Molly-yngel.

#1 - 8 december 2006 20:12
[CENTER][FONT=Trebuchet MS][SIZE=3][COLOR=RoyalBlue]Jag har fått massa yngel, runt 50 st typ. Vad ska jag göra med dom ? Jag kan väll bara inte spola ner dom i toan, eller ? [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[/CENTER]
[CENTER][SIZE=7]:confused: [/SIZE]
[/CENTER]
#2 - 8 december 2006 21:15
Nja, de tär ju lite väl plågsamt. Men andra fiskar äter ju yngel;P då Får dom det smaskens i magen.
Annars gå till en djuraffär och fråga om dom vill ha dom:D
#3 - 9 december 2006 19:30
Jag har också fått fiskyngel ibland.. Jag håvar in dom och lägger i ett annat "yngelakvarium" eller i en liten "bur" som man har i akvariet, men då kommer inte andra fiskar åt dom.

// Jessica
#4 - 11 december 2006 03:03
Ta vara på dina yngel och kan du inte eller vill ha dem så sälj dem eller ge bort dem till ngn, för spola ner fiskar på toan är väl inget man gör annat om en fisk är död.
Men vill du inte ta hand om yngel alls så går det inte lämna till butik då de är så små, men du bor ju nära Stockholm så det finns säkert ngn som vill ta hand om dem till dig..
#5 - 11 december 2006 10:13
Natta93 skrev:
[CENTER][FONT=Trebuchet MS][SIZE=3][COLOR=royalblue]Jag har fått massa yngel, runt 50 st typ. Vad ska jag göra med dom ? Jag kan väll bara inte spola ner dom i toan, eller ? [/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER]

[CENTER][SIZE=7]:confused: [/SIZE][/CENTER]

jag skulle rekommendera dig att ha andra fiskar som inte ynglar av sig i akvarier typ kardinaltetra... dina mollysar kommer fortsätta att yngla och det känns väl inte så bra om man ska "spola " ner avkomman haela tiden?!

Annons