Molly- ögon borta...

#1 - 17 juni 2007 17:38
Tjena, har en molly vars ena öga har försvunnit.. och det andra är uppsvällt.. sen har jag ett platy yngel i en yngelbur tillsammans med ett till platy yngel och ett molly yngel(?) vars ena öga är också borta! vad kan ha hänt med ynglet? och nu till mollyn.. kan det vara en annan fisk i akvariet som har vart på och ätit på ögat?
jag har:
Platy
dalmatin molly's
elefantfisk
black ghost
neon tetror
choklad mal
kampfisk
Väderål
2st Hoplosternum malar

#2 - 17 juni 2007 18:18
Har hört att en del Kampfiskar inte är så snälla:mad:
Elefantfisk och Väderål känner jag tyvärr inte till nåt om.
Mvh
#3 - 17 juni 2007 18:46
Okej, men ynglet är ju också utan öga.. kan ynglena vara på varandra och äta eller? (de är alltså i yngelbur)
#4 - 17 juni 2007 19:04
kollade du att den hade båda ögonen kvar innan du stoppade den i yngelkassen? äter inte din Blackghost upp dina småfiskar? har du ett 500Liters kar eller kanske större...
Bilagor:
#5 - 17 juni 2007 19:17
Jo ögonen fanns dock där när jag stoppade i den i buren. BG har hitills inte ätit upp några småfiskar den har inte blivit så stor ännu. Har ett 220liters akvarium men väntar på ett större som kommer att behövas.
#6 - 18 juni 2007 08:22
Annasus skrev:
Jo ögonen fanns dock där när jag stoppade i den i buren. BG har hitills inte ätit upp några småfiskar den har inte blivit så stor ännu. Har ett 220liters akvarium men väntar på ett större som kommer att behövas.
ja flera av dina fiskar kommer bli riktiga jättar;) har du tänkt 1000- 1500L...

Annons