Monsterfish

#1 - 10 februari 2011 00:11
Är här inne allt mer sällan nu för tiden. Men tänkte iallafall dela med mig av mitt nya kar och mina nya fiskar. Efter att jag hade mitt inhemska 375L kar så fastnade jag helt för rovfisk/monsterfish.
sålde mitt gamla trogna 375L och köpte dagen efter ett nytt kar.
#2 - 10 februari 2011 00:30
awesome!
#3 - 10 februari 2011 05:49
Fantastiska Crenicichla!
#4 - 10 februari 2011 13:19
Ser bra ut..

När kommer 300x150x80 karet till RTC'n? ;)

Snygga crenicichlor.. Passa dig för clariasen.. De kan vara lite griniga och äta andra fiskar bitvis, levande emellanåt..
#5 - 10 februari 2011 14:45
Ser bra ut..

Snygga crenicichlor.. Passa dig för clariasen.. De kan vara lite griniga och äta andra fiskar bitvis, levande emellanåt..

Tjenare Herr fett=) Nja så litet kar blir det inte, ska bygga ett stort kar sen när man skaffat sig hus.
Ja det hoppas jag på att clariasen äter fisk, det är det ända jag matar med.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 10 februari 2011 14:54
det är det ända jag matar med.

Instämmer med övriga - snygga gäddciklider.
Fast det låter allvarligt att du matar med ändan - du verkar leva farligt:p
#7 - 10 februari 2011 14:58
haha, det är ju vad det handlar om ;)

"Du vet att du är MFK när du ligger efter med slamsugningen inte av lathet utan rädsla" :D

menade dock att clariasarna i värsta fall kan ge sig på gäddcikliderna eller RTC'n på rent jävelskap.. knaprar i sig fenorna.. usch.. avskyr den där jävla fisken.. haha..
#8 - 10 februari 2011 15:57
Instämmer med övriga - snygga gäddciklider.

Fast det låter allvarligt att du matar med ändan - du verkar leva farligt:p

Man tackar o buger. Men får väl ta åt sig när själva herr Kjell talar:p
Ja va fan, man kan ju inte bara änvända den till o skita med, nån mer nytta får den allt göra.
#9 - 10 februari 2011 16:00
haha, det är ju vad det handlar om ;)

"Du vet att du är MFK när du ligger efter med slamsugningen inte av lathet utan rädsla" :D

menade dock att clariasarna i värsta fall kan ge sig på gäddcikliderna eller RTC'n på rent jävelskap.. knaprar i sig fenorna.. usch.. avskyr den där jävla fisken.. haha..

Ja man får hålla mer koll på fiskarna än på slamsugen=)

Har haft dom där ett tag nu o hitills har dom varit fredliga, visst dom kan väl knuffas o böka lite med dom andra fiskarna men inget dom stör sig på vad jag kan fatta det som. Vi får bara hoppas det fårtsätter på det viset för jag gilla dom pga att dom är så pass aktiva som dom är.
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 10 februari 2011 16:32
Ja va fan, man kan ju inte bara änvända den till o skita med, nån mer nytta får den allt göra.

Ja det är ju inga skitfiskar som du har:p

Sorry, sorry - men kunde inte låta bli[:o]
#11 - 10 februari 2011 17:50
Coolt :-) Det här med stora kar e grejen asså ;) eller vad säger du Kjell :P Du verkar ju vara på G idag hehe
#12 - 10 februari 2011 17:55
haha, kjell har väl inga problem med stora kar.. bara det att han kommer redigera första inlägget till; "Hej alla, jag heter malawifisken och matar med min stjärt! Jag ska köpa massa paroonhajar!!! :D:D:D:D:D:D:D:DD:D:D!!!!!11111ettett" ;) nejdå.. men stora kar är en helt annan grej än små även om jag tycker väldigt mycket om bägge!
#13 - 10 februari 2011 18:25
riktigt snygga firar du har i karet :)
kan du ge mig lite fakta om det?
#14 - 10 februari 2011 19:38
Ser bra ut..

Ajaj herr Fett inte baktala mina clarias!!! ;)
#15 - 10 februari 2011 19:50
Ja det är ju inga skitfiskar som du har:p

Sorry, sorry - men kunde inte låta bli[:o]

ingen fara, jag tål att=)
#16 - 10 februari 2011 19:51
förlåt mäster Bong ska aldrig upprepa det igen! *tittar skamset ner i backen och flackar med blicken*

mina har alltid varit svin!
#17 - 10 februari 2011 19:53
Hellsson skrev:
Coolt :-) Det här med stora kar e grejen asså ;) eller vad säger du Kjell :P Du verkar ju vara på G idag hehe

jag gillar väl även små kar, har ju ett 270L som ja e grymt nöjd med. Men jag vet inte om ja tycker de nya karet är så jätte stort heller. Stort kar =1000L och uppåt. Över 5000L=Lagom för min RTC om ett år:p
#18 - 10 februari 2011 19:54
förlåt mäster Bong ska aldrig upprepa det igen! *tittar skamset ner i backen och flackar med blicken*

Hehe, jag har haft ett gäng och alla har varit snälla :)
#19 - 10 februari 2011 19:58
bong skrev:
Hehe, jag har haft ett gäng och alla har varit snälla :)

Snälla, nä där håller jag inte med dig. Det är ju inte så man vill klappa dom direkt. Men en normal människa vill ju förvisso inte klappa en elål heller=) Men inte så jävliga som Mr fet påstår har jag faktiskt aldrig upplevt dom.
#20 - 10 februari 2011 20:02
Snälla, nä där håller jag inte med dig. Det är ju inte så man vill klappa dom direkt. Men en normal människa vill ju förvisso inte klappa en elål heller=) Men inte så jävliga som Mr fet påstår har jag faktiskt aldrig upplevt dom.

Jämfört med johannan så är ju clarias i neontetrans klass ;)
#21 - 10 februari 2011 20:05
Malawifirren klingar ju inte bra längre! Säg till kjell att du vill ha nytt namn! Gärna efter någon av dina rovfiskar, jag röstar på Johanna :D :D :D
#22 - 10 februari 2011 20:12
robidobban skrev:
riktigt snygga firar du har i karet :)

kan du ge mig lite fakta om det?

Tack tack.
Bild 1: vanlig Gibbiceps
Bild 2: Rovfiskarnas rovfisk, Red tail catfish kommer från amazonas maxar på runt 120cm
Bild 4: Gäddciklider, vänster: Crenicichla Johanna, höger: Crenicichla Lenticulata båda kommer från bracilien.
Bild 8: Clarias mal, en hyperaktiv sprätthöna från Asien. Blir runt 50cm. Rykten säger att dom har gift i sina bröstfenor. Om det stämmer låter jag vara osagt, men jag gosar inte med dom i onödan...
#23 - 10 februari 2011 20:15
bong skrev:
Malawifirren klingar ju inte bra längre! Säg till kjell att du vill ha nytt namn! Gärna efter någon av dina rovfiskar, jag röstar på Johanna :D :D :D

Ja jag hade gärna bytt namn om det bara va möjligt. De där med malawi är gammalt o förglömt.
Johanna, njaä, jag röstar mer på gamen
#24 - 10 februari 2011 20:18
Tack tack.

Bild 8: Clarias mal, en hyperaktiv sprätthöna från Asien. Blir runt 50cm. Rykten säger att dom har gift i sina bröstfenor. Om det stämmer låter jag vara osagt, men jag gosar inte med dom i onödan...

Nja det är väl de snarlika Heteropneutes fossilis som har det....
#25 - 10 februari 2011 20:25
Passa dig för clariasen.. De kan vara lite griniga och äta andra fiskar bitvis, levande emellanåt..

usch.. avskyr den där jävla fisken...

Ja Jonte ponken nu får du ta o bli snäll, annas kommer jag insmygandes till dig en natt o läggar mina clarias brevid dig i sängen, ännu värre: släpper ner dom i nått av dina kar o sen kryper själv ner under täcket breve dej
#26 - 10 februari 2011 20:32
CizziB skrev:
Nja det är väl de snarlika Heteropneutes fossilis som har det....

Jaså? Är det nu för tiden helt 100% säkert att inte clarias har gift?
Har nämligen en polare som fick sig ett "stick/rispa" av en clarias och fick åka till akuten. Vad som hände mer får Bong berätta om då han känner till det hela lite bättre
#27 - 10 februari 2011 20:38
Jaså? Är det nu för tiden helt 100% säkert att inte clarias har gift?

Har nämligen en polare som fick sig ett "stick/rispa" av en clarias och fick åka till akuten. Vad som hände mer får Bong berätta om då han känner till det hela lite bättre

Jag kan inte svära på att det är så till 100%. Jag vet att H.fossilis har fenstrålar och sägs ha ett gift i dom, men va jag har läst så ska det giftet inte va så giftigt, såvida man inte får en allergisk reaktion av det.

Kan stämma att även clarias har fenstrålar och sånt gift.... Men å andra sidan har ju många fiskar vassa fenstrålar och "allergiframkallade gift"....
#28 - 10 februari 2011 20:46
Tack tack.

Bild 1: vanlig Gibbiceps

Bild 2: Rovfiskarnas rovfisk, Red tail catfish kommer från amazonas maxar på runt 120cm

Bild 4: Gäddciklider, vänster: Crenicichla Johanna, höger: Crenicichla Lenticulata båda kommer från bracilien.

tack för infon :)
fast jag tänkte på karet fast det kunde ju inte du veta då jag inte skrev det (har haft en jobbig dag så man tänker inte på allt :P)
#29 - 10 februari 2011 20:54
robidobban skrev:
tack för infon :)

fast jag tänkte på karet fast det kunde ju inte du veta då jag inte skrev det (har haft en jobbig dag så man tänker inte på allt :P)

aha, nä de va kanske inte så lätt att fatta men nu e jag med dig=)
Karet är ett 600L med måtten 200*60*50. Kör med 2st Eheim 2217 som filtrering, ett i varje bakre hörn. Fyllda med makoroner och en filtermatta på toppen. sopsäck som bakgrund, råda 3-5mm sand o lite rötter.
#30 - 10 februari 2011 21:04
okej var det så litet? ser ut att vara mycke större. kanske det var därför plecon var så stor :P hade du planer på ett större kar för rtc:n kommer ju att växa ur det här ganska snart..
#31 - 10 februari 2011 21:08
robidobban skrev:
okej var det så litet? ser ut att vara mycke större. kanske det var därför plecon var så stor :P hade du planer på ett större kar för rtc:n kommer ju att växa ur det här ganska snart..

Japp så litet är det. Planer finns alltid
#32 - 10 februari 2011 21:11
samma här :) synd bara att man inte har pengar till att riktigt stort kar :/ får la nöja mig med 540 så länge.
#33 - 10 februari 2011 21:13
pengar pengar penga... pengar finns alltid, det beror helt på hur man prioreterar:D
#34 - 10 februari 2011 21:15
ja men är man 14 så får man inte in så mycke :P
#35 - 10 februari 2011 23:14
Stort kar =1000L och uppåt. Över 5000L=Lagom för min RTC om ett år:p

Låter riktig jävla asgrymt med ett kar på 5000 liter hemma! Då har jag ju helt plötsligt inga stora kar hemma då.. *grrr får köpa större helt enkelt! ;)
#36 - 11 februari 2011 13:06
Ja Jonte ponken nu får du ta o bli snäll, annas kommer jag insmygandes till dig en natt o läggar mina clarias brevid dig i sängen, ännu värre: släpper ner dom i nått av dina kar o sen kryper själv ner under täcket breve dej

haha, jahaja.. det är så det låter.. akta dig så du inte helt plötsligt ser att alla dina inlägg på mfk är ändrade till "jag vill krypa ner med jonte i sängen" ;)

nejdå.. jag säger det bara som en varning, inget illa menat.. jag tar tillbaka mina tvivel ang att du skaffar större kar.. har sett vad du går för på mfk.. ber ödmjukast om ursäkt..

det finns en annan "clarias" brukar bara komma in som "indian catfish".. den är satans giftig..
#37 - 11 februari 2011 13:16
bong skrev:
Ajaj herr Fett inte baktala mina clarias!!! ;)

Tyckte jag kände igen en av Clariasarna, det är min gamle gosing va? :)
#38 - 11 februari 2011 20:28
Klotte skrev:
Tyckte jag kände igen en av Clariasarna, det är min gamle gosing va? :)

Ja visst är det en av dina gamla=) den mår fortfarande finfint:)
#39 - 12 februari 2011 14:23
Min gamla Clarias tog död på muräna, lungfisk, paroonhajar ja allt utom min lille gibbi.
När han plockade lungfisken fick han smaka på spaden och blev nergrävd utanför tomten.
Nu verkar ju dina väldigt lugna efter vad du sagt ialf. men dom är inte så stora än.
#40 - 12 februari 2011 15:39
Henrik_A skrev:
Min gamla Clarias tog död på muräna, lungfisk, paroonhajar ja allt utom min lille gibbi.

När han plockade lungfisken fick han smaka på spaden och blev nergrävd utanför tomten.

Nu verkar ju dina väldigt lugna efter vad du sagt ialf. men dom är inte så stora än.

njo, dom är runt 40cm iallafall så rätt stora e dom väl.
#41 - 12 februari 2011 19:13
Henrik_A skrev:

Ja men den trivdes ju inte med de tråkiga fiskarna ;)
#42 - 12 februari 2011 19:22
Ja visst är det en av dina gamla=) den mår fortfarande finfint:)

Skönt att höra :) Jag hör av mig om jag har vägarna förbi E-boda nån gång så jag kan säga hej till den och kolla er lokal :)
#43 - 13 februari 2011 20:17
Klotte skrev:
Skönt att höra :) Jag hör av mig om jag har vägarna förbi E-boda nån gång så jag kan säga hej till den och kolla er lokal :)

Ja det tycker jag absolut du ska göra.
#44 - 16 februari 2011 23:52
Lyckades få till några skapliga bilder på min Crenicichla Johanna
#45 - 17 februari 2011 16:35
vackert! mycket vackert.. saknar min xingu1a.. :D så jävla elak bara.. slog sönder frenatan något fruktansvärt..
#46 - 6 september 2011 23:42
Uscha vad jag blir trött på mina fiskar i mitt kar nu när jag första gången på länge kollar in på zoopet.
Vill ha nytt NU! och det ska vara rovaktigt och rejält. men vafan hittar man sånt lite snabbt utan pengar?
Bong sa att jag skulle kolla med dig om du skulle sälja någon gädda? så kanske min lilla fina buffé på skitfisk kan gå åt...

Annons