Grattis morbror Micke!!!! [:-174]
Ang. blöjbyten, är det inte så farligt som det låter ;)
Som sagt, nån gång ska vara den första :) Och jag lovar, det är mycket lättare så länge bebisen är så liten att den ligger stilla på skötbordet :D Sen blir det en utmaning :p
Jo, men inte är det lika lätt om det inte är ens egen!!
Sen kan jag ju tycka att det värsta är om de plockar ut innehållet i blöjan för att det har blivit kallt och obehagligt... okey medan det är varmt men sen... [:o] [:o] :D
Grattis!! Jätte kul:).
Jättefint kar på din avatar!!! Det finaste jag sett på länge.. [:-174]
Har oxå det problemet eftersom jag jobbar på dagis :) De flesta namn har redan ett ansikte :p Därför fick vår lillkille ett ganska ovanligt namn, Mio. SCB har listor över namn, där kanske de hittar något intressant.
Min son heter Jamie. Jag hade bestämt det för länge sedan men glömt bort det och sedan när vi skulle bestämma namn så lånade jag en bok på biblioteket och slog upp avsnittet med ovanliga namn.. Och där stod Jamie, så jag slog ihop boken igen och gick för att övertyga sambon.. :D
Jag mötte en liten flicka som hette Filicia igår... men det blir ju så lätt "flisan".. Filippa är ju också jättefint men det kan ju bli riktigt illa... "pippa filippa".. min dotter föreslog Maja men det kan ju bli "bajamaja"... Bert är ju direkt barnmisshandel... :D Katharina blev Taikon ett år när vi hade läst den i skolan... [:o]
Vanskligt det där med namn... :D