kräfta...

JOOOO DEN KAN DET!!!!

Jag förstår inte heller grejen, totalhypad! :)
#49 - 16 november 2008 23:10
Jag hade varit berädd att betala en liten slant för att se detta drama på utube men ingen har hört av Airc .sedan räkhistorien började att få fina portionerar =)
Sedan ser historien att dö ut om det är som Mumin säger att mödarräkan redan fått en ny ägare.
#50 - 17 november 2008 07:30
:P inte dålig!
#51 - 19 januari 2009 21:16
Någon som hört något om MÖRDARRÄKANS liv och leverne ?? Eller AirC för den delen??
#52 - 20 januari 2009 08:07
DAHLBERG skrev:

Krokodil menar du ;)
#53 - 20 januari 2009 09:36
ingen som funderade på att använda håv?
#54 - 20 januari 2009 13:32
Rolle85 skrev:
ingen som funderade på att använda håv?

Han fick inte... Om han ville ha räkan gratis var han tvungen att använda händerna... Och personalen skröt upp räkan så mycket att man kunde tro att det var en galen blodtörstig anabolräka det handlade om.
#55 - 20 januari 2009 20:31
Jag var bra tvungen att lyfta denna tråd i förra inlägget för jag är så nyfiken på vad det blev av räkan och Aircut med för den delen =)
Bilagor:
#56 - 20 januari 2009 20:45
Må han vila i frid. Man ska inte brottas med Reicus brutalicusa, Mördarräka, utan att ha medhjälpare.
#57 - 20 januari 2009 21:21
DAHLBERG skrev:
Han fick inte... Om han ville ha räkan gratis var han tvungen att använda händerna... Och personalen skröt upp räkan så mycket att man kunde tro att det var en galen blodtörstig anabolräka det handlade om.

Nej, det gjorde de inte alls, de ville bara bli av med den. Hade jag inte sett tråden här tror jag inte att jag hade sett räkan alls.

Jag ska försöka ta reda på mer om räkans öde......
#58 - 20 januari 2009 21:27
Mumin skrev:
Nej, det gjorde de inte alls, de ville bara bli av med den.

"Den hade tydligen gjort så att personalen där börjat blöda rejält";):D
#59 - 20 januari 2009 22:59
Aircut64 har inte varit aktiv sedan den 16 december och hans vän Malcus som var med i butiken inte sedan den 25 december så vi får nog anta att mördarräkan har gott om mat..
#60 - 21 januari 2009 10:04
DAHLBERG skrev:
"Den hade tydligen gjort så att personalen där börjat blöda rejält";):D

Jamen de SKRÖT inte upp den, de var mer desperata.:p
Aircut har gjort ett inlägg i dag, så han lever faktiskt.....
#61 - 21 januari 2009 10:37
Mumin skrev:

Du måste ändå hålla med om att det lät som en galen räka ;):D
#62 - 21 januari 2009 22:19
DAHLBERG skrev:
Du måste ändå hålla med om att det lät som en galen räka ;):D

Den VAR galen!! :eek:
Jag var där och försökte få upp den (med håv) och den högg håven direkt, och sedan hade vi dragkamp om håven. Inte förrän jag släppte, så släppte den!!
Aldrig i livet att jag hade stoppat ner handen i det karet. Men butiksägaren hade stoppat ner den i växtkaren, så tjejerna som jobbar där i veckorna fick vara snabba som illrar får att få upp växterna, med oskadda händer....
#63 - 21 januari 2009 22:41
Heh snacka om att få personalen att jobba fortare .
#64 - 21 januari 2009 22:43
Mumin skrev:

Gott att höra att air C är i livet och inte blivit foder åt någon suspekt räka ;)
Guest
#65 - 21 januari 2009 22:48
Mick13 skrev:
Gott att höra att air C är i livet och inte blivit foder åt någon suspekt räka ;)

Fast man kan ju undra varför han undviker denna tråd.[:-39][:-119]
#66 - 21 januari 2009 22:52
Det undrar jag med, för det finns en del obesvarade frågor.
#67 - 21 januari 2009 22:57
Inte fått in snitsen att skriva med pinne/penna i munnen på tangentbordet än kanske? Är fingrarna borta så blir det en omställning
Guest
#68 - 21 januari 2009 23:13
eriahl skrev:
Inte fått in snitsen att skriva med pinne/penna i munnen på tangentbordet än kanske? Är fingrarna borta så blir det en omställning

:d:d:d:d:d
#69 - 22 januari 2009 05:22
haha oj vad min tråd har växt här :o
Beklagar verkligen om jag inte varigt Online på Zoopet på ett BRA TAG !
Har varigt upptagen med lite annar smått o gått som kommigt i min väg xD !
Och har det blivigt fiskesnack över nätet så har jag bara hängt hos MFK o nördat lite med ormhuvudsfiskar osv.

iafl, räkan finns kvar :o , den har växt ennu mer nu..Nu har dom den i ett eget kar..förut så hade de den i ett växtakvarium..Men det som oroar mig mest är ju ''sjukan'' som vissa här har varnat mig för.
Men men..skenet bedrar och man vet aldrig hur det kan gå :o ..
Jag har inte besökt den butiken på ett tag nu men jag kan göra er en tjänst o dra ner dit efter att jag pluggat idag och fotta den :D !

Edit: Fast jag läste här att räkan blivigt såld, men de hade en stor sist jag var o kollade som såg exakt likadan ut, fast ennu större :o de kanske hade två? Kan dra ner o försöka kolla läget imorgon :)

hehe och japp alla Zoopet människor! Jag lever :D

Lite seg.. men men, bättre nu än aldrig xD !
#70 - 22 januari 2009 06:30
Aircut64 skrev:
Jag har inte besökt den butiken på ett tag nu men jag kan göra er en tjänst o dra ner dit efter att jag pluggat idag och fotta den :D !

Edit: Fast jag läste här att räkan blivigt såld, men de hade en stor sist jag var o kollade som såg exakt likadan ut, fast ennu större :o de kanske hade två? Kan dra ner o försöka kolla läget imorgon :)

Jag skulle kunna döda för ett foto! Eller... typ... :d
Aircut64 skrev:
Lite seg.. men men, bättre nu än aldrig xD !
Som pappa säger till mig när jag är seg/lat: "Jäkla tur för dig att andningen är en reflex, annars skulle du kvävas direkt"... Så sant, så sant :D
#71 - 22 januari 2009 21:22
Gott att höra att du Airc är vid god vigör, fiskTBC är nog inte så vanligt, Skull nog gissa på att om du spritar eventuelle sår med det samma så får du inte ens en infektion i såren.
#72 - 22 januari 2009 22:02
Mick13 skrev:
Skull nog gissa på att om du spritar eventuelle sår med det samma så får du inte ens en infektion i såren.

Alkoholmissbruk kallas det att göra så
#73 - 22 januari 2009 22:23
eriahl skrev:
Alkoholmissbruk kallas det att göra så

Ändamålet helgar medlen [:o]
#74 - 22 januari 2009 22:50
Ja snälla, ta ett foto!
Mera bilder till folket! Det skulle ju vara super och få se lite bilder ;)
Får du inte upp dem så kan du maila mig dem så lägger jag upp dem, men vi måste få se!! Spänningen är olidlig...
#75 - 23 januari 2009 09:58
Tack för att ni följt detta med ett intresse och välkomnat mig tillbaka gott folk :) !
Jag tänkte dra ner dit på Söndag, har full upp både idag och imorgon :/
Så finns den busige lilla rackarn kvar så ska jag allt fotta den och försöka att ta hem den :) !
#76 - 23 januari 2009 22:15
När på söndag?
Måste absolut komma och se på!!!
#77 - 25 januari 2009 01:22
Mumin skrev:
När på söndag?

Måste absolut komma och se på!!!

Du glöm inte en videokamera då :)
#78 - 25 januari 2009 15:15
nu har väl affären stängt längtar efter fotot!!!!!
#79 - 26 januari 2009 11:21
Verkar mest vara en skröna den där besten :)
#80 - 26 januari 2009 13:25
j@nne skrev:
Verkar mest vara en skröna den där besten :)

Nope!!
#81 - 26 januari 2009 22:30
jag tror inte om jag inte får bild bevis , helst när AirC håller den i handen =)
#82 - 26 januari 2009 22:52
Är du svag i tron, eller nåt?
Vi är flera oberoende som har sett räkan, klart att den finns!!
Vilken form tror du förresten att jorden har, va,va,va??!!!
#83 - 27 januari 2009 05:32
Wow! vill ha!
#84 - 27 januari 2009 16:59
Mumin skrev:
Är du svag i tron, eller nåt?

Vi är flera oberoende som har sett räkan, klart att den finns!!

Vilken form tror du förresten att jorden har, va,va,va??!!!

Blå och platt (förövrigt mitt standar svar när det gäller tro) tror bra på det jag ser :)
#85 - 28 januari 2009 15:44
Men håll med om att det verkar svårt att skaka fram en bild, den här historien har pågått sen 30 sept och blir bara värre och värre!
#86 - 28 januari 2009 15:55
Tänk på att "mördaren" växer oxå. Hua sikken ruggig tanke
#87 - 28 januari 2009 16:52
j@nne skrev:
[...]och blir bara värre och värre!

... Och roligare och roligare :d
#88 - 28 januari 2009 19:34
Gosh >.< den var tydligen slutsåld :o !
Men de skulle ta in fler inom kort sa de...Självklart så ställde jag min fråga ''Kommer ni att ta in fler inom kort"

och de sa: "Jo vi brukar ta in denna typ utav räka då och då".
Gosh jag orkar inte vänta ! VILL PLOCKA UPP EN NU ! :33333

Jag tycker att det är lite drygt ibland att man inte får något ordentligt svar då o då :o ...Men det här var när jag var där nere i Söndags !

De får in fullt med nya fiskar och skaldjur varje Onsdag, så vem vet om de fått in något nytt ? Borde nog dra ner o kolla en sista gång imorgon :o !
Fast jag är fortfarande lite rädd för den där ''sjukan'' som ni snackat om.
#89 - 28 januari 2009 19:58
Aircut, tänk bara på att ta kort på monstret innan vattnet är helt rödfärgat av blod.. :D
#90 - 28 januari 2009 20:17
Med all den här reklamen borde den räkan vara en riktig storsäljare
#91 - 29 januari 2009 09:55
hahahahaha sant :D !
Jag är ju inte ensam här på forumet...Det finns ju fler kunder här antar jag ;)
Men jag ska försöka dra ner idag och se om de fått in något nytt och skoj :'DD
#92 - 29 januari 2009 13:26
Mick13 skrev:
Blå och platt (förövrigt mitt standar svar när det gäller tro) tror bra på det jag ser :)

Hahaha, jorden är brun och kladdig och bra att växa potatis i......(Ivan Boring), du tror alltså inte på födelsedagar, demokrati eller tyngdkraften heller??.......;);):p:p:p:p
#93 - 29 januari 2009 22:58
Jop har sett effekten av tyngdlagen och demokratin och jo jag har set trons kraft med. där av blå och platt. Jag har för övrig födelsedag var dag =)
Blir en dag äldre för var dag som går.
Har du set AirC räka än då Mumin ??
#94 - 30 januari 2009 03:23
Jag har set den flera gånger innan de sålde just det exemplar som startade tråden, så jag står stark i tron....
#95 - 30 januari 2009 21:49
Mumin skrev:
Jag har set den flera gånger innan de sålde just det exemplar som startade tråden, så jag står stark i tron....

Du kan väl ta med dig kameran när du har vägarna förbi, så dubblar vi oddsen att få se lite bilder på räkan :);)
Jag längtar!
#96 - 30 januari 2009 22:45
Linapina skrev:
Du kan väl ta med dig kameran när du har vägarna förbi, så dubblar vi oddsen att få se lite bilder på räkan :);)

Jag längtar!

Jag vill se en bild när Mumin eller AirC har den i ett stadigt grepp i sin hand
nyligen upp plockad ur karet med bara händer [:o]
#97 - 30 januari 2009 23:40
Kan bli en bild med mördaren leendes medans den drar ner dom på tallriken i akvariet stenhårt fasthållna i klorna
Guest
#98 - 30 januari 2009 23:45
eriahl skrev:
Kan bli en bild med mördaren leendes medans den drar ner dom på tallriken i akvariet stenhårt fasthållna i klorna

Låter ju som om du skulle vara med o ta bilden! :d
(Synd att ev sabba kameran ju)
Bilagor:
#99 - 30 januari 2009 23:52
Tja någon måste ju föreviga sista bilden på stackarna.
#100 - 31 januari 2009 01:39
JAG har aldrig sagt att jag ska ta upp den med bara händerna......men jag ska ner i morgon och köpa frysfoder,och då kommer kameran med. Dock är det ju inte SAMMA exemplar (om det nu finns nån alls), originalräkan är såld.
#101 - 31 januari 2009 03:59
Mumin skrev:
JAG har aldrig sagt att jag ska ta upp den med bara händerna......men jag ska ner i morgon och köpa frysfoder,och då kommer kameran med. Dock är det ju inte SAMMA exemplar (om det nu finns nån alls), originalräkan är såld.

Nej precis Mumin :) ! Det är inte samma exemplar som förr, de får in nya hela tiden, men de är fortfarande minst lika aggressiva antar jag? [:-15]
Mumin...har du någon systemkamera eller något liknande? För jag har verkligen ingen bra kamera här hemma :( ..Det enda jag har att bjuda på bilder med är en Sony Ericsson 2,0MP kamera och det är ju ingen fin kamera direkt :( ..
#102 - 31 januari 2009 05:51
Jaja, men vi vill se hur räkans kusiner ser ut iaf. Är de släkt så finns generna där, akta fingrarna :D
#103 - 3 februari 2009 22:20
Mumin skrev:

HMMM du har nästa lovat det vid något tillfälle :d
Sedan skulle räkan göra sig bättre på bild i någons hand ;)
#104 - 4 februari 2009 14:52
Varför inte använda en grilltång?

Jag bara undrar
#105 - 4 februari 2009 17:40
Xul skrev:
Varför inte använda en grilltång?

Jag bara undrar

I inlägg nr 1 i tråden står det:

Jag var nere vid min lokala fiskbutik här om dagen med ''Malcus'' här på Zoopet :)

När vi väl gick ner dit så vart jag smått ''kär'' i en ganska stor räka...Dock visste inte butiksägarna var det var för räka..

Men när jag frågade vad den kosta så sa dom att jag kunnde få den ;) Men det var dock på ett vilkor!

Lyckades jag plocka upp den med händerna så skulle jag få den ^^.

Den hade tydligen gjort så att personalen där börjat blöda rejält, så de vill bli av med den ^^ .

Så nu skulle jag behöva hjälp med att få upp den på...något sätt xD

Är detta möjligt på något sätt?
;);)
#106 - 5 februari 2009 20:06
Undra om Mumin hittat hem efter frysfoder inköps resan??
#107 - 6 februari 2009 01:53
Nä, jag är fortfarande ute och irrar i terränglådan!!
Det blev frysfoder hos Janne på Södermalms istället. Plus ett gäng svarta neontetror till mitt nystartade sexkantiga 50-liters kar.

Men det ska bli foto, jag har en sprojtans kamera, och jag har PM;at dig Aircut så det är bara att ringa när du ska ner.
Är på Bollmoras bussresa på lördag, men annars så.
#108 - 6 februari 2009 23:06
Väntar på den stora dagen på bilden med en aggressiv räka i AirC karda.
Bilagor:
#109 - 7 februari 2009 11:38
Mick13 skrev:
Väntar på den stora dagen på bilden med en aggressiv räka i AirC karda.

För min del behöver ingen hålla i den, jag är nöjd med en bild över huvud taget. Det är mycket snack och lite verkstad tycker jag... ;)
#110 - 7 februari 2009 11:57
Nänä, nu börjar det bli rutten stämning här!!
Jag var ju nere igår och det fanns ju INGEN räka ju, vad ska jag göra då, va?
Hade kamera och allt med. Pyrrt.
#111 - 7 februari 2009 12:20
Mumin skrev:
Nänä, nu börjar det bli rutten stämning här!!

Jag var ju nere igår och det fanns ju INGEN räka ju, vad ska jag göra då, va?

Hade kamera och allt med. Pyrrt.

Jag menade inget illa, hoppas verkligen att du inte tog det så? :(
#112 - 8 februari 2009 01:31
Nitra98 skrev:
Jag menade inget illa, hoppas verkligen att du inte tog det så? :(

Nix pix, denna tråd är inte till för snarstuckna tråkmånsar, eehh, va?:p
#113 - 8 februari 2009 08:36

Yikes!

//C

nja snarare trorjag det är en full vuxen körsbärs räka blir ca 3cm
#114 - 8 februari 2009 08:41
LoL :D
#115 - 8 februari 2009 23:28
Mumin skrev:
Nix pix, denna tråd är inte till för snarstuckna tråkmånsar, eehh, va?:p

Näp :D
Guest
#116 - 14 februari 2009 17:36
Mördarräkorna invaderar Sverige:)

Finns en jätte på Djurmagazinet i Jönköping
#117 - 14 februari 2009 17:43
Lutt skrev:

[:-117] *låser dörren*
#118 - 15 februari 2009 00:16
Lutt skrev:

Finns en jätte på Djurmagazinet i Jönköping

ATTANS oxå o jag som var i valet och kvalet om jag skulle till J-köping eller Borås och bestämde mig frö Borås .....
Annars hade det varit kul och se om de hade samma erbjudande i J-köping. [:o]
#119 - 15 februari 2009 01:20
Nu har man följt denna tråd länge. Och man börjar ju bli lite otålig.
Jag som alla andra vill ju veta vad det är för räka plus att man vill ha en bild.
Så nu är min fråga. När händer det???
vill ju se!!!:(
#120 - 17 februari 2009 18:18
Themole skrev:
Nu finns det en här i karlskoga också! :D

Jasså det säger du?! [:-54]
Då kanske du kan ta en bild så vi får se hur Mördaren ser ut? :p
#121 - 17 februari 2009 19:09
Sleep skrev:
Jasså det säger du?! [:-54]

Då kanske du kan ta en bild så vi får se hur Mördaren ser ut? :p

Gärna med nått föremål brevid så man kan se hur stor den är.. :d
#122 - 17 februari 2009 22:15
HenkeP skrev:
Gärna med nått föremål brevid så man kan se hur stor den är.. :d
En hand skulle passa bra som storleksjämförelse.. ;)
#123 - 17 februari 2009 23:34
Gaffel skrev:
En hand skulle passa bra som storleksjämförelse.. ;)

Men Gaffel tänk om han har händer lika SMÅ som en 5-åring eller JÄTTE händer. Hur skulle räkan se ut då??? [:-67][:-92][:P]
Tänk på den du! HAHAHA
#124 - 18 februari 2009 01:05
nu tycker jag verkligen att det borde komma en bild på denna monsterräka snart! :D bara snack o inga bilder månader :D HUJEDAMIG! :D
Guest
#125 - 18 februari 2009 01:17
Sleep skrev:
Men Gaffel tänk om han har händer lika SMÅ som en 5-åring eller JÄTTE händer. Hur skulle räkan se ut då??? [:-67][:-92][:P]

Tänk på den du! HAHAHA

Alltså, allvarligt talat. Vilken bild som helst (med små eller stora händer, hela eller såriga :p) hade nog uppskattats.

Detta är nog den tråden som bäst kan jämföras med, mycke snack, lite verkstad...Tror ni kan känna er blåsta på en bild!!
#126 - 18 februari 2009 02:18
Som Anettejt skriver så tror jag inte att verkstaden existerar annat än i aircuts huvud..
#127 - 18 februari 2009 02:38
HAHAHA!!!
Nu tycker jag att ni är lite väll hårda.
Bara för att tråden började 2008-09-30. kl.11,32
Så betyder det väll inte att en verkstad inte existerar. Hehehe;)
#128 - 18 februari 2009 10:46
Themole skrev:
Nu finns det en här i karlskoga också! :D

Argh! Ta ett kort dåå [:o]:d
#129 - 23 februari 2009 00:08
Tja och Mumin var visst ff lite vilsen sedan storstads besöket och Airc är o letar efter verkstaden =)
Men nu står hoppet till Karlskoga =)
#130 - 28 februari 2009 20:53
Hrm... Var tog dessa utlovade bilder vägen?
#131 - 7 mars 2009 17:22
GAH Jag måste seriöst vara online här oftare, jag har inte ens tänkt på zoopet på evigheter, sedan så växer denna tråd för varje dag som går. Grymt pinsamt :P

Jag var och kollade hos lokalbutiken för någon vecka sedan och då var räkan slutsåld :P men det kan jag förstå..all dess reklam här på tråden :P hahaha

nåväl, jag har än inte lyckats plocka upp någon "jätteräka" med handen...Men jag har däremot fått en hel del tips härifrån.

Jag har lovat er att jag ska försöka att fånga en "jätteräka" med handen och jag måste lyckas xD !
Hoppas på att de får in fler :S De brukar alltid ha stora räkor inne.
#132 - 7 mars 2009 17:56
Aircut, det vikigaste är att vi får se bilder så vi (eller inte jag :p) kan identifiera den ;) :D
#133 - 8 mars 2009 00:36
Håller med Dahlberg till punkt och pricka. SÅ fixa bilder på räkan som du fångar med bara händerna Airc.
#134 - 8 mars 2009 00:40
En bild på bara räkjäveln duger bra :p Allt annat är förstås bonus :D
#135 - 8 mars 2009 01:15
Hade den där räkan funnits i närheten av skåne eller västra götalandsregionen så hade det legat ute staplar med fotografier och metervis med film på den, kan inte robin som kan det där med fotografering knalla över och ta en bildusling av hummern?
#136 - 8 mars 2009 22:56
Tyvärr så måste jag till allmänhetens stora sorg meddela att räkan har dött!!
Var nere i affären i veckan och frågade, och detta lär vara dess slutliga öde. Till personalens glädje eftersom de var rätt rejält bitna i slutet. Ingen visste om det kommer in nån igen....
#137 - 8 mars 2009 23:01
Host host! :p
Guest
#138 - 8 mars 2009 23:42
Gaffel skrev:
Host host! :p

Fyller på med...
*Host, host, harkel, host, host harkel*
Sniffar i luften och känner en svag os av??;)
#139 - 9 mars 2009 00:01
Jag börjar undrar om det inte är en mantis shrimp som dom har haft där?
Det är väll ingen som har nämnt om det är sött eller saltvatten i tanken??
" target="_blank">
#140 - 9 mars 2009 00:05
Sleep skrev:
Jag börjar undrar om det inte är en mantis shrimp som dom har haft där?

Det är väll ingen som har nämnt om det är sött eller saltvatten i tanken??

" target="_blank">

det är sötvatten vi snackor om här iaf!
men Mantis Shrimp är ena riktigt coola jävlar :D
#141 - 9 mars 2009 00:09
FishInTank skrev:
det är sötvatten vi snackor om här iaf!

men Mantis Shrimp är ena riktigt coola jävlar :D

Okej!
Kommer inte ihåg längre om det va det. Det va ju ett tag sen tråden startade. Och vi skulle få en bild *Host Host* men det vart det ju inte. :d
#142 - 10 mars 2009 22:06
Heh mantisen var mig en sur jäkel av klass!!
Undra var Airc. bild tog vägen??
#143 - 11 mars 2009 00:27
Försök fota nåt som är dött och begravet, va??
#144 - 11 mars 2009 00:44
Mumin skrev:
Försök fota nåt som är dött och begravet, va??

Vah är Aircut död??
#145 - 11 mars 2009 00:48
Mumin skrev:
Tyvärr så måste jag till allmänhetens stora sorg meddela att räkan har dött!!

Var nere i affären i veckan och frågade, och detta lär vara dess slutliga öde. Till personalens glädje eftersom de var rätt rejält bitna i slutet. Ingen visste om det kommer in nån igen....

Tja..
#146 - 11 mars 2009 00:53
OK då var det inte det värsta som inträffad e tänk om det varit Aircut som dött i den vilda kampen med att fånga räkan med sina bara händer. =)
#147 - 11 mars 2009 00:58
Haha, jo, nog för att det var en mördarräka men jag vet inte riktigt, möjligen om han jagade den lilla räkjäkeln så länge att han tröttnade och råkade somna med armen i karet, varpå räkan kommer åt en massa härliga blodkärl i handleden... men det tror vi inte händer för Aircut är en helt otroligt modig och duktig räkfångare... ^^
Guest
#148 - 11 mars 2009 01:11
Sultanen skrev:
men det tror vi inte händer för Aircut är en helt otroligt modig och duktig räkfångare... ^^

E han? ;)
Det där tar jag gärna ett bildbevis på annars så tror jag inte på dig. :d
#149 - 11 mars 2009 01:15
host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host host
#150 - 11 mars 2009 01:16
Haha, vi har ju kämpat för ett bildbevis men nu får vi nog piska Aircut tills han drar land och rike runt för att hitta en mördarräka värdig en kamp med denna mästare!
#151 - 11 mars 2009 01:23
HAHAHA!!![:-88]
Den här tråden kommer att vara aktiv tills det kommer upp en bild av Mördarräkan i alla fall en lika dan. Ganska roligt måste jag säga.
HEHEHE!!!:D:p
#152 - 11 mars 2009 01:26
.....host host host host......host host host host......host host host
host......host host host host......host host host host......host host
host host......host host host host......host host host host......host
host host host......host host host host......host host host host.....
host host host host......host host host host......host host host host
#153 - 11 mars 2009 01:31

Jädra influensa..
#154 - 11 mars 2009 01:34
Gaffel skrev:

Jädra influensa..

OJ OJ OJ!!!
Det där låter inte alls bra! Bäst att du kolla upp det.
Kan ju sitte en (mördar)räka i halsen. :D:p
#155 - 11 mars 2009 14:50
LOL WUT?
Hur f*n dog den ?
Guest
#156 - 11 mars 2009 14:55
Aircut64 skrev:
LOL WUT?

Hur f*n dog den ?

Den sörjde ihjäl sig av avsaknaden av dig....:D;)

Syndromet den dog av hette: Kamerafotamig, Aircutkomofångamig syndromet. Tyvärr dog den då "ingen" botade den.:p
#157 - 16 mars 2009 05:49
haha naaw

Det var någon Amazoonas variant tror jag.
Den var vit samt lite "guldig" såg det ut som, längs klorna.

Den begick nog självmord, pga att den aldrig fick hamna i något utav mina kar haha xD
Jag snackade förut med en utav de anställda och de vart så förbannade på en utav dom där räkorna så dom höll nästan på att avliva den...Det tycker jag verkar konstigt.

Den hade nypt till en anställd riktigt hårt xD ...Fnissar när jag tänker på det haha.
Jag lyckas Aldrig ta reda på vilken art det kan vara, och de har aldrig något latinskt namn i butiken heller när man frågar.

Jag gissar på att den är ifrån Amazoonas eller från någonstans i Asien.
Men de brukar vara väldigt ljusa av sig iafl..Nästan helt platinum vita ser det ut som.
Glöm inte att de växer enormt snabbt också ;) Nästan lika fort som paroonhajar hehe.

Konstigt nog så är dom jevlarna alltid slutsålda när jag är där ! :S Men jag har hört ifrån andra medlemmar här på zoopet att de sett till dom.
#158 - 16 mars 2009 09:12
[COLOR=darkred]Hörde att den dog av vattentbc![/COLOR]
#159 - 17 mars 2009 02:26
Malinitzi skrev:
[COLOR=darkred]Hörde att den dog av vattentbc![/COLOR]

Ajdå :(
Min helg har verkligen inte varigt bra. Först så dör min älskade Mormor och nu verkar räkan borta också ;P
Men det lär säkert dyka upp en ny...Dock går det inte att ersätta min mormor.
#160 - 19 mars 2009 09:59
Beklagar sorgen efter mormodern.
Tror att denna tråden har chans till att bli en riktig lånkörare. =)
#161 - 19 mars 2009 11:50
Beklagar sorgen Aircut..

Men för att få lite liv i tråden.. var räkan större eller mindre än den här?

http://hanky.blogg.se/images/2008/20080308_1205173736_6119911.jpg

(Jag har ingenting med bloggen att göra, hittade bara bilden där.)
#162 - 20 mars 2009 23:39
HenkeP skrev:
Beklagar sorgen Aircut..

HAHAHA!!!!
Det måste ju näst intill vara den. :D:p
Beklagar sorgen för din Mormor AirC!
#163 - 20 mars 2009 23:53
HenkeP skrev:
Beklagar sorgen Aircut..

Beklagar sorgen Aircut.

Den här räklingen är ju kokt och stendöd, vad spelar storleken då för roll???
Annars är den ju klart mindre......
#164 - 26 mars 2009 21:45
AAH det är bara en normal stor Götet räka. En sådan man äter inte att förväxla med maneter, (det brukar bara stockholmaran äta av enl envisa rykten på västkusten).
[:-92]
#165 - 27 mars 2009 10:46
Glömde visst några smileys i mitt förra inlägg.. Bilden var enbart menad som ett skämt.. ;)
#166 - 27 mars 2009 13:27
Sleep skrev:
HAHAHA!!![:-88]

Den här tråden kommer att vara aktiv tills det kommer upp en bild av Mördarräkan i alla fall en lika dan. Ganska roligt måste jag säga.

HEHEHE!!!:D:p

Jag har väntat i ett år på en bild på Aircuts 3000-litersbalja.......
Räkna inte med någon räkbild boys and girlz... :d
#167 - 28 mars 2009 02:03
NIC skrev:
Jag har väntat i ett år på en bild på Aircuts 3000-litersbalja.......

Räkna inte med någon räkbild boys and girlz... :d

Joo det känns ju lite som att det aldrig kommer att hända. :(
Fast 3000L kar det vill man ju se :p
#168 - 29 mars 2009 10:30
Mycket snack och lite hockey från AirCut ??? :rolleyes: Eller får vi hålla oss till Henkes räka :confused:
:D
#169 - 29 mars 2009 11:14
Mick13 skrev:
Mycket snack och lite hockey från AirCut ??? :rolleyes: Eller får vi hålla oss till Henkes räka :confused:

:D

Joo bilden från Henke får man nog nöjja sig med. Mer mördarräka än så kan man nog inte få.:D
Iafl inte av hAirCut :p
#170 - 29 mars 2009 19:22
Vissa lirar luft gura medans andra sätter riktiga skrönor på pränt..

[FONT=Century Gothic][SIZE=2][COLOR=Red]"Mördar-Räkan det är jag, det är jag.
Mördar-Räkan det är jag, det är jag.
Mördar-Räkan det är jag.
Jag skall dödförklaras idag
enligt Zoopets forum lag - ta mig fan!"
[/COLOR][/SIZE][/FONT]
#171 - 29 mars 2009 19:27
Vissa lirar luft gura medans andra sätter riktiga skrönor på pränt..

[FONT=Century Gothic][SIZE=2][COLOR=Red]"Mördar-Räkan det är jag, det är jag.
Mördar-Räkan det är jag, det är jag.
Mördar-Räkan det är jag.
Jag skall dödförklaras idag
enligt Zoopets forum lag - ta mig fan!"
[/COLOR][/SIZE][/FONT]
#172 - 7 april 2009 21:20
Aircuts mördar räka börjar att likana en modern vandrings sägen. :D
#173 - 7 april 2009 21:50
Hahahaha!!!
#174 - 7 april 2009 21:53
Men så finns ju vi som vet sanningen bakom legenderna.......
Bilagor:
#175 - 7 april 2009 21:55
Sagan om Mördarräkan :p

Stoooora räkor! Den första ser mer ut som en hummer utan klor men...
http://psdblog.worldbank.org/photos/uncategorized/big_momma_shrimp.jpg
http://www.shrimpnews.com/Graphics/MonodonBigTwo.jpg

Finns det överhuvudtaget en räka som skulle passa in på beskrivningen mördarräka? :D
#176 - 9 april 2009 20:10
@Mumin
Nu handlar det om att provocera aircut till att ta bilder på Mördarräkan =)
#177 - 9 april 2009 20:28
Man kan provocera allt man vill.....originalräkan är såld eller död, men vi som har sett den livs levande, tagit ett nappatag med dess klor, sett skadorna den tillfogat, ojojojoj vad vi kan berätta en sen kväll vid lägerelden........
#178 - 9 april 2009 20:30
Att vi får se en mördarräka på bild är nog lika troligt som att vi får se aircuts 3000liters :p
#179 - 9 april 2009 22:18
Jo men var klämmer skon fota ett av odjuren och länka upp en bild det skulle visst komma in fler av "mördarräkorna " enl ett inlägg. Vi är nyfikna på vilken räka kan var av så aggressiv sort att garvad zoobutiks personal räds den.
Jag lovar länka upp en bild till karet där jag skall ha grönskas pirayorna så fort filtret är inkörda skulle gissar på lördag... Svårare än så är det inte =)

Har du Munin nappats med mördarräkan??
#180 - 29 juli 2010 14:04
Heh kunde inte låta bli o blåsa liv i denna sköna tråd =)
jo jag länkade nog aldrig till mitt slöstjärts kar .... Den är avvecklad sedan någon vecka till backs sista slöjstjärten lämnade ja gin hos en zoohnadlare och fick en vinkeltetra i in byte som sedemera mystiskt frösvann ur 180L karet.

Annons