Mollyfight !

#1 - 13 juli 2004 21:35
Har haft två mollys i en vecka. Den ena är en silvermolly som är TJOCK och den andra är typ marmorfärgad. Båda är honor. Den mörka honan är på den vita hela tiden. Den jagar, nafsar och stressar snart sönder den stackars vita, yngelbärande mollyn. Är detta normalt???
#2 - 13 juli 2004 21:39
hm har du bara ett akvarium? jag har råkat ut för likanden med platys/svärdbärare men då har det varit hanar som fightats.
#3 - 13 juli 2004 21:42
Tja... Eftersom det händer hos dig nu så är det säkert inget onormalt iallafall.

Tycker du att silvermollyn får för mycket smisk så kan du väl skaffa ytterligare en molly eller sätt den elaka mollyn i exil ett tag.
#4 - 14 juli 2004 13:23
Tjing.....så var det yngel i akvariet och den mörka mollyn är jättesnäll ! Bra konstigt. Hon kanske var avundsjuk =))

Tråkigt att mamman dock gillar att käka upp sin små. Jag har endast kunnat rädda två stycken. Det var runt 10 stycken i morse. Så går det när man inte var beredd =(

Tack för svaren dock. Det är första gången jag har fiskar och jag har en hel del att lära. Nu har jag två guppyhonor, en guppyhane och dessa två mollys med de två små. Det lär nog bli fler "kullar" inom kort !
#5 - 15 juli 2004 02:12
Det brukar vara hanar som jagar honorna precis innan dom ynglar, säker på att det är två honor?

Annons