Molly

#1 - 14 november 2003 18:37
En av mina Molly som jag har haft i ca 1år har börjat bli elak mot de andra , biter av fenorna m.m.

Är det vanligt? Har det fått för lite mat. Skall jag plocka bort den?
#2 - 14 november 2003 18:59
Hej angelikaj!

Hur stort är ditt akvarium?
Jag vet inte riktigt varför din molly har börjat med detta efter ett år, så jag har inget egentligt svar på din fråga, men akvariestorleken + antal fiskar kan vara intressant att få reda på...

Tillsätter du salt i vattnet?
Kan vara ide att göra det nu, om du inte gör det redan, för att motverka svampangrepp på de trasiga fenorna...

Hoppas det finns ngn annan som kan ge dej ett bättre svar än jag!!!

Hoppas det fixar sej!
/acc
#3 - 14 november 2003 19:06
54l

kanske kan det vara för många fiskar som du säger, hur gör man med saltet
#4 - 14 november 2003 19:13
Hej igen Angelika!

Skulle tro att det kan vara att du har för många fiskar i karet (men som sagt, bara en gissning).

Mollys brukar kunna bli angripna av svamp (egen erfarenhet).När jag hade mollys tillsatte jag en tesked jod-FRITT salt per 100 liter vatten.
Det finns att köpa speciellt akvariesalt i din närmaste akvariebutik, men det är många kronor för lite salt.Det går bra med vanligt jodfritt salt. VIKTIGT att det är jodfritt!!

Jag vet attdet finns många inlägg/trådar på zoopet ang. detta med salt. Sök lite på sökmotorn så får du fler (och bättre) svar.[:-96]

Ha det!
/Acc
#5 - 15 november 2003 06:27
kan sakna en partner, jag hade en hona, sur och jävlig, köpte en hanne.. from som ett lamm...

Annons