Montera BTN med räkorna kvar i....

#1 - 12 november 2011 16:53
Nu tänker jag sätta allt på ett kort och försöka montera in en BTN "vit kalksten" i 16 liters räk/Dvärgkulfisksakvariet medans det är igång!!

Har någon testat detta tidigare?? Är det klokt överhuvudtaget??

Ni som har kloka råd har kvällen på er.. jag börjar, och kikar in här under tiden för att se vad jag inte borde ha gjort....[:o]
#2 - 12 november 2011 18:02
Hur ska du fästa den??
#3 - 12 november 2011 18:10
Näe, inge smart. Ta loss filtret och släng ned i en hink med akvarievattnet du hällt över. Den kan ligga på botten av hinken och gå. Sen kan du silikona i lugn och ro. Det behövs 24 tim för att torka. Ta bara några kluttar glest utsatta bakom BTN Slimline. Du behöver inte dränka in hela ytan med silikon. Gör rent rutan med aceton först där du ska limma.
#4 - 12 november 2011 18:20
Näe, inge smart. Ta loss filtret och släng ned i en hink med akvarievattnet du hällt över. Den kan ligga på botten av hinken och gå. Sen kan du silikona i lugn och ro. Det behövs 24 tim för att torka. Ta bara några kluttar glest utsatta bakom BTN Slimline. Du behöver inte dränka in hela ytan med silikon. Gör rent rutan med aceton först där du ska limma.

E de inte till och med så att silikonet blir "giftigt" i vattnet om de inte hinner torka riktigt. Eller e jag helt ute o cyklar.

Sent from my CM7 loaded Light.
#5 - 12 november 2011 18:41
Hmm... Nåja, jag har tömt halva akvariet med pumpen på sniskan å bakgrunden ditsatt med silikon och limtvingar.
Det kanske får sitta så tills imorgon då.
#6 - 12 november 2011 19:19
Här kommer lite dokumentation av mitt upptåg....

Annons