Molly ynglen försvann :-(

#1 - 7 oktober 2007 20:32
Min ena silver Molly var på "tjocken" förut. Jag lycklig och väntade smått. Men till min stora besvikelse så blev dom nog tyvärr fisk mat. Jag var nämligen borta i 2 dagar (min sambo fick ta hand om utfodringen). När jag kom hem var honan smal igen men inga yngel syntes till.
Jag antar att Mollysarna och Kamp fiskarna blev glada och fick sig ett rejält skrov mål, eller :confused:
#2 - 7 oktober 2007 20:36
penny_lane skrev:
Min ena silver Molly var på "tjocken" förut. Jag lycklig och väntade smått. Men till min stora besvikelse så blev dom nog tyvärr fisk mat. Jag var nämligen borta i 2 dagar (min sambo fick ta hand om utfodringen). När jag kom hem var honan smal igen men inga yngel syntes till.

Jag antar att Mollysarna och Kamp fiskarna blev glada och fick sig ett rejält skrov mål, eller :confused:

Troligen är det så, men du får en ny chans om en månad igen....;):D
#3 - 7 oktober 2007 20:41
tummen skrev:
Troligen är det så, men du får en ny chans om en månad igen....;):D

Jo det är sant, jag som hade sett fram emot dessa små yngel !!!
Hon är nog på gång igen för hon börjar bli rund om magen igen :D Får kanske sätta henne i en yngelkasse när det börjar bli dags....
#4 - 8 oktober 2007 10:49
penny_lane skrev:
Jo det är sant, jag som hade sett fram emot dessa små yngel !!!

Hon är nog på gång igen för hon börjar bli rund om magen igen :D Får kanske sätta henne i en yngelkasse när det börjar bli dags....

Bättre då att flytta kampfisken, och plantera massor av mera växter så ynglen har nå´nstans att gömma sig de första dagarna. Yngelkasse tycker jag bara blir krångligt...det kan dessutom stressa honan att vara instängd i ett så litet utrymme.[:o]

Annons