Molly Hotell

#1 - 26 april 2009 19:42
Jag har börjat fundera på Molly hotell. Är de något att köpa? För yngel och annat smått som jag har tänkt annars finns de mycket annat man kan ha i den, som små ciklider. Både för att den är snygg och "allt i ett" och väger inte så mycket.
Om man inte vill ha fläkten går den att ta bort.
#2 - 26 april 2009 19:54
Molly Hotell är alltid så små och svårare att hålla igång än ett större akvarium....jag skulle lägga pengarna på ett större akvarium och använda det som molly hotell :)
#3 - 26 april 2009 20:02
Nubi skrev:
Molly Hotell är alltid så små och svårare att hålla igång än ett större akvarium....jag skulle lägga pengarna på ett större akvarium och använda det som molly hotell :)

Jag har raden 375 och 110 liter.. som ja ska använda.. jag tänkte om jag har molly´n så kan ja ha de som yngelkar.. eller något sånt..
#4 - 26 april 2009 20:49
jag har ett aquatic natur paradise som är snarlikt ett mollyhotell och det är ett roligt och lättskött kar! Har en otroligt bra filtrering (kör grov matta och den har aldrig behövts rengöras under de drygt 2 år det varit igång)! hade lite neontetra i det först, men de var för stora tyckte jag, så sedan 1,5år går det dvärg rasbora och räkor i det karet och det är superstbilt och aldrig varit nån individ som strukit med!
#5 - 27 april 2009 06:10
aaaaaaaaah! på så sätt. yngelkar borde det passa perfekt till.
Är det Mollysar du har tänkt odla på?

Chese skrev:
Jag har raden 375 och 110 liter.. som ja ska använda.. jag tänkte om jag har molly´n så kan ja ha de som yngelkar.. eller något sånt..
#6 - 27 april 2009 06:58
jag har haft ett guppyhotell,är väl samma antar jag, igång ett år å tycker det är mycket lättskött,sköter sig självt, mycket beror nog på den stora filtervolymen som ju är jättestort i förhållande till vattenmängden,hade 3 äppelsnäckor i och jösses vad de förökade sig däri, mycket bättre än i de större karen jag har, så vill man ha ett mindre kar är nog denna modell att föredra då pumpen är så effektiv man behöver inte värmare då det håller konstant ca 26 gr, jag har nu sålt ett hundratal snäckor. Men tänk på att små yngel lätt kommer in i filterhuset som suger effektivt så nogot kanske behövs sätta för hålen
#7 - 27 april 2009 12:16
Nubi skrev:
aaaaaaaaah! på så sätt. yngelkar borde det passa perfekt till.

Är det Mollysar du har tänkt odla på?

Nä detä r de ju inte tänkt till men till malawiyngel och andra ciklider.
#8 - 27 april 2009 12:22
Jag har sagt att jah önskar mig ett molly hotell i student present. men jag får se om de blir så. Meb de är ju ganska så dyrt.. men jag tycker om att pumpen är inbyggt
#9 - 30 april 2009 22:24
Jag fick faktiskt ett oinköpt Molly hotell akvarium. Men jag undrar om de är något att köpa om man vill ha något lhalvlitet som man kan ha yngel el något annat i som inte tar lika stor plats som de andra karen. Jag tycker de ser snyggt ut med inbyggt filter så och att man slipper se pumpen på ett fult sätt. osv.
#10 - 5 maj 2009 12:04
ingen som vill säga något
#11 - 5 maj 2009 18:59
jag har ett med fjärilsciklider bilbukstetror ocg otocinclus och det har alldrig varit något problem med det. som alla andra säger är filterkapaciteten helt otrolig vilket gör att man få ett stabilt vatten.
#12 - 9 maj 2009 19:33
okej vart köpte du ditt
#13 - 9 maj 2009 19:35
på Brommazoo i Stockholm, kostade 1099kr
#14 - 10 maj 2009 17:04
Köpte också på Bromma Zoo i förra veckan... fast för 989:- dom kör en kampanj där just nu.
#15 - 14 maj 2009 13:06
Jag köpte mitt molly för billigare. Jag behöver hjälp att få upp rampen för att kolla i fitret ev om de kom med något häfte till den borde ju det göra.
#16 - 14 maj 2009 14:18
det kommer inget häfte med och för att kolla på filtret lyft först på det lilla locket och sedan på det stora!
#17 - 14 maj 2009 16:09
Nu fick jag upp den. Men Det svarta kritformade som fanns med vid filtret och de 4 bollarna vad är det?
#18 - 14 maj 2009 18:58
det svarta är aktivtkol som man använder efter medicinering för att få bort medicinen från vattnet. de fyra bollarna är biobollar som fungerar som "hem" åt nyttiga bakterier.
#19 - 14 maj 2009 21:03
jag har alltid haft filtermatta så jag är lite ny på andra matrial till filter annars är jag inte så nybörjare,, Men de va kul att de är så stort filter.. och inbyggt dess utom och bra att man kan ställa upp rampen som man inte kan på andra. jag ska fylla de med vatten i morgon då jag har ett tillfälligt bord den kommer stå på med en tjock träskiva.. eftersom de e helglas. och sen ska jag starta upp mitt 375 liter som jag "fick/köpte" förra midsommarafton. Så de ska bli jätte kul i morgon.. Fast måste plugga en del då de inte har blivit så mycket.. Jag tog studenten för 2 veckor sen men har lite gammalt att göra som ska va klart till lästa ondag.. inte för att ni kanske undrar men jag är lite stessad och de e ganska svart iaf ett av de om mångfalden. instuderingsfrågor.. usch...
#20 - 15 maj 2009 16:22
det jag tyckr att du ska göra är stt du köper mera filtermatta och klipper till kuber som du fyller hela filtret med. Då får du ett filer som du inet behöver städa på ca ett halvår vilket också gör att du får ett stabilt vattenvärde.

Annons