Molly fisk hjälp!!!

#1 - 5 september 2013 13:26
Hej jag har en fråga. Jag har en ballongmolly som är gravid och en hand som är en silver Molly och så fort lampan på akvariet har slocknat och jag kollar på fiskarna så jagar min silver Molly min ballongmolly och puttar på henne. Varför detta??
#2 - 6 september 2013 05:48
Hej! jag antar att din silver molly är en segelfens molly som är aggressivare än vanliga mollys det enda som du skulle kunna göra är att köpa fler mollys
#3 - 6 september 2013 05:56
Han kanske vill para sig och inte göra detta när lampan är tänd ;)
#4 - 6 september 2013 09:10
Okej. Jag hade fyra mollys. Men en dog. Min silver Molly jagar min gravida ballongmolly. Men inte min andra silver Molly som är en hona
#5 - 6 september 2013 14:36
Det beror på att så snart din hona fött är hon beredd att para sig igen. Hon utsöndrar nu en lukt son hannen känner, och därför jagar han henne. Den andra honan är säkert också befruktad, men inte nära att släppa sina yngel än. Då luktar hon inte attraktivt för hannen. Det här är helt naturligt och inget att bekymra sig över, så länge akvariet inte är alltför litet.
#6 - 7 september 2013 22:20
Okej. Nu är det så här. Min andra silver Molly hona som jag hade. Hade dött när jag kom hem idag. Vad kan vara felet? Kan min silver Molly hane döda mina fiskar? Han har en stor rygg fena.
#7 - 8 september 2013 07:25
Håller sig min gravida Molly ifrån min han Molly då hon ska föda? För idag har hon bara simmat i min dödskalle som ja har i akvariet och hanen cirkulerar runt dödskallen. Någon som vet???
#8 - 9 september 2013 05:00
Det är inget att bry sig om fisken är stressad och vill göma sig eller att du eventuellt köper mer gömställen . MEN titta oftare på fisken efter födseln så inte fisken gör samma sak
#9 - 9 september 2013 17:17
Min Molly hona som är gravid bajsar vitt är det något som är fel?

Annons