Ska helgen montera en BTN-Woodrock bakgrund i akvariumet.
Har dock inte täkt mig att använda de extra filtermöjlighet som finns bakom bakgrunden, utan jag har tänkt nöja mig med det ytterfilter jag har sedan tidigare.
När jag nu monterar bakgrunden har jag planerat att sätta fast modulerna så tätt mot akvarieglaset, så att inget vatten smiter in bakom bakgrunden. Förutom i den modul som ska innehålla doppvärmare och in- och utsug förstås.
Vad tros om det upplägget? Är det dömt att misslyckas från början, om man ska försöka att montera modulerna så att inget vatten kommer in bakom bakgrunden?
En annan idé jag har är att man öppnar upp och vattenfyller samtliga moduler, så att vattnet kan flöda genom hela bakgrunden.
I vänstra hörnet sätter man ett raster som släpper in vatten bakom bakgrunden. I högra hörnet monterar man insuget, vilket skulle göra at vatten förflyttas mellan modulerna, från rastret i vänster till insuget i höger. Detta så att vattnet förflyttas genom modulerna och till insuget. Detta så att man får rörelse på vattnet, och att inget vatten blir stillastående.
Vilket av dessa ideér är mest lämpade att använda, eller finns det något annat upplägg man kan ha när man monterar modulerna, men inte vill använda sig av den "inbyggda" filtermöjligheten?
Mvh,
Brian