Molly hona SJUK???

#1 - 3 augusti 2011 12:51
Hej jag har haft mitt akvarium i runt 1 år
En av mina black mollys värkar
pig men hon lägger sig med
magen på boten i typ 1,2 minuter
är hon sjuk eller vad är det?
#2 - 3 augusti 2011 16:21
Mina kan göra det ibland när det börjar närma sig födsel då mina drar sig tillbaka lite. Och kan lägga sig väldigt nära botten.

Kolla gärna över vad du skriver en eller två gånger innan du skickar det, det kommer inte skada!
#3 - 6 augusti 2011 16:34
Tack Vanish för hjälpen men inget har ändrats.
#4 - 6 augusti 2011 16:41
Fäller hon ihop fenorna när hon simmar samt simmar lite svajigt med hela kroppen?
#5 - 6 augusti 2011 17:11
om den ser ut till att va frisk i övrigt och har en stor mage så tror jag att det kan va att den snart ska föda.
#6 - 6 augusti 2011 18:52
ansjo skrev:
Fäller hon ihop fenorna när hon simmar samt simmar lite svajigt med hela kroppen?

Hon fäller i hopp fenorna när hon är på botten, men hon simmar inte svajigt.
#7 - 6 augusti 2011 18:52
freddi36 skrev:
om den ser ut till att va frisk i övrigt och har en stor mage så tror jag att det kan va att den snart ska föda.

det ser inte ut som om hon har stor mage.
#8 - 6 augusti 2011 19:39
Om den har svårt att simma, stöter i växter och botten? Så tyvärr, troligen någon sjukdom som ej går över. Vad gäller mollys så är det tyvärr litet av kvanitet före kvalitet är min korta erfarenhet. Vissa överlever andra inte, inte mkt mer än så att fundera över. Plocka bort fisken och fokusera på övriga är mitt råd. Vad det nu är värt, rokkie som jag är. Mollys börjar jag få koll på dock.:D
#9 - 7 augusti 2011 18:13
tack för alla svar
Hon simmar bra "Kapten Zoom"

Annons