Mollyyngel & guppyyngel ihop?

#1 - 26 oktober 2004 13:16
Har i en yngelkasse ett gäng mollyyngel som ligger i ett kar med kakaduor. Har idag fått ca 10 gyppyyngel i ett kar med multisar.
Min tanke är om jag kan ta över några guppyyngel till mollyynglena?

En dum fråga kanske men jag har bara yngel i tankarna hela dagarna och vill så gärna att de flesta ska överleva.

/Petra

#2 - 26 oktober 2004 13:56
Jag har haft mollyyngel och guppyyngel ihop och det har funkat fint. Enda problemet jag hade var att fånga de små guppyynglena då håvens hål var lite för stora =)

Lycka till hur du än gör!
#3 - 26 oktober 2004 14:25
se bara till att mollysarna inte är tillräckligt stora för att få in guppiesarna i munnen =P
#4 - 26 oktober 2004 15:26
Mollyynglen är bara några dagar gamla så jag tror inte att det är någon fara. Min tanke var väl mest det här med att flytta gyppyna från sitt vatten till ett annat.

/Petra
#5 - 26 oktober 2004 16:07
Absolut inga problem,jag låter mina föda fritt i karet och där får de oxå växa upp.Har både molly och guppys där och lite annat.

Lycka till

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=279090
#6 - 26 oktober 2004 16:34
Mina tidigare guppyyngel har oxå fått födas fritt i karet och det gick inte så bra den gången för att multisarna åt upp dem.
Mollysarna föddes oxå fritt i sitt kar och då käkade kakaduacikliderna upp en del. Jag har varit inne på att "smartast överlever" men både multisar och kakaduorna verkar vara ännu smartare så att någon kull kommer jag nog att försöka rädda i alla fall. Tanken blir väl att försöka att sälja dessa sedan.

Har även ca 15 st kakaduayngel samt 7-8 st multisyngel från 3 olika kullar.

/Petra
#7 - 26 oktober 2004 20:28
Ursprungligen skickat av Marie J

Jag har haft mollyyngel och guppyyngel ihop och det har funkat fint. Enda problemet jag hade var att fånga de små guppyynglena då håvens hål var lite för stora =)

Gissar att det var av de gröna håvarna som inte är lämpliga för guppy yngel. De med vitt nät är mycket bättre. :)
#8 - 27 oktober 2004 02:57
Efter ca 2-3 dagar så fungerar det med de gröna håvarna också, ynglena växer så snabbt i början :)
#9 - 27 oktober 2004 08:06
Ursprungligen skickat av Xantia

[quote]Ursprungligen skickat av Marie J

Gissar att det var av de gröna håvarna som inte är lämpliga för guppy yngel. De med vitt nät är mycket bättre. :)
[/quote]Precis! Du har alldelles rätt *s*

Annons